کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برگزاری ۷ میز تعمیق ساخت داخل تا پایان سال / حرکت از مونتاژ کاری به نوآوری را در نهضت ساخت داخل پیش می بریم

وزارت صنعت، معدن و تجارت , 24 دی 1398 ساعت 10:09

حزب الله:
سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت در مراسم دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران در برج میلاد گفت: ۷ میز ساخت داخل دیگر تا پایان سال برگزار می کنیم.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، مهدی صادقی نیارکی در سخنان کوتاهی در این مراسم، تصریح کرد: پروژه محوری نهضت ساخت داخل در وزارت صمت تدوین شد، برنامه های این وزارتخانه در ۷ محور منتشر شد که رونق تولید و ساخت داخل مهمترین آن است.

وی ادامه داد: نهضت ساخت داخل حول محور ساخت داخل و رونق تولید، تدوین شده است که اهداف کمی و کیفی دارد.
سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت اضافه کرد: پیش بینی شده است که تا افق ۱۴۰۰ حدود ۱۰ میلیارد دلار از نیازهای وارداتی در جهت خودکفایی کشور، ساخت داخل بشود.
حرکت از مونتاژ کاری به نوآوری را در حوزه نهضت ساخت داخل پیش می بریم
صادقی نیارکی با اعلام اینکه حرکت از مونتاژ کاری به نوآوری را در حوزه نهضت ساخت داخل پیش می بریم، گفت: تکمیل زنجیره ها را در دست داریم که زنجیره کارخانه سازی از آن جمله است.
ماشین سازی، موتور توسعه صنعت کشور است
وی ماشین سازی را موتور توسعه صنعت کشور دانست و افزود: راه اندازی و تکمیل زنجیره ارزش کارخانه سازی جزو اهداف پروژه نهضت ساخت داخل است.
سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت افزود: با سرمایه گذاری ۵ میلیارد دلاری سالیانه ۱۰ میلیارد دلار از نیازهای وارداتی داخلی سازی می شود و کاهش ارزبری داریم.
صادقی نیارکی با اشاره به اینکه تاکنون ۸ میز ساخت داخل داشتیم، بیان کرد: در حوزه خودرو ۳ میز ساخت داخل با کاهش ارزبری ۲۷۵ میلیون یورویی در قالب قراردادها، برگزار کردیم.
وی ادامه داد: در حوزه مخابرات دو میز ساخت داخل با کاهش ارزبری ۱۱۸ میلیون یورویی برگزار کردیم.
سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت همچنین تصریح کرد: ۲ میز ساخت داخل لوازم خانگی و میزهای پتروشیمی، تاسیسات، خودرو و ریلی و همچنین فولاد را تا پایان سال برگزار می کنیم.
کاهش ارزبری ۵۰۰ میلیون یورویی میز صنعت فولاد
صادقی نیارکی افزود: امروز اولین میز ساخت داخل حوزه فولاد با کاهش ارزبری ۵۰۰ میلیون یورو در قالب تفاهم نامه برگزار می شود.
وی همچنین اضافه کرد: با برداشتن تحریم ها نباید فرصت و مزیت ملی ساخت داخل برداشته بشود که این اراده و وفاق ملی می خواهد.
سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت در پایان گفت: یک‌میز ساخت داخل نیز در حوزه فولاد را تا پایان سال برگزار می کنیم.


کد مطلب: 216543

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/216543/برگزاری-۷-میز-تعمیق-ساخت-داخل-پایان-سال-حرکت-مونتاژ-کاری-نوآوری-نهضت-پیش-می-بریم

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com