کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا

روحانی: سلامت و جان مردم با هیچ چیز قابل معامله نیست

ایسنا , 23 مرداد 1399 ساعت 14:44

حزب الله:رئیس جمهور حفظ جان و سلامت مردم را مهم‌ترین اولویت نظام و دولت تدبیر و امید در اتخاذ و اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های مقابله با ویروس کرونا دانست و تصریح کرد: سلامت و جان مردم با هیچ چیز قابله معامله نیست.


به گزارش شبکه خبری تحیلی حزب الله ، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز پنج‌شنبه در جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به تشکیل ستاد ملی مقابله با کرونا به عنوان یک ستاد فرابخشی و فرادستگاهی و فراقوه‌ای یادآور شد: همه تصمیمات و سیاست‌های مقابله مؤثر با ویروس کرونا از همان آغاز تاکنون براساس خردجمعی و دیدگاه‌های کارشناسانه و تخصصی اتخاذ شده که برای همه مجموعه کشور لازم‌الاجراست.
رئیس جمهور حاکمیت واحد و انسجام در تصمیم‌گیری‌ها در ستاد ملی کرونا را که بارها و به صراحت مورد تأیید مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته است از دلایل مهم موفقیت در مهار شیوع ویروس کرونا در موج‌های اول و دوم خواند و افزود: رهبر معظم انقلاب حتی تصمیم‌گیری در مورد امور شخصی خود را به مصوبات این ستاد معطوف نموده و مراجع عظام تقلید نیز تصمیم‌گیری درباره شعائر و آیین‌های دینی را به این ستاد محول کرده‌اند.
رئیس جمهور با اشاره به فرآیند کاملاً علمی و کارشناسانه تصمیم‌گیری‌ها در کمیته‌های تخصصی و جمع‌بندی مباحث و دیدگاه‌ها به صورت مصوبه کمیته‌های مختلف و ارائه آن به ستاد ملی تأکید کرد: تصمیمات در ستاد ملی مقابله با کرونا نه شخصی و نه دستگاهی است بلکه بر مبنای خردجمعی و با پشتوانه ساعت‌ها بررسی و مباحث کارشناسی در کمیته‌های تخصصی ستاد، اتخاذ می‌شود که تاکنون مراجع بین‌المللی نیز آن را تحسین کرده‌اند.
روحانی همچنین به تدوین، طراحی و تعیین دقیق مجازات و جرائم رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی در سه حوزه ادارات، اصناف و عموم مردم در کمیته‌های تخصصی و ستاد ملی اشاره کرد و گفت: در تعیین این جرایم و مجازات‌ها دقت شده است تا ضمن داشتن قابلیت و ضمانت اجرا به نحوی اعمال شود که جنبه بازدارندگی و تنبیهی آن به تغییر رویه و سبک زندگی شهروندان منجر شود.
رئیس جمهور تصریح کرد: همه باید به روشنی بدانند که جرائم و مجازات‌ها برای حفظ سلامت مردم و رعایت حقوق شهروندان تعیین شده و رعایت نکردن شیوه‌نامه‌ها، دقیقاً تجاوز به حقوق شهروندی و مستلزم مجازات و جریمه است.
روحانی تمام دستگاه‌های کشور را به تبیین، آموزش و اطلاع‌رسانی در زمینه اجرای دقیق و رعایت دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌های جرائم و مجازات تعیین شده موظف کرد و گفت: عدم اطلاع‌رسانی دقیق و آموزش لازم در این خصوص، نتیجه معکوس داشته و نارضایتی مردم را به دنبال خواهند داشت و نباید اجازه داد مردم دچار «عقاب بلا بیان» شوند.
دکتر روحانی در بخش دیگری از سخنان خود در این جلسه، پیشرفت‌های حاصل شده در زمینه تولید دارو و واکسن را در کشور از جمله دستاوردهای مثبت و فرصت ایجاد شده ناشی از تهدید شیوع ویروس کرونا و مشکلات این بیماری عنوان کرد و افزود: توسعه زیرساخت‌های تولید دارو و واکسن از اولویت‌های این دولت در سال‌های اخیر بوده که در زمان شیوع کرونا سرعت و وسعت بیشتری گرفت و امیدواریم این موفقیت‌ها تا رسیدن به نتیجه مطلوب و نهایی ادامه یابد.
رئیس جمهور تلاش همزمان و همپا برای تولید دارو و واکسن در داخل کشور و تهیه دارو و واکسن مورد نیاز از خارج را حرکتی ادامه‌دار خواند و گفت: کماکان مهم‌ترین اصل، رعایت کامل همه دستورالعمل‌های بهداشتی تا زمان دستیابی به دارو و واکسن مورد تأیید است.


کد مطلب: 232802

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/232802/روحانی-سلامت-جان-مردم-هیچ-چیز-قابل-معامله-نیست

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com