تاریخ انتشارسه شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹
plusresetminus
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

شرایط برای ورود استارت آپ‌ها به بورس تسهیل شود

حزب الله: نائب رییس فراکسیون اقتصاد دانش بنیان می‌گوید: دولت و سازمان بورس و اوراق بهادار باید شرایط را برای ورود استارت‌آپ‌ها به بورس تسهیل کنند.
۰
کد مطلب : ۲۳۲۵۹۹
شرایط برای ورود استارت آپ‌ها به بورس تسهیل شود
به گزارش شبکه خبری تحیلی حزب الله ،مصطفی طاهری نائب رییس فراکسیون اقتصاد دانش‌بنیان مجلس در گفت‌وگو با حزب‌الله درباره ضرورت ورود استارت‌آپ‌ها به بورس، گفت: اگرچه شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها می‌توانند تاثیر به‌سزایی در بهبود اقتصاد داشته باشند اما سهم آن‌ها از اقتصاد عدد کوچکی است درحالی که پیشرفت این شرکت‌ها در گرو سرمایه‌گذاری، تامین تسهیلات و افزایش اعتبارات است.
 
وی با بیان اینکه شرکت‌های استارت‌آپی برای ارائه خدمات بهتر به پژوهش و توسعه نیاز دارند که این امر نیز نیازمند تامین نقدینگی است، افزود: تامین اعتبارات مورد نیاز این شرکت‌ها از دو راه ممکن است؛ نخست آنکه دولت با ارائه تسهیلات ارزان قیمت، زمینه گسترش فعالیت آنها را فراهم کند.
 
نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی دومین راهکار برای تامین نقدینگی مورد نیاز استارت‌آپ‌ها را درآمدزایی از طریق بورس دانست و اضافه کرد: این شرکت‌ها پتانسیل لازم برای گسترش را دارا هستند اما از نظر تامین منابع مالی با مشکل روبه رو هستند.
 
با بیان اینکه دولت باید زمینه ورود شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ‌ها به بورس را فراهم کند، ادامه داد: سازمان بورس و اوراق بهادار باید شرایط را برای تحقق این امر تسهیل کند.
 
نائب رییس فراکسیون اقتصاد دانش‌بنیان با بیان اینکه بورس باید خود را با فرمت جدید و ساختار دانش‌بنیان‌ها تطبیق دهد و نحوه ارزیابی دارایی این شرکت‌ها را تغییر دهد، تصریح کرد: سازمان بورس برای ورود شرکت‌ها به بورس به دارایی‌هایی مانند ساختمان و... توجه می‌کند در حالیکه دارایی شرکت‌های استارآپی معنوی بوده و قابل لمس نیست.
 
انتهاي پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین