تاریخ انتشارجمعه ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷
plusresetminus
حزب الله:همتی با انتشار یادداشتی اولویت های اصلی بانک مرکزی را کنترل تورم، پایداری بازارها و تامین ارز ملزومات ضروری خواند.
۰
کد مطلب : ۲۳۴۹۹۳
کنترل ارز اولویت بانک مرکزی است
به گزارش شبکه خبری تحیلی حزب الله ،عبدالناصر همتی رئیس بانک مرکزی امروز در صفحه شخصی اینستاگرام خود با انتشار تصویر نوشته‌ای یادداشتی را به اشتراک گذاشت.
 

در یادداشت اینستاگرامی رئیس کل بانک مرکزی آمده است:
 
«بارها از این صفحه، سیاست‌ها و برنامه‌های بانک‌مرکزی را با شما در میان گذاشته‌ام. هدف اصلی از این نوشته‌ها، ارایه شفافیت در کارها بوده است. من به خوبی می‌دانم که با توضیح سیاست‌ها، بسیاری از کارشناسان و اصحاب رسانه به نقد می‌پردازند و تجزیه و تحلیل می‌کنند. این امر برای من و همکارانم همواره مورد احترام بوده و از آنها استفاده کرده‌ام. اما در این میان دو نکته توسط برخی از نوشته‌ها و مصاحبه‌ها نادیده گرفته می‌شود:
 
اول، شرایطی که کشور به لحاظ اقتصادی در آن قرار دارد. در شرایط عادی، بدیهی است که بسیاری از پیشنهادها و راهکارها قابل انجام است، ولی در اوضاع کنونی، که اقتصاد تحت شدیدترین فشارها قرار دارد، اندکی انصاف و مسئولیت‌پذیری درتحلیل و سخن گفتن با توجه به عوامل مؤثر خارج از کنترل، می‌طلبد.
 
دوم، کارها و اقداماتی است که بانک‌مرکزی در این دوره دو ساله انجام داده و می‌دهد. بخشی از این اقدامات در قالبی است که به اطلاع شما مردم عزیز رسیده و نتایج آن هم دیده می‌شود. اما بخش مهمی از اقدامات خدمتگزاران شما مردم در بانک‌مرکزی، مربوط به فعالیت‌هایی است که برای جلوگیری از سوء استفاده واضعان فشار حداکثری، سخنی از آنها به میان نیاورده‌ام. اگر نبود این بخش اقدامات و تلاش‌ها، بسیاری از مشکلات اقتصادی امروز در ابعاد بسیار بزرگتری اقتصاد کشور را دچار عدم تعادل‌های جدی می‌کرد، اگرچه به هيچ عنوان منكر مشکلات و رنج مردم شريف ايران نيستم. من و همکارانم، علی‌رغم تمام سختی‌ها، مصمم به کنترل تورم و دستیابی به پایداری بازارها و تامین ارز برای ملزومات مردم، به عنوان اولويت‌های اصلی هستیم؛ امیدوارم بعد از این که با سرافرازی از این شرايط بیرون آمدیم، مردم را در جریان اقدامات و سختی‌های راهی که آمده‌ایم، قرار دهم.»
 
 
کنترل ارز اولویت بانک مرکزی است
انتهای پیام/
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین