کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یک مقام مسئول تشریح کرد

جزئیات برگزاری هشتمین آزمون استخدامی

سازمان اداری و استخدامی , 20 شهريور 1399 ساعت 13:04

حزب الله:یک مقام مسئول گفت: هشتمین آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور، هفته دوم آبان‌ماه سال جاری برگزار و نتیجه اولیه آن حدود ۴۵ روز بعد اعلام می‌شود.


به گزارش شبکه خبری تحیلی حزب الله ،ثبت‌نام از داوطلبان در هشتمین آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور، امروز (۲۰ شهریور) از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org آغاز شد و به مدت ۱۰ روز ادامه خواهد داشت.
سید صدرالدین صدری نوش‌آبادی، معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه زمان ثبت نام در آزمون ستخدامی مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور به‌هیچ وجه قابل تمدید نیست، گفت: هشتمین آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور، هفته دوم آبان‌ماه سال جاری برگزار و نتیجه اولیه آن حدود ۴۵ روز بعد اعلام می‌شود.
صدری با اشاره به شرایط شرکت در این آزمون اظهار داشت: داوطلبانی می‌توانند در آزمون مشترک فراگیر شرکت کنند که مطابق با ماده ۴۲ قانون مدیریت خدمات کشوری، دارای شرایط مندرج در دفترچه و مدرک تحصیلی مطابق با عنوان مدرک تحصیلی مندرج در شرایط احراز مشاغل اعلام‌شده در دفترچه آگهی استخدامی منتشرشده باشند؛ همچنین داوطلبان باید دقت کنند عنوان درج‌شده در گواهینامه موقت یا دانشنامه آنان با عنوان مدرک تحصیلی لازم در آگهی استخدام دقیقاً یکسان باشد.
وی افزود: بر اساس بند (ز) ماده (۴۲) قانون مدیریت خدمات کشوری و آیین نامه شماره ۴۴۱۷۸.۸۸۳۸۴ مورخ ۱۳۹۸.۰۴.۲۲و زیران عضو کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک، داوطلبان استخدام باید سلامت جسمانی و روانی، و توانایی برای انجام کاری که استخدام می‌شوند را داشته باشند.
معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به این نکته که بر اساس قوانین مربوطه، برخی از دستگاه‌ها از شمول قانون مدیریت خدمات کشوری مستثنی هستند، بیان داشت: ممکن است برخی دستگاه‌ها در قوانین و مقررات خود شرایط دیگری را نیز پیش‌بینی کرده باشند و در این آزمون نیز شرایط اختصاصی هر یک از دستگاه‌های اجرایی آورده شده است.
وی داشتن حداقل ۲۰ سال تمام و حداکثر ۲۵ سال برای دارندگان مدارک تحصیلی دیپلم، حداکثر ۳۰ سال برای دارندگان مدارک تحصیلی فوق دیپلم، حداکثر ۳۵ سال برای دارندگان مدارک تحصیلی لیسانس، حداکثر ۴۰ سال برای دارندگان مدارک تحصیلی فوق لیسانس و حداکثر ۴۵ سال برای دارندگان مدارک تحصیلی دکتری را شرط سنی شرکت در این آزمون عنوان کرد و افزود: این شرط تبصره‌هایی دارد که در دفترچه آزمون به صورت کامل توضیح داده شده است؛ همچنین میزان مدت خدمت ضرورت داوطلبان به حداکثر سن‌های اعلام‌شده اضافه می‌شود.
صدری با بیان اینکه افراد دارای مدارک تحصیلی بالاتر از مقاطع تحصیلی اعلام‌شده، برای شرکت در آزمون می‌بایست مدرک (مقطع، رشته و گرایش تحصیلی) ذکرشده در این دفترچه را داشته باشند، تصریح کرد: بدیهی است صدور حکم کارگزینی پذیرفته‌شدگان بر اساس مقاطع تحصیلی مندرج در دفترچه ثبت نام است و حتی اگر افراد مدرک بالاتر داشته باشند، لحاظ نخواهد شد.
وی همچنین تأکید کرد: بر اساس دستورالعمل آزمون‌ها و قوانین و مقررات مربوطه، هر داوطلب حداکثر مجاز به انتخاب یک شغل‌محل است.
معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور درخصوص شرکت دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی در آزمون مشترک فراگیر، بیان داشت: قرار است وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز هم‌زمان در این آزمون شرکت داشته باشد ولی تاکنون آگهی استخدامی دانشگاه‌های علوم پزشکی از سوی وزارت یادشده واصل نشده است؛ به محض وصول، اقدامات لازم در این خصوص صورت خواهد گرفت.
وی در مورد اعمال امتیاز برای نیروهای بومی در این آزمون، تصریح کرد: اعمال ضرایب بومی از سوی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری با دادنامه‌های شماره ۱۲۶۵ مورخ ۱۵‌/۱۲‌/۱۳۹۶، و … ابطال شده است. بنابراین پس از ابلاغ آرای مذکور و به استناد آن‌ها، اعمال امتیاز برای نیروهای بومی در آزمون‌های استخدامی صورت نمی‌پذیرد و انتخاب افراد صرفاً در چهارچوب سهمیه‌های استخدامی مشخص‌شده در متن دفترچه راهنمای ثبت نام این آزمون و بر اساس نمرات مکتسبه در آزمون کتبی و مصاحبه‌های استخدامی مربوطه انجام می‌شود.
صدری در اشاره به نحوه محاسبه نمرات داوطلبان، گفت: نمرات داوطلبان به تفکیک حیطه‌های عمومی و تخصصی محاسبه و حد نصاب نمره، معادل کسب حداقل ۵۰ درصد امتیاز مکتسبه توسط نفر اول با ارزش وزنی ۴۰ درصد برای بخش عمومی و ۶۰ درصد برای بخش تخصصی در هر شغل محاسبه و مبنای معرفی برای سایر مراحل داوطلبان قرار می‌گیرد.
وی در ادامه به ظرفیت استخدامی این آزمون اشاره داشت و اضافه کرد: در این آزمون تعداد ۳۸۱۱۴ ظرفیت استخدامی مربوط به ۲۶ دستگاه اجرایی حضور دارند. بیشترین مجوز استخدامی مربوط به وزارت آموزش و پرورش با ۳۲۷۳۳ سهمیه است. چنانچه آگهی دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز واصل شود، این رقم به صدور ۴۵۰۰۰ ظرفیت استخدامی خواهد رسید.
معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه تهیه سوالات آزمون عمومی و تخصصی بر عهده موسسه مجری آزمون (سازمان سنجش آموزش کشور) است، گفت: مواد آزمون عمومی عبارتند از: معارف اسلامی، زبان و ادبیات فارسی، اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و حقوق اساسی، ریاضی و آمار مقدماتی، زبان انگلیسی عمومی، هوش و توانمندی‌های ذهنی و فناوری اطلاعات و مواد آزمون تخصصی برای هر یک از مشاغل بر اساس دانش و مهارت‌های تخصصی متناسب با آن شغل مشخص شده و در جدول مربوطه در دفترچه راهنمای ثبت نام داوطلبان آورده شده است.
وی سهمیه‌های قانونی در نظرگرفته‌شده در این آزمون را سهمیه ۲۵ و ۵ درصدی ایثارگران و سهمیه ۳ درصدی معلولان دانست و اظهار کرد: با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران، سهمیه استخدامی مربوط به مشمولان سهمیه ۲۵ و ۵ درصد ایثارگران در دفترچه امتحان مشترک فراگیر مشخص و از سهمیه سایر داوطلبان مجزا شده است و داوطلبان ایثارگر تأئیدشده مشمول این سهمیه، برای اعمال سهمیه مذکور صرفاً باید شغل‌محل‌های مشخص‌شده در سهمیه ایثارگران ۲۵و ۵ درصد را حسب مورد انتخاب نمایند.
صدری ادامه داد: سهمیه استخدامی مربوط به مشمولان سهمیه ۳ درصد معلولان مورد تأئید سازمان بهزیستی کشور در دفترچه امتحان مشترک فراگیر مشخص و از سایر سهمیه‌های استخدامی مجزا شده است. داوطلبان معلول تأئیدشده مشمول این سهمیه، برای اعمال سهمیه مذکور صرفاً باید شغل‌محل‌های مشخص‌شده در سهمیه معلولان را انتخاب نمایند.
به گفته وی، جذب معلولان مورد تأئید سازمان بهزیستی کشور، از محل سهمیه استخدامی (۳ درصد قانون جامع حمایت از معلولان) صرفاً از طریق شرکت در امتحان مشترک فراگیر، کسب حد نصاب و رقابت بین کلیه داوطلبان معلول در همان شغل‌محل بر اساس نمره مکتسبه در امتحان مشترک فراگیر انجام می‌شود. ضمناً هیچیک از این سهمیه‌ها قابل تخصیص به سایر داوطلبان نبوده و در صورت عدم تکمیل، باقیمانده سهمیه فوق‌الذکر محفوظ خواهد ماند.
وی در پایان تأکید کرد: هر داوطلب در صورت مشمول‌بودن در سهمیه‌های قانونی ۲۵ و ۵ درصد ایثارگران و ۳ درصد معلولان، صرفاً می‌تواند یکی از سهمیه‌های مشخص‌شده را بر اساس ضوابط مربوطه استفاده کند؛ به عبارت دیگر، چنانچه داوطلبی واجد شرایط استفاده از دو یا چند سهمیه قانونی یادشده باشد، در زمان ثبت نام صرفاً می‌تواند یکی از سهمیه‌های مورد نظر را انتخاب کند و مبنای قرار گرفتن وی در هر یک از سهمیه‌های استخدامی فوق (با رعایت ضوابط مربوطه) انتخاب خود فرد در زمان ثبت نام است.


کد مطلب: 234957

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/234957/جزئیات-برگزاری-هشتمین-آزمون-استخدامی

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com