تاریخ انتشاردوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸
plusresetminus
حزب الله: رئیس کل بیمه مرکزی گفت: بیمه هواپیمای اوکراین یا توسط شرکت بیمه‌ای این کشور یا به صورت اتکایی پرداخت می شود.
۰
کد مطلب : ۲۱۶۴۴۴
نحوه پرداخت بیمه حادثه هواپیمای اوکراینی/ ۱۰ درصد خودرو‌های فعال، بیمه شخص ثالث نیستند
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،غلامرضا سلیمانی، رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به جزئیات بیمه ای سرنشینان هواپیمای اوکراینی اظهار کرد: مسافران ایرانی می خواهند سفر به دیگر کشورها کنند. ما برای آن ها بیمه حادثه صادر می کنیم تا در بحث های درمانی و فوت پرداخت شود.
 
او ادامه داد: معمولا مسافران ایرانی سفرکننده به خارج از کشور، بیمه مسافری هستند، اما درصورتی بیمه توسط ایران پرداخت می شود که هواپیما ایرانی باشد اما چون هواپیما به ایران مربوط نیست یا به صورت اتکایی یا شرکت بیمه ای اوکراینی است.
 
سلیمانی همچنین با اشاره به روند خسارات وارده ناشی از سیل روزهای گذشته سیستان و بلوچستان بیان کرد: طبیعی است هم اکنون مدیریت بحران در حال ساماندهی این بخش است. بیمه مرکزی نیز به سرعت به دنبال ایجاد صندوق بیمه حوادث طبیعی است. با بررسی های صورت گرفته در شورای نگهبان ایراداتی به مصوبه صندوق بیمه حوادث طبیعی گرفته شد که در پی آن هستیم.
 
او افزود: امیدواریم مراحل اجرایی صندوق بیمه حوادث طبیعی قبل از پایان سال تصویب شود. با راه اندازی این صندوق اتفاق بسیار مهمی در بخش بیمه رخ خواهد داد و حداقل ۳۰ میلیون واحد مسکونی بیمه خواهند شد.
 
این مقام مسئول بیان کرد: در سطح کشور شاهد تولیدات خودروسازی‌ها توسعه پیدا کرده است و حدود ۲۲ میلیون خودرو وجود دارد که ۲۰ میلیون آن تحت پوشش بیمه شخص ثالث هستند و ۱۰ درصد از خودرو‌های متردد در کشور هنوز تحت پوشش بیمه شخص ثالث نیستند.
 
سلیمانی گفت: عدم وجود بیمه شخص ثالث برای خودروهای بدون بیمه بسیار خطرناک و نگران کننده است. به طور طبیعی بیمه نوعی آرامش ایجاد می کند. به همین دلیل به مناسبت دهه فجر از اول بهمن امسال تمام افراد و خودروهایی که فاقد پوشش بیمه شخص ثالث بدون پرداخت جریمه بیمه های خود را پرداخت کنند.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین