تاریخ انتشارسه شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵
plusresetminus
حزب الله:روزنامه انگلیسی گاردین با استناد به گفته چند مقام امنیتی، جزئیات تازه‌ای را در مورد سرکرده جدید داعش منتشر کرد.
۰
کد مطلب : ۲۱۷۱۶۶
جزئیات تازه درباره جانشین ابوبکر بغدادی/ سرکرده جدید از بنیان‌گذاران داعش بوده است
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،دستگاه امنیتی انگلیس جزئیاتی تازه از هویت سرکرده جدید گروه تروریستی داعش به نام «امیر محمد عبدالرحمن المعالی السلبی» منتشر کرد.
این روزنامه به نقل از مقامات دو دستگاه امنیتی که خواستند نامشان فاش نشود، السلبی را از اعضای بنیانگذار گروه تروریستی داعش خواند و افزود وی مسئولیت بردگان اقلیت ایزدی را در عراق برعهده داشته است. گفته می‌شود وی همچنین بر عملیات تروریستی در نقاط مختلف جهان نظارت داشته است.
این سازمان تروریستی چند روز پس از کشته شدن ابوبکر بغدادی، سرکرده سابق گروه تروریستی داعش که ادعا می‌شود در حمله نیرو‌های ویژه آمریکا در اکتبر کشته شد، ابو ابراهیم الهاشمی القریشی را معرفی کرد.
این در حالی است که برخی از تحلیلگران معتقدند از آنجا که پس از کشته شدن بغدادی اعضای گروه تروریستی داعش در حلقه نیرو‌های امنیتی گرفتار شدند لذا هویت واقعی سرکرده جدید همچنان در هاله‌ای از ابهام است.
روزنامه گاردین افزود السلبی تنها چند ساعت پس از کشته شدن بغدادی انتخاب شد، اما قریشی نام مستعاری بود که از سوی سران ارشد این گروه یا آژانس‌های اطلاعاتی به رسمیت شناخته نشده بود.
گاردین وی را یک کهنه سرباز سفت و سخت می‌داند که به همان اندازه بغدادی به گروه افراطی خود وفادار است. بر اساس گزارش‌ها، السلبی در یک خانواده ترکمن عراقی در شهر تلعفر به دنیا آمده و از جمله شمار معدودی از افراد غیر عرب در بدنه هدایت این گروه ترویستی به شمار می‌رود.
وی فارغ التحصیل قوانین شریعت (​فقه) از دانشگاه موصل است. صدور احکام از سوی السلبی سبب اقدام به قتل عام ایزدی‌ها از سوی تروریست‌های داعش شد.
بر اساس گزارش گاردین، بازداشت وی از سوی نیرو‌های نظامی در سال ۲۰۰۴ در زندان اردوگاه بوکا در جنوب عراق سبب دیدار و آشنایی وی با ابوبکر بغدادی شد.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین