کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس سازمان غذا و دارو:

تنها خط تولید داروهای ضد ویروسی منطقه در ایران/وضعیت واکسن روسی کرونا

مهر , 17 مرداد 1399 ساعت 15:07

حزب الله:رئیس سازمان غذا و دارو، گفت: تنها خط تولید داروهای ضد ویروسی در منطقه را داریم و به وفور در حال تولید هستیم.


 به گزارش شبکه خبری تحیلی حزب الله ،محمدرضا شانه ساز، با حضور در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما، به تشریح آخرین وضعیت تولید داروهای کنترل کرونا و آنفلوانزا در کشور پرداخت.
وی با اشاره به تولید داروی «فاویپیراویر»، گفت: این دارو در اختیار شبکه بیمارستانی است و به معاونت‌های بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور گفته ایم که در صورت نیاز در اختیار مراکز ۱۶ ساعته نیز قرار بگیرد.
رئیس سازمان غذا و دارو، با عنوان این مطلب که تولید این داروها به خوبی در داخل کشور در حال انجام است، افزود: نگاه ما به پاییز و زمستان است که احتمال درگیری همزمان کرونا و آنفلوانزا وجود دارد.
شانه ساز در مورد ساخت واکسن، گفت: ویروس کرونا رفتار پیچیده‌ای دارد و نمی‌توان به آسانی واکسن این بیماری را تهیه کرد.
وی با عنوان این مطلب که در داخل کشور چند گروه با روش‌ها و متدهای مختلف مشغول کار بر روی ساخت واکسن هستند، افزود: در منطقه به غیر از ما هیچ کشوری بر روی ساخت واکسن کرونا کار نمی‌کنند.
رئیس سازمان غذا و دارو، گفت: ما نمی‌خواهیم به مردم امیدواری کاذب بدهیم، باید کارهای مطالعاتی به نتیجه برسد و کارآزمایی های بالینی صورت بگیرد.
شانه ساز در ارتباط با واکسن ساخت روسیه و دسترسی به آن، افزود: اگر این واکسن تولید شود و انتظار داشته باشیم امسال به نتیجه برسد، باید ببینیم چه پیش خواهد آمد. اما، نکته‌ای که باید توجه داشته باشیم این است که گفته می‌شود این واکسن برای ۷۹ روز ایمنی می‌آورد. یعنی یک نفر باید ۴ دوره این واکسن را تزریق کند که در مورد واکسن‌ها، خیلی قابل قبول نیست.


کد مطلب: 232302

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/232302/تنها-خط-تولید-داروهای-ضد-ویروسی-منطقه-ایران-وضعیت-واکسن-روسی-کرونا

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com