تاریخ انتشارپنجشنبه ۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱
plusresetminus
حزب الله:دبیر انجمن انبوه‌سازان استان تهران گفت: اگر قیمت بازار‌های موازی امسال افزایش یابد، قیمت مسکن هم تغییر خواهد کرد.
۰
کد مطلب : ۲۲۱۹۳۵
سازندگان مسکن آینده خوبی برای بازار مسکن پیش‌بینی نمی‌کنند
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،ایرج رهبر دبیر انجمن انبوه‌سازان استان تهران با بیان اینکه قیمت مصالح ساختمانی در طی ماه‌های گذشته به شکل چشمگیری افزایش یافته است، گفت: شرایط اقتصادی کشور باعث شده که قیمت تمام شده ساخت مسکن افزایش یابد و این موضوع در حوزه مصالح ساختمانی به شکل چشمگیری محسوس بوده است.

او گفت: در صورتی که قیمت مصالح ساختمانی از سوی دولت کنترل نشود برای سازندگان مشکل آفرین خواهد بود چراکه بازار ساخت و ساز را به صورت کامل تحت تأثیر خود قرار خواهد داد و ما در آینده با کاهش چشمگیر تولید مسکن روبه‌رو خواهیم بود.

دبیر انجمن انبوه‌سازان استان تهران افزود: باید دولت بتواند بازار مصالح ساختمانی را به ویژه برای بعد از عید کنترل کند و از طریق اقدامات لازم هزینه‌های ساخت و ساز را کاهش دهد چراکه این موضوع در آینده زمینه‌ساز رشد چشمگیر قیمت مسکن خواهد شد.

رهبر با اشاره به اینکه در یک ماه گذشته قیمت میلگرد رشد ۱۰۰ درصدی داشته است، گفت: میلگرد در ماه گذشته کیلویی ۴ هزار و ۲۰۰ تومان بود، اما هم‌اکنون قیمت آن به ۹ هزار تومان رسیده که باعث نگرانی بسیار شدید سازندگان مسکن و تولیدکنندگان شده است.

او به بازار نابه‌سامان فولاد هم اشاره کرد و گفت: فولاد به عنوان یکی از اصلی‌ترین مصالح ساختمانی در حوزه مسکن به شمار می‌رود که این روز‌ها به شکل چشمگیری قیمت آن افزایش یافته و دولت باید هر چه سریع‌تر بتواند با اقدامات لازم و همچنین با راه‌اندازی کارت اعتباری مصالح ساختمانی این موضوع را کنترل کند.

دبیر انجمن انبوه‌سازان استان تهران یادآور شد: در صورتی که قیمت بازار‌های موازی امسال افزایش یابد به طور قطع قیمت مسکن هم تغییر خواهد کرد بنابراین باید منتظر باشیم و ببینیم که با ایجاد وضعیت کرونا چه بازاری در حوزه مسکن رقم خواهد خورد.

رهبر تأکید کرد: در صورتی که قیمت مصالح ساختمانی افزایش یابد به طور قطع تمامی طرح‌ها از جمله طرح اقدام ملی مسکن هم تحت تأثیر قرار خواهد گرفت و باعث افزایش قیمت تمام شده ساخت آن خواهد شد بنابراین دولت باید سعی کند هر چه سریع‌تر دست دلالان و سوداگرانی که باعث ایجاد چنین نوساناتی در بازار مصالح ساختمانی از جمله میلگرد و فولاد شده است را کوتاه کند.

گفتنی است: طبق آمار‌های ارائه شده قیمت مصالح ساختمانی در طی یک ماه گذشته با توجه به افزایش نرخ دلار رشد ۱۰۰ درصدی داشته است این در حالی است که در یک سال گذشته این بازار دچار چندین نوسان شدید قیمتی شده است به طوری که میلگرد و فولادی که در ابتدای سال گذشته حدود ۱۰۰۰ تومان بوده و ماه پیش به ۴ هزار و ۲۰۰ تومان رسیده و هم‌اکنون بسیاری از سازندگان مسکن و فروشندگان مصالح ساختمانی قیمت آن را ۹ تا ۱۰ هزار تومان اعلام می‌کنند.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین