تاریخ انتشارشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰
plusresetminus
حزب الله:سرمربی بعدی تیم‌ملی فوتبال ایران کیست؟ این سوال بیشتر از هر سوال دیگری در حوزه اخبار ورزشی شنیده می‌شود، حتی بیشتر از سوالات مربوط به انتخابات فدراسیون از جمله زمان برگزاری یا کاندیداهای احتمالی برای تصدی دوره بعدی ریاست بر فدراسیون. چندین گزینه داخلی و خارجی تا پیش از این برای حضور در راس کادرفنی تیم‌ملی معرفی شده بودند که بعد از برگزاری آخرین جلسه هیات‌رئیسه، به صورت ضمنی و غیررسمی اعلام شد قرار است سرمربی بعدی ایران یک ایرانی باشد.
۰
کد مطلب : ۲۱۶۳۲۹
تیم ملی و داخلی‌ها؛ شانس دایی بیشتر است
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، دوباره سیاهه‌ای از سرمربیان دارای صلاحیت برای سرمربیگری تیم‌ملی در رسانه‌ها ردیف شد؛ از یحیی و ژنرال تا شهریار و حتی علی‌منصور و گزینه‌هایی مانند الکساندر نوری یا امید نمازی.

طالقانی: با دایی ملاقات نکردم

برای پیگیری موضوع سراغ عضو هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال رفتیم. عبدالکاظم طالقانی گفت: «طبق گزارشی که از طرف کمیته فنی برای هیات‌رئیسه ارسال شد و در آن گزینه‌هایی ذکر شده بود، مقرر شد در این خصوص تصمیم‌گیری برای رسیدن به بهترین گزینه را به آقای بهاروند تفویض اختیار کرده تا ایشان گزینه نهایی را در جلسه بعدی به هیات‌مدیره معرفی کند. درهر‌صورت در این زمینه هیات‌رئیسه تصمیم‌گیری نهایی درخصوص سرمربی بعدی تیم‌ملی را انجام خواهد داد و تمامی اعضا باید نظر خود را در این مورد بدهند.»

وی در پاسخ به این سوال که آیا ایرانی بودن سرمربی بعدی مصوبه جلسه اخیر هیات‌رئیسه بود، گفت: «من نمی‌دانم و از آن خبر ندارم. من فقط می‌توانم وجود گزارشی که از آن نام بردم را تایید کنم که ما هم اختیارات لازم را به آقای بهاروند دادیم تا بررسی‌های لازم را انجام دهد و بعد در هیات‌رئیسه تصمیم‌گیری کنیم. شما هم اجازه دهید بهاروند با حوصله و دقت بررسی‌های لازم را انجام داده تا بتواند فرد شایسته را به هیات‌رئیسه معرفی کند.» طالقانی درمورد اینکه زمان در‌حال از دست رفتن است، تصریح کرد: «اینکه زمان داریم یا خیر را از سخنگو و سرپرست فدراسیون سوال کنید. ان‌شاءالله طی 10 روز آینده در این باره تصمیم‌گیری خواهیم کرد.» از وی در باره شایعه مذاکره هیات‌رئیسه با علی دایی در هتل المپیک، برنامه خواستن از گل‌محمدی و منتفی‌شدن پرونده برانکو پرسیدیم که تاکید کرد: «اگر عضو هیات‌رئیسه من هستم که علی دایی را ندیده و ملاقاتی با او نداشته‌ام. درباره برنامه گرفتن از مربی شهر‌خودرو و نتیجه مذاکرات با برانکو هم خبری ندارم.»

پرونده برانکو هنوز بسته نشده!

یک منبع آگاه در فدراسیون در همین زمینه و اینکه آیا سرمربی بعدی تیم‌ملی ایران، قطعا یک ایرانی خواهد بود یا خیر گفت: «با توجه به شرایط و وضعیت کنونی کشور سعی می‌کنیم از گزینه ایرانی برای تیم‌ملی استفاده کنیم، اما این به‌ آن معنا نیست که گزینه خارجی منتفی شده باشد. البته گزینه خارجی هم (بخوانید برانکو) به‌شرطی سرمربی تیم‌ملی خواهد شد که شرایط فدراسیون فوتبال را بپذیرد.»

وی درمورد سایر گزینه‌های ایرانی نیز گفت: «گزینه‌های ایرانی مشخص هستند و رسانه‌ها در این خصوص اسامی واجدین شرایط را نوشته‌اند. نمی‌توان هر فرد بی‌رزومه‌ای را سرمربی تیم‌ملی کرد. از سوی دیگر برخی از همین کاندیداها که صلاحیت دارند هم در‌حال‌حاضر مشغول به کار بوده و نمی‌توان در جبهه دیگری از آنها استفاده کرد.»

دایی، برانکو، شاید هم استیلی!

طبق صحبت‌های رد و بدل شده می‌توان به یک نتیجه منطقی رسید مبنی‌بر اینکه تنها مربی ایرانی که صلاحیت لازم برای سرمربیگری تیم‌ملی را دارا باشد که البته شاغل هم نباشد، یک نفر به نام علی دایی است و از سوی دیگر مقام آگاهی که با «فرهیختگان» گفت‌وگو کرده به‌صراحت از برانکو به‌عنوان تنها گزینه خارجی تیم‌ملی نام برد. اگر تمامی قطعات پازل را کنار هم بچینیم، شانس دایی و برانکو برای رسیدن به نیمکت تیم‌ملی بیش از سایرین است اما تجربه نشان داده هر آن ممکن است کسی انتخاب شود که اصلا جزء گزینه‌ها نبوده است! این را هم نباید فراموش کرد که اگر استیلی بتواند تیم امید را المپیکی کند می‌تواند به جمع گزینه‌ها اضافه شود.
منبع : عصرایران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین