تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸
plusresetminus
حزب الله:این روزها که گالری‌ها ملزم به رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی هستند، برخی هنوز برگزاری نمایشگاه‌های هنری را به صورت حضوری تدارک دیده‌اند. در این میان تعداد دیگری از گالری‌ها نیز به دلیل افزایش میزان مبتلایان به بیماری کووید ـ ۱۹، تصمیم گرفته‌اند که فعالیتشان را به دنیای مجازی محدود کنند
۰
کد مطلب : ۲۳۲۷۳۳
آخر هفته به کدام گالری‌ها برویم؟
به گزارش شبکه خبری تحیلی حزب الله ، مروری داریم بر برخی از نمایشگاه‌هایی که به صورت مجازی و حضوری در این ایام برپا هستند.
******
  • گالری شیرین و دو نمایشگاه هنری
گالری شیرین روز جمعه (۲۴ مردادماه) میزبان دو نمایشگاه هنری است. بر این اساس نمایشگاه انفرادی نقاشی نوشین ایپکچی با عنوان «اندرونی» و نمایشگاه گروهی نقاشی و مجسمه با عنوان با عنوان «خاتون خلعت‌پوش» و به کوشش معین شافعی روز جمعه افتتاح می‌شوند و تا ۲۶ شهریورماه نیز ادامه دارند.
بازدید از این نمایشگاه‌ها جمعه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ و شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۱ تا ۱۹ با تعیین وقت قبلی امکان پذیر است.
گالری شیرین در خیابان کریمخان، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم، شماره ۵ واقع شده است.
  • «کتیبه‌های ناخوانده» و «چشم‌اندازی در مه» در گالری فرمانفرما
گالری فرمانفرما از ۲۴ مردادماه تا ۱۴ شهریور ماه میزبان دو نمایشگاه هنری «کتیبه‌های ناخوانده» با آثاری از رحمان احمدی ملکی و نمایشگاه «چشم‌اندازی در مه» با آثاری از محدثه عیوض است.
در استیتمنت نمایشگاه «کتیبه‌های ناخوانده» نوشته است: «نقاشی در دهه‌های اخیر، هم از نظر موضوع و هم از نظر متریال، دچار تحولات چشمگیری شده و از حیطه رنگماده‌هایی مثل رنگ و روغن، اکریلیک و سایر ابزارهای قدیمی به درآمده است، متریال‌ها و مدیاهای مختلفی را به خدمت گرفته و ساختارهای نوپدید پیدا کرده است. مجموعه "کتیبه‌های ناخوانده" در همین راستا و با استفاده از متریال‌های متفاوت به وجود آمده است.»

همچنین در استیتمنت نمایشگاه «چشم‌اندازی در مه» نوشته است: «در تردیدی گریزناپذیر میان ماندن و رفتن، رها کردن و همچنان در آستانِ در ایستادن. چونان که گویی زمان در آنی مانده باشد، زن در ابتدای ۶۰ سالگی با تردیدهایش همچنان در خود فرو رفته. از بعد ۶۰ سال وقت آن رسیده تا در میان سکوت چندساله روایتش را در این قاب‌ها بشنویم. او همچنان با نگاهی مضطرب ایستاده است؛ این قاب‌ها روایت جاودان زنان و مادرانی است که دستکم یک بار از خود پرسیده‌اند: بروم یا بمانم؟ رها کنم یا بگیرم؟ بگریزم یا باز گردم؟ و راوی این آنِ بی‌انتها چه کسی باشد بهتر از من که با او زندگی کرده‌ام؟ من که فرزند اویم. اما گل‌ها... اندک دلبستگی‌هایش، یا فراوان دلواپسی‌هایش. هر چه هست تصویرشان بر تن او افتاده.»
امکان بازدید از این نمایشگاه‌ها همه روزه به غیر از دوشنبه‌ها از ساعت ۱۲ الی ۲۰ و روزهای جمعه از ساعت ۱۶ تا ۲۰  فراهم شده است.
گالری فرمانفرما در خیابان کریمخان زند، خیابان خردمند شمالی، کوچه اعرابی ۲ واقع شده است.

  • نمایشگاه «گرافیک ایران۲» در موزه گرافیک ایران
نمایشگاه «گرافیک ایران ۲»، ویژه نمایش گوشه‌هایی از آثار طراحان گرافیک ایران در سال‌های نخستین دهه ۴۰ از روز پنجشنبه (۲۳ مردادماه) در موزه گرافیک ایران آغاز به کار می‌کند.
برگزارکنندگان این نمایشگاه پیشنهاد داده‌اند که به منظور جلوگیری از افرایش شیوع ویروس کرونا علاقه‌مندان مراسم افتتاحیه نمایشگاه را به صورت آنلاین از صفحه رسمی انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران در اینستاگرام تماشا کنند.
  • آثار مرتضی ممیز در گالری پروژه‌های آران
طراحی‌های مرتضی ممیز برای شرکت نفت پارس برای تقویم سالیانه در سال ۱۳۴۵ در قالب نمایشگاه «شاهنامه، روایت ماندگار» روز جمعه (۲۴ مردادماه) در گالری پروژه‌های آران برگزار می‌شود. 
این آثار در مجموعه شخصی لی لی گلستان نگهداری می‌شود.
گالری «پروژه‌های آران» در خیابان نوفل‌لوشاتو، کوچه لولاگر، شماره ۵، ورودی حیاط واقع شده است. این گالری روزهای شنبه تعطیل است.
  • دو نمایشگاه هنری در گالری سایه
نمایشگاه «قطعه‌ها» با آثاری از افسانه آخوندی و «طحال ذهن» با آثاری از پریا نمک‌شناس روز جمعه (24 مردادماه) در گالری سایه افتتاح می‌شود.
گالری سایه در خیابان کریم‌خان، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم، پلاک ۲۱ واقع شده است.
همچنین ساعات بازدید از این نمایشگاه شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت ۱۱ تا ۲۰ اعلام شده است.
مراسم افتتاحیه نیز روز جمعه از ساعت ۱۷ تا ۲۱ برگزار می‌شود.
گالری سایه پنجشنبه‌ها تعطیل است.
  • نمایشگاه سوزن دوزی در فرهنگسرای نیاوران
نمایشگاه آثار سوزن دوزی معاصر ایران با عنوان «نخ و نگاره» از دوشنبه (۲۰ مرداد ماه) در گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران آغاز به کار کرده است و ۳۰ مردادماه ادامه دارد.
این نمایشگاه علاوه بر ارائه آثار منتخب شرکت‌کنندگان در فراخوان، آثار اساتید برجسته سوزن‌دوزی را نیز به نمایش گذاشته تا فرصتی باشد برای نکوداشت مقام فاخر این هنرمندان چیره‌دست.
نمایشگاه آثار سوزندوزی معاصر ایران با عنوان «نخ و نگاره» توسط پژوهشکده هنرهای سنتی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری با همکاری شرکت آرمان رخش غزل (هیما) و فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.
علاقه‌مندان جهت بازدید از این نمایشگاه می‌توانند با رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی در روزهای عادی از ساعت ۱۰ الی ۱۳ و ۱۵ الی ۱۹ و در روزهای تعطیل از ساعت ۱۴ تا ۱۹ به فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند.
  • نمایشگاه یک روزه صنایع‌دستی
نمایشگاه فروش یک‌روزه صنایع‌دستی روز جمعه (۲۴ مردادماه) در فضای باز موسسه فرهنگی هنری هفت اقلیم برگزار می‌شود.
این نمایشگاه که با هدف حمایت از هنرمندان در روزهای کرونایی برگزار می‌شود، صنایع‌دستی همچون کیف، شال، مانتو، لوازم دکوری، دکوپاژ سفالی، زیورآلات و ... ارائه شده است.
موسسه هفت اقلیم در خیابان شریعتی، نرسیده به خیابان پلیس، روبه روی آتش نشانی واقع شده است. این نمایشگاه از ساعت ۱۰ الی ۲۰ برگزار است.
  • «صد اثر، صد هنرمند» در گالری گلستان
بیست و هشتمین دوره نمایشگاه «صد اثر صد هنرمند» که رویداد تابستانی گالری گلستان محسوب می شود، به دلیل شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا در کشور، در فضای مجازی برپا می‌شود.
این نمایشگاه از دهم مرداد تا اول مهر ماه «صد اثر صد هنرمند» در وب سایت و اینستاگرام گالری گلستان میزبان علاقه‌مندان به هنر و البته خریداران آثار هنری است. در این نمایشگاه ٢٨٢ اثر منتخب شده به نمایش و فروش گذاشته می‌شود.
در این مجموعه آثاری از پرویز کلانتری، رضا مافی، فرامرز پیلارام، پروانه اعتمادی، ناصر اویسی، اردشیر محصص، کامبیز درمبخش و ... نیز به نمایش گذاشته شده است.
قیمت آثار از ۲۵۰ هزار تومان شروع می‌شود، اما میانگین قیمت‌ها حدود یک تا پنج میلیون تومان است‌. گران‌ترین اثر هم ۹۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.
  • ملاقات در کارگاه در گالری هما 
نمایشگاه انفرادی چیدمان «ملاقات در کارگاه» با آثاری از صبا منوچهری تا ۳۱ مرداد ماه در گالری هما برقرار است.
امکان بازدید از این نمایشگاه هر روز از ساعت ۱۶ الی ۲۰ فراهم است. 
گالری هما در خیابان کریم خان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک ۸، واحد یک واقع شده است.
  • روایت یک عکاس از انقلاب تا جنگ در مرکز نبشی
نمایش «عکس از م. صیاد» همسو با رویکرد آرشیومحور در دو بخش با محوریت دو موضوع انقلاب و جنگ از تاریخ سوم مردادماه در مرکز نبشی افتتاح می‌شود و تا پایان تابستان ادامه دارد.
هر بخش از این نمایشگاه بیش از چند­صد فریم عکس­ را شامل می­‌شود و به روایت مستند و اخباری صحنه‌هایی از این دو واقعه می‌پردازد. پس از نمایشگاه «اقلیم حیرانی» که روایت رنج آوارگان و کوچندگان کردهای عراق و پناهشان به خاک ایران در دوران اعمال فشار حکومت صدام بر آن­‌ها بود، این دومین نمایش عکس‌های خبری محمد صیاد در مرکز نبشی است.
هم­‌زمان با بخش دوم این نمایشگاه، از کتاب عکس­‌های محمد صیاد با عنوان «عکس از م. صیاد» رونمایی می‌­شود و نخستین فیلم مستندی که از زندگی و آثار این عکاس خبری تهیه شده است،  نمایش داده می‌­شود.
بخش اول این نمایشگاه با موضوع عکس‌های انقلاب از ۳ تا ۲۸ مردادماه در مرکز نبشی برگزار می‌­شود. این نمایشگاه در روزهای یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۸ شب و روزهای جمعه از ساعت ۴ بعد از ظهر تا ۸ شب امکان بازدید دارد.
مرکز نبشی در خیابان ویلا، نبش کوچه‌ی خسرو، پلاک ۵۱ واقع شده است. 

 
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین