تاریخ انتشارسه شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲
plusresetminus
حزب الله:رئیس کمیته ملی المپیک گفت: برای دفاع از پرونده جودوی ایران انگیزه زیادی داریم و امیدوارم از آن سربلند خارج شویم.
۰
کد مطلب : ۲۳۲۰۸۷
صالحی امیری: انگیزه زیادی برای پرونده جودو داریم/ علی نژاد، مسئول حضور در دادگاه است
به گزارش شبکه خبری تحیلی حزب الله ، سید رضا صالحی‌ امیری رئیس کمیته ملی المپیک)در نشست خبری  که به صورت آنلاین برگزار شد، درباره پرونده تعلیق جودوی ایران، اظهار داشت: پرونده جودو، ملی است و کمیته ملی المپیک به همراه  وزارت ورزش برنامه را پیش می‌برد. اگر دادگاه CAS عادلانه به این پرونده رسیدگی کند، جودوی ایران سربلند بیرون خواهد آمد و ما از الان باید فقط کار های حقوقی را انجام دهیم.

 انگیزه زیادی برای پرونده جودو داریم

او در ادامه افزود: کناره‌گیری نصرالله سجادی را از پرونده جودوی ایران تکذیب می‌کنم. این موضوع با حضور علی‌نژاد، سجادی، داورزنی، زارعیان، سرمربی، میراسماعیلی و ... دنبال می‌شود، اما نتایج نباید رسانه‌ای شود. مطمئن باشید کمیته، وزارت و فدراسیون جودو انگیزه حداکثری برای دفاع از منافع ملی داریم.

علی نژاد، مسئول حضور در دادگاه است

رئیس کمیته ملی المپیک ادامه داد: برای شهود در دادگاه فقط ۵ دقیقه وقت می‌گذارند به خاطر همین من سکوت کرده‌ام، چون  مهدی علی نژاد رئیس کمیسیون بین‌الملل بوده و به مسائل  واقف است. او را به عنوان مسئول جهت حضور در دادگاه انتخاب کرده ایم. همچنین سجادی به عنوان نماینده کمیته ملی المپیک، داورزنی به عنوان معاون وقت، میراسماعیلی رئیس و زارعیان مربی در این ستاد هستند.

رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان در خصوص آخرین وضعیت تعلیق جودو گفت: اجازه دهید تیم ما کارش را انجام دهد. پرونده در دادگاه است و کار رسانه‌ای به این مسئله کمکی نمی‌کند.
او افزود: دفاع و مستندات بسیار مهم است و برای شهود تنها ۵ دقیقه زمان قائل می‌شوند و اصل کار بر عهده وکلا است. این لایحه ارسالی اهمیت بالایی دارد و می‌تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

سال آینده ۱۵۰ میلیارد بودجه داریم

رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان در ادامه و درباره بودجه ورزش عنوان داشت: سیاست ما امسال این است که ۳۰ میلیارد تومان بودجه بگیریم که خوشبختانه از نوبخت دستورات لازم صادر شده است.
او افزود: ما برای ۴ سال برنامه‌ای ساختارمند تعریف کرده ایم که بودجه از ۳۳ به ۱۵۰ میلیارد تومان برسد (که هم اکنون به ۱۲۰ میلیارد تومان رسیده). قرار است سال آینده هم بودجه ۱۵۰ میلیاردی داشته باشیم.

بودجه‌های پرداختی به فدراسیون‌ها باید ذخیره شود

صالحی امیری درباره بودجه فدراسیون‌های ورزشی گفت: ما برای امسال نیمی از بودجه را که باید در ۲ قسط ۲۵ درصدی پرداخت می‌کردیم را اجرایی کرده ایم و باید حالا فصل دوم آن را پرداخت کنیم. این بودجه‌ها با توجه به اینکه بسیاری از مسابقات و اردو‌ها برگزار نمی‌شوند باید توسط فدراسیون‌های ورزشی ذخیره شود.
او ادامه داد: زمانی که از فدراسیون‌ها خواستار برنامه ریزی و ... هستیم می‌گویند که بودجه نداریم و نمی‌توانیم برنامه‌ای بدهیم، برای همین ما بودجه‌ها را پرداخت می‌کنیم تا بتوان حساب کشی‌های لازم در این زمینه را انجام داد.
صالحی امیری ادامه داد: هم اکنون حدود ۷۰ درصد هزینه فدراسیون‌ها که عملیاتی است انجام نمی‌شود و تنها ۳۰ درصد که برای نیرو‌های ستادی است توسط وزارت ورزش و جوانان پرداخت می‌شود.

بودجه را به چند طریق انتقال می‌دهیم

صالحی امیری درباره نحوه پرداختی‌ها و بودجه‌های فدراسیون‌ها بیان داشت: ما همواره به ۳ صورت پرداختی به فدراسیون‌های ورزشی داریم که شامل کمک‌های مستقیم، کمک‌های غیر مستقیم و کمک از طریق حامیان مالی است.
او ادامه داد: امسال باید حدود ۳۰ میلیارد پرداختی داشته باشیم و ۵ میلیارد هم برای المپیکی‌ها هزینه کنیم. این ۵ میلیارد توسط سجادی که سرپرست کاروان است با ارائه برنامه‌های فدراسیون‌ها پرداخت می‌شود. علاوه بر آن هم مبلغ ۳ و نیم میلیارد تومان هم باید به ورزشکارانی که سهمیه گرفته اند بپردازیم که در صورت بیشتر شدن نفرات المپیکی، مبلغ آن هم بیشتر می‌شود.
رئیس کمیته ملی المپیک درباره حقوق دلاری ۱۰ المپین گفت: ما برای این ۱۰ نفر دلاری دریافت نمی‌کنیم و به صورت اعتباری برای ما محسوب می‌شود، اما ما معادل آن را به ورزشکاران پرداخت می‌کنیم.

هزینه ما برای اعزام به المپیک حداقل یک میلیون دلار است

صالحی امیری درباره هزینه اعزام المپیکی‌ها گفت: ما باید برای این اعزام حدود یک میلیون دلار هزینه کنیم که تاکنون ۵۰۰ هزار دلار ارز آن را تامین کرده ایم و باید حالا با پرداخت ۲۰ میلیارد دیگر نیم دیگری از آن را تهیه کنیم. ما همواره هزینه‌های زیادی داریم که باید آن‌ را پرداخت کنیم که از جمله آن‌ می‌توان به هزینه رفت و آمد، پاداش، انتقال و ... اشاره کرد. علاوه بر آن هم هزینه‌های دیگری هم داریم که از جمله می‌توان به کمک مدتی قبل ما به فدراسیون‌ها دوچرخه سواری و قایقرانی اشاره کرد که به هر کدام ۱۰۰ میلیون تومان پرداخت کردیم، بنابراین بسیاری از کمک‌های ما به این صورت انجام می‌شود.

باید از فدراسیون‌ها مطالبه گری کنید

رئیس کمیته ملی المپیک در ادامه بیان داشت: ورزش کشور باید برای پیشرفت و عبور از بحران و مشکلات با شفاف سازی پیش برود، بنابراین با توجه به کمک‌های انجام شده باید شفاف سازی صورت بگیرد و رسانه‌ها باید این مسئله را از فدراسیون‌ها مطالبه کنند.

چالش و رقابت در انتخابات طبیعی است

صالحی‌امیری در پاسخ به سوال خبرنگاری که در خصوص دوپینگ پرسید و اینکه چرا موضوع دوپینگ قلی‌پور رسانه‌ای نشده بود و او در نشست‌های کمیسیون حضور داشت، عنوان کرد: تقاضای من این است به جای این موضوع روی آینده متمرکز شویم. کمیسیون ورزشکاران یکی از کمیسیون‌های مهم است و همه اعضاء فرزندان و قهرمانان این سرزمین هستند. چالش، رقابت و گفت و گو در هر انتخاباتی طبیعی است، اما ما اصل مهمی داریم و آن این است در ۳ سال گذشته در هیچ انتخاباتی دخالت نداشته‌ام.

 وارد مناقشات فدراسیون‌ها نمی‌شویم

او افزود: ما وارد مناقشات فدراسیون‌ها نمی‌شویم. مثلا برای من نوشته بودند از قول شما نقل شده در انتخابات دوومیدانی از یک فرد خاصی دفاع می‌کنید در واقع از آقای کیهانی اسم برده‌اند، آیا شما این کار را تایید می‌کنید؟ این موضوع را یک رئیس هیئت از من سوال کرده بود. من جواب دادم کیهانی و هر عزیز دیگری حق دارند در انتخابات شرکت کنند. از قول من اعلام کنید هر عزیزی اعتماد مجمع را جلب کند مورد حمایت ما است. قهرمانان به من گفتند نظر شما برای ما مهم است من جواب دادم صادقانه می‌گویم قصد هیچ گونه دخالتی در انتخابات ندارم، چون جایگاه کمیته پدری است و نگاه پدر نگاه برابری است.

رقابت در کمیسیون ورزشکاران سازنده بود

صالحی‌امیری یادآور شد: بهداد سلیمی مشاور من و زهرا نعمتی دختر من است، اما من اصلا نمی‌دانستم نعمتی می‌خواهد نامزد شود. من تاکید می‌کنم در هیچ انتخاباتی دخالت نکردم. من اعتقاد دارم رقابت در کمیسیون ورزشکاران سازنده بود. هادی ساعی مورد احترام ما است، میراسماعیلی، عابدینی و ... از قهرمانان ما هستند. برخی گفتند چرا ۲ نفر اضافه شدند؟ از IOC سوال کردیم آن‌ها گفتند برای تعادل رئیس می‌تواند تعدادی را معرفی کند، اما باید در اقلیت باشد.

تاییدیه شفاهی آیین‌نامه کمیسیون ورزشکاران را گرفته بودیم

او افزود: رئیس کمیسیون می‌تواند تا ۱۴ نفر را معرفی کند این در دستورالعمل IOC هست، اما من این کار را نکردم تا بچه‌ها خودشان رقابت کنند. هفته آینده حکم را صادر و جلسه را برگزار خواهیم کرد. این اختلافات فراموش خواهد شد. ما معمولا یک ساعت قبل از مجامع با نمایندگان کمیته صحبت می‌کنیم، به جمع‌بندی می‌رسیم تا نماینده ما رای دهد. رای ما مخفی است. کمیسیون ورزشکاران هم فرزندان ما و عضوی از خانواده ما هستند. ما تایید شفاهی آیین‌نامه را گرفته بودیم. دوستان می‌گفتند آیین‌نامه کتبی می‌خواهند. ساعت ۸ صبح قبل از مجمع  "جروم" ایمیل زد که آیین‌نامه مورد تایید است. این مجادله وارد نبود. من از حق خودم برای انتخاب ۱۴ ورزشکار هم استفاده نکردم.

 عملکرد سعیدی مثبت بود و درخواست ادامه فعالیت دادم

صالحی‌امیری در پاسخ به سوال خبرنگاری که درباره بازنشستگی مدیران پرسید و اینکه کیکاووس سعیدی و داورزنی می‌توانند تا المپیک بمانند، عنوان کرد: اصل قانون ۳۵ سال سابقه برای کارشناسی ارشد به بالا و ۳۰ سال برای لیسانس است. این قانون می‌گوید برای موارد خاص دستگاه می‌تواند تقاضا کند. این تقاضا به صورت سالیانه صورت می‌گیرد و هر سال باید تمدید شود. بخشنامه‌ای را انصاری زد که مصوبه شورای عالی استخدامی است مبنی بر اینکه همه مدیران ۳۵ سال را بازنشسته کنید. این ابلاغ محل اختلاف بین دیوان عدالت اداری و امور استخدامی است. وزارت ورزش در این خصوص تابع دولت است. سعیدی عملکرد مثبتی داشته و به خاطر همین درخواست ادامه خدمت دادم بنابراین تا دی ماه سال آینده او می‌تواند ادامه فعالیت دهد. همین موضوع درباره داورزنی و افراد دیگر هم مطرح شد. وزارت خانه باید در این خصوص صحبت کند.

مجوزی برای برگزاری اردو‌ها صادر نشده است

صالحی‌امیری درباره آغاز اردو‌های کشتی و تکواندو و تصمیم‌گیری جدید عنوان کرد: ستاد مبارزه با کرونا مجوز جدیدی صادر نکرده است. مجوز اردو‌ها صادر نشده و فکر نمی‌کنم تا روز‌های آینده هم این اتفاق رخ دهد. ورزشکاران به صورت انفرادی می‌توانند تمرین کنند و در این حد غیررسمی مجاز است.

 تا دی ماه واکسن ساخته می شود

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: هم IOC و هم کمیته المپیک ژاپن مطمئن به کشف واکسن هستند و حتی اگر واکسن یک ماه قبل از المپیک کشف شود می‌توانند ورزشکاران را ایمن کنند. سازمان بهداشت جهانی مداوم به IOC مشاوره می‌رود. تمام رویداد‌ها را بعد از ۲۰۲۰ برگزار می‌کنند، چون این موضوع مطرح است که تا این زمان واکسن کشف شود. چند کشور موضوع رونمایی واکسن را مطرح کرده‌اند که می‌توان به روسیه، انگلیس و ... اشاره کرد. به نظر می‌رسد تا دی ماه واکسن ساخته شود و ورزشکارانی که راهی المپیک می‌شوند می‌توانند واکسینه شوند.

کیانوش هفته‌ای یکی - ۲ بار با من صحبت می‌کند

او درباره پاداش و تغییر رنگ مدال کیانوش رستمی و اینکه گفته کمیته کاری نکرده عنوان کرد: از او بپرسید در یک هفته گذشته چند بار با من صحبت کرده است؟ من به او گفتم این فرآیند زمان بر است. ما هم پاداش او را می‌دهیم. ما به التفاوت مدال برنز و نقره را به او پرداخت می‌کنیم. کیانوش حداقل هفته‌ای یکی دو بار با من صحبت می‌کند. اگر چنین حرفی زده خواسته با شما شوخی کند.
صالحی‌امیری عنوان کرد: آرزوی ما موفقیت جودو است. راجع به موضوعی که گفتید کمیته تشکیل شده مخالفت کرده و بهتر است در این خصوص با علی‌نژاد صحبت کنید. تا جایی که می‌دانم هم مخالفتی نشده است. هر تصمیمی که فدراسیون و وزارت ورزش در چارچوب کمیته مشترک بگیرند موافق هستم.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین