کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مفتی داعش و برادرش در موصل بازداشت شدند

ایسنا , 28 دی 1398 ساعت 9:14

حزب الله:نیروهای امنیتی عراق مفتی داعش و برادرش را به فاصله یک روز در موصل بازداشت کردند.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،گروه اطلاع‌رسانی امنیتی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد،‌ هنگ "سوات" وابسته به فرماندهی پلیس نینوا توانست روز جمعه نزار علی بشیر النعمه را که مسؤول امنیتی داعش بوده، بازداشت کند.

طی این بیانیه آمده است، بشر النعمه بردار مفتی داعش به نام "شفاء النعمه" است که روز پنج‌شنبه بازداشت شد. به همراه برادر مفتی داعش گوشی‌های موبایل و سه سیم کارت که متعلق به مفتی داعش بوده کشف و ضبط شده است.
طبق بیانیه گروه اطلاع‌رسانی عراق، دو فرزند بشر النعمه یکی مسؤول گردان تک‌تیراندازان خارجی و دیگری به عنوان نیروی امنیتی در جریان تسلط داعش بر موصل فعالیت می‌کردند.
در این بیانیه آمده است: برادر مفتی داعش در حالی که مخفیانه به منزلی که به منزل مفتی داعش در منطقه (محله المنصور) معروف بوده،‌ رفته بود که بازداشت شد.
شفاء النعمه مسؤول امور شرعی و مفتی داعش و یکی از نیروهای صف اول این گروه تروریستی معروف به "ابو عبدالباری" است. این فرد به عنوان امام جماعت و خطیب در تعدادی از مساجد شهر فعالیت می‌کرد و به ایراد خطبه‌هایی تحریک‌آمیز علیه نیروهای امنیتی می‌پرداخت.
این گروه رسانه‌ای تاکید کرد: او افراد را به پیوستن به داعش و بیعت با این گروه ترغیب می‌کرد و تفکر تکفیری افراطی را در جریان تسلط داعش بر شهر موصل بسط و گسترش می‌داد.


کد مطلب: 216827

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/216827/مفتی-داعش-برادرش-موصل-بازداشت-شدند

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com