کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

الزام داروخانه‌ها به علامت‌گذاری در فضای داخلی با هدف فاصله‌گیری استاندارد

ایسنا , 20 مرداد 1399 ساعت 14:01

حزب الله:معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود از الزام داروخانه‌ها به علامت‌گذاری محیط داروخانه‌ها و نصب برچسب به‌منظور اطلاع مراجعین از فاصله‌گذاری اجتماعی در فضای داخلی داروخانه‌ها خبر داد.



به گزارش شبکه خبری تحیلی حزب الله ،دکتر سولماز میرزامحمدی20 مردادماه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در اماکن عمومی و علی‌الخصوص در داروخانه‌ها برای در امان ماندن از کرونا ضروری است.
وی  با اشاره به فعال بودن چرخه انتقال و انتشار کروناویروس تاکید کرد: همشهریان در مکان‌های پرتجمع به ویژه داروخانه‌ها، فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند تا شاهد انتقال بیماری کرونا نباشیم.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه متاسفانه گاهی اوقات شاهد بی تفاوتی مراجعان نسبت به فاصله‌گذاری در داروخانه‌ها هستیم ادامه داد: با توجه به همه‌گیری و شیوع کووید19 همه ما باید همچنان فاصله ایمن را رعایت کنیم تا بتوانیم از خود و دیگران در برابر این بیماری محافظت کنیم.
میرزامحمدی تصریح کرد: مراجعه‌کنندگان به داروخانه‌ها و شاغلین این مراکز می بایست ضمن رعایت فاصله ایمن با افراد دیگر از دستکش و ماسک در طول حضور در داروخانه استفاده کنند.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به اثبات وجود ناقلان بی‌علامت در کروناویروس اظهار کرد: گاه افرادی هستند که بدون داشتن هیچگونه علامت، ناقل کروناویروس هستند و لذا ضرورت دارد با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت دیگر پروتکل‌های بهداشتی مانع از انتقال سریع این بیماری فراگیر شویم.
این پزشک به تمجید از مدافعان سلامت در کشور پرداخت و با اشاره به درگیری چندین ماهه کادر درمان با این بیماری ویروسی تصریح کرد: سفیدپوشان عرصه سلامت، داروسازان، پزشکان، پرستاران و کادر درمانی همچنان با قوت در سنگر خدمت به بیماران کرونا قرار دارند لذا انتظار می‌رود که همه ما با خود مراقبتی و حفظ سلامت فردی، در راستای کم کردن از زحمات این قشر فداکار گام برداریم تا همه با هم زنجیره انتقال این ویروس منحوس را بشکنیم.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود بر ضرورت توجه جدی به همه پروتکل‌های بهداشتی و از جمله استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی تاکید و اظهار کرد: از عموم شهروندان می‌خواهیم حتی‌الامکان از حضور در اجتماعات و اماکن شلوغ پرهیز کنند.


کد مطلب: 232519

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/232519/الزام-داروخانه-ها-علامت-گذاری-فضای-داخلی-هدف-فاصله-گیری-استاندارد

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com