تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲
plusresetminus
حزب الله:رییس مجمع خیرین سلامت خلخال گفت: سفره بیمه سلامت ایرانیان هر روز کوچک‌تر و ابعاد خدمات آن به بیماران محدودتر می‌شود.
۰
کد مطلب : ۲۱۶۶۹۶
رئیس مجمع خیرین سلامت خلخال: سفره بیمه درمانی هر روز کوچک‌تر می‌شود

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،دکتر سیدامیر عزیزی روز یکشنبه در مجمع خیرین سلامت شهرستان خلخال با انتقاد از نحوه پرداخت تعهدات بیمه سلامت ایرانیان افزود: در حالی که تامین هزینه‌های دریافت دفترچه خدمات درمانی این بیمه برای افراد کم‌بضاعت بسیار دشوار است، خدمات بیمه‌ای ارائه شده از سوی این بیمه برای افراد تحت پوشش نیز کمتر شده است.
وی گفت: تجویز قرص سرماخوردگی بزرگسالان از جمله وظایف پزشکان برای درمان بیماری سرماخوردگی است ولی اخیرا بیمه‌های درمانی نام این دارو را از لیست داروهای تحت پوشش بیمه حذف کرده ، مضاف بر اینکه هر روز بر لیست داروهای خارج از شمول بیمه درمان نیز اضافه می‌شود.
او با اشاره به افزایش روزافزون قیمت دارو  همراه با کاهش قدرت خرید مردم بواسطه ادامه روند تورم در بازار و افزایش هزینه‌های زندگی در سیستم درمانی کشور بیان‌کرد: در حالی که قیمت آب و نمک در کشور هیچ گونه افزایشی نداشته ، قیمت یک سرم آب‌نمکی از ۳۵ هزار ریال به ۱۰۰ هزار ریال در داروخانه‌ها افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه هدایت هزینه‌های احسان اموات و بسیاری از میهمانی‌های غیرضروری به سمت و سوی کمک به درمان بیماران بی‌بضاعت می‌تواند در مسیر سلامت موثر واقع شود، افزود: انتظار از نهادهای فرهنگی و دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط فرهنگ‌سازی برای نهادینه شده این گونه سنت‌های حسنه می‌باشد.
رییس مجمع خیرین سلامت خلخال با ارائه گزارش از کمک‌های مالی خیرین به امر سلامت در این شهرستان گفت: چشم دوختن به کمک‌های خیرین برای حل مشکلات بی‌شمار سیستم درمانی جامعه کافی نیست و در کنار  انتظار بیشتر از کمک مردم به سیستم سلامت باید از سوء‌استفاده‌های شرکت‌های بیمه درمانی جلوگیری و سطح کمک‌های نهادهای حمایتی همچون کمیته امداد امام و بهزیستی از بیماران نیازمند افزایش یابد.
منبع : روبط عمومی مجمع خیرین سلامت کشور
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین