کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تغییر برنامه های ورزش ایران بر اساس تعویق المپیک/ ۱۲ میلیارد دلار خسارت روی دست ژاپنی ها

ایسنا , 11 فروردين 1399 ساعت 12:49

حزب الله:
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ وزارت ورزش و جوانان تعویق یکساله المپیک ۲۰۲۰ توکیو را به سود تمامی کشورهای دنیا دانست و اعلام کرد: هرچند نگرانی نسبت به برگزاری المپیک در مورد مقرر نداشتیم اما برنامه های ورزش ایران را بر اساس تعویق یکساله المپیک تغییر می دهیم و سعی می کنیم به نحو مطلوب از فرصت پیش آمده استفاده کنیم.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،مهدی علی نژاد  در مورد تاثیر تعویق المپیک بر ورزش ایران و تغییر برنامه های در نظر گرفته شده در خصوص حضور هرچه قدرتمندتر در المپیک توکیو، اظهار کرد: در این رابطه باید فراتر از ورزش ایران نگاه کنیم و با توجه به شیوع ویروس کرونا در جهان، فضای اجتماعات به ویژه اجتماعات ورزشی را در معرض خطر قرار داده است و این مسئله سبب شده اگر ورزشکاران بخواهند تمرین کنند و خود را آماده نگه دارند سلامتشان تهدید شود که همین مسائل موجب شد تا برگزاری مسابقات کسب سهمیه المپیک عملی نباشد و در نتیجه برخی کمیته های المپیک کشورها، فدراسیون های بین المللی و ورزشکاران نخبه دنیا یکصدا خواستار تعویق المپیک شوند.
وی ادامه داد: در همین رابطه با توجه به اینکه شیوع ویروس کرونا در چین و ایران از سایر کشورهای اروپایی زودتر شروع شد و زمانی که این اتفاق افتاد طبیعی بود که ورزشکاران ایرانی شرایط تمرین نداشته باشند و با هماهنگی صورت گرفته، از طریق وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک از حدود ۲۰ روز قبل نامه ای از سوی آقای صالحی امیری به رییس کمیته بین المللی المپیک ارسال و درخواست تعویق المپیک ۲۰۲۰ توکیو مطرح شد.
تعویق المپیک به سود تمامی کشورهای دنیا بود
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه پاسخ کمیته بین المللی المپیک برگزاری اردو و انجام تمرینات در کشور ثالث بود، عنوان کرد: کمیته بین المللی المپیک مایل به تعویق رقابت های المپیک ۲۰۲۰ توکیو نبود و مقاومت هایی در این راستا نشان داد و تصور می کنم پس از همه گیری ویروس در اروپا و آمریکا و درخواست تعویق از سوی این کشورها و تهدید به عدم حضور در المپیک در صورت عدم تعویق، در نهایت IOC  پذیرفت تا المپیک با یکسال تعویق برگزار شود.
وی ادامه داد: به طور حتم در صورت عدم تعویق المپیک ورزشکاران ما نیز تبعا نمی توانستند به نحوی مطلوب آماده شوند و مشکلات جدی در کسب سهمیه پیدا کرده بودند، هرچند با تدبیر وزارت ورزش و جوانان و ابلاغ آن به فدراسیون ها در کسب سهمیه های اسفندماه به مشکل بر نخوردیم و در پنج رشته وزنه برداری، کاراته، ژیمناستیک، شمشیربازی و بوکس توانستیم به موقع تمامی ورزشکاران را از ایران خارج کنیم و به آن هایی که در مسیر برگشت بودند اعلام کردیم به کشور بازنگردند و خوشبختانه سهمیه لازم نیز کسب شد و همه این رشته ها عملکرد موفقی داشتند.
ژاپنی ها از تعویق المپیک چقدر خسارت می بینند؟
علی نژاد با تاکید بر اینکه تعویق رقابت های المپیک تصمیم عاقلانه ای بود و اگر غیر از این عمل می شد المپیک ۲۰۲۰ در سطح و شرایط مناسبی برگزار نمی شد و بسیاری از شرکت های صاحب ورزش در این رقابت ها شرکت نمی کردند، اظهار کرد: از این جهت تعویق المپیک به سود تمامی کشورهای دنیا بود، هرچند که تصمیم سختی برای کمیته بین المللی المپیک و نیز ژاپن بود چراکه هزینه مالی سنگینی را ایجاد کرد و گفته می شود تا ۱۲ میلیارد دلار به ژاپنی ها خسارت وارد شده که عدد قابل توجهی است.
نسبت به برگزاری المپیک در موعد مقرر نگرانی نداشتیم
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه قرار بود در برخی رشته ها کسب سهمیه المپیک حذف شود، تصریح کرد: قرار بود در رشته هایی مانند واترپلو و رویینگ به روش های دیگری کسب سهمیه داشته باشند که در نتیجه ورزشکاران ایرانی لطمه می خوردند، بنابراین تعویق المپیک همانطور که به نفع ورزش دنیا تمام شد، به نفع ورزش ایران نیز بود و در عین حال اگر المپیک در سوم مردادماه سال جاری برگزار می شد با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته نگرانی نسبت به برگزاری المپیک در موعد مقرر نداشتیم.
علی نژاد افزود: تا کنون ۵۲ سهمیه المپیک توسط ورزش ایران کسب شده است و ورزشکاران برای کسب سهمیه های جدید در رشته های مختلف و حضور قدرتمندتر در این راستا آماده می شدند و در بخش مسابقات نیز طبق برنامه ریزی فدراسیون ها پیش می رفتند و قرار بر این بود که در سوم مردادماه سال جاری همزمان با آغاز رقابت های المپیک توکیو به اوج آمادگی برسند.
وی با اشاره به اینکه تعویق رقابت های المپیک فرصت بیشتری به تمامی کشورها می دهد که تلاش بیشتری داشته باشند، گفت: با توجه به اینکه فرصت پیش آمده برای تمامی کشورهاست بنابراین تصور نمی کنم خیلی تفاوت خاصی را برای یک کشور ایجاد کند و هر کسی بتواند از این زمان به شکل بهتری استفاده کند، پیروز بازی خواهد بود.
از تعویق المپیک به نحو مطلوب استفاده می کنیم
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه تلاش می کنیم پس از پشت سر گذاشتن اپیدمی کرونا که تمامی فعالیت ها را تحت الشعاع قرار داده است با برنامه ریزی مناسب پیش برویم، اظهار کرد: منتظر کمیته بین المللی المپیک خواهیم ماند تا زمان دقیق برگزاری المپیک را اعلام کند و پس از اینکه فدراسیون های جهانی نیز برنامه پیش رو برای کسب سهمیه را اعلام کردند برنامه های جدید و یکساله فدراسیون ها را خواهیم گرفت و با نظارت دقیق و حمایت های لازم و مستمر تلاش خواهیم کرد از تعویق به وجود آمده به نحو مطلوب استفاده کنیم.
علی نژاد با اشاره به برنامه ریزی ورزش ایران پس از تعویق یکساله المپیک ۲۰۲۰ توکیو، بیان کرد: ورزش ایران برنامه های خود را تغییر خواهد داد و بر اساس تعویق یکساله المپیک برنامه های جدیدی را تدوین می کنیم.
وی افزود: هنوز شانس کسب سهمیه های جدید در رشته های مختلف وجود دارد و منتظریم تا فدراسیون های جهانی زمان برگزاری مسابقات کسب سهمیه را اعلام کنند و با توجه به فرصت زمانی باقی مانده تصور می کنم در طراحی مسابقات کسب سهمیه شتابزده عمل نکنند چراکه وضعیت موجود در اروپا و پیش بینی اینکه شیوع ویروس تا خرداد و تیرماه سال جاری ادامه پیدا کند به نظر می رسد رقابت های کسب سهمیه پس از آن برگزار شود.
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه از فدراسیون های ورزشی درخواست می کنیم تا برنامه های جدیدی را طراحی کنند، گفت: به منظور کسب سهمیه های باقی مانده و استمرار آمادگی ورزشکارانی که سهیمه کسب کرده اند، سعی خواهیم کرد از اتفاق پیش آمده به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.
تشکیل جلسه برای تعیین تکلیف حقوق المپیکی ها
علی نژاد در ارتباط با نحوه تصمیم گیری در خصوص پرداخت حقوق المپیکی ها، اعلام کرد: در این رابطه تا تیرماه ۹۹ تصمیم گیری کرده بودیم و با اتفاقی که رخ داده باید در ستاد عالی بازی های المپیک و پارالمپیک موضوع مطرح و در این رابطه مجددا تصمیم گیری شود. وعده داده بودیم که تا تیرماه حقوق ها را پرداخت کنیم و در این رابطه مشکلی وجود ندارد و در اولین فرصت پس از اعلام زمان برگزاری رقابت های المپیک توکیو تشکیل جلسه خواهیم و بر آن اساس تصمیم گیری می کنیم.


کد مطلب: 222001

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/222001/تغییر-برنامه-های-ورزش-ایران-اساس-تعویق-المپیک-۱۲-میلیارد-دلار-خسارت-روی-دست-ژاپنی

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com