تاریخ انتشارشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴
plusresetminus
حزب الله:سرمربی تیم ملی والیبال گفت: بازی های مقدماتی به مراتب سخت تر از بازی های خود المپیک است اما ما محکوم به صعود به المپیک هستیم.
۰
کد مطلب : ۲۱۶۲۸۸
کولاکوویچ: محکوم به صعود به المپیک هستیم/ هرگز مشکلی با معروف در تیم ملی نداشتم
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،ایگور کولاکوویچ سرمربی تیم ملی والیبال ایران در یک گفتگوی مفصل و متفاوت درباره حضورش در ایران و اتفاقات اخیر صحبت کرد.
کولاکوویچ در پاسخ به اینکه آیا برای یادگیری بیشتر زبان فارسی هم اقدام کرده، اظهار کرد: من زمان کافی برای این کار ندارم. 54 ساله هستم. از طرف دیگر حروف الفبای زبان فارسی با همه زبانهایی که آموخته ام متفاوت است. من باید خودم را برای همکاری با بازیکنان آماده کنم و زمانی برایم باقی نمی ماند.
وی درباره آخرین شرایط تیم ملی والیبال توضیح داد: ما کار را از 4 دسامبر شروع کردیم و بیش از 20 روز است که اردو را شروع کردیم. اما برخی از بازیکنان از میانه های اردو به ما اضافه شدند، از جمله لژیونرهایمان و آقایان معروف و فیاض. غفور را از دست دادیم و مجبور شدیم از شهرام محمودی کمک بخواهیم. سایر بازیکنان هم یکی دو روز است به ما ملحق شدند مثل میلاد و مرتضی شریفی.
کولاکوویچ درباره تغییرات تیم نسبت به لیگ جهانی اظهار کرد: غفور و قائمی دو بازیکنی هستند که به سختی می توان برایشان جایگزین پیدا کرد و از آنجایی که این بازیکنان برای ما بسیار حائز اهمیت هستند، فکر می کنم با انتخاب بازیکنان و نفراتی که در اردو حضور دارند من اعتقاد دارم که بالاخره به هدفمان خواهیم رسید.
وی در پاسخ به اینکه آیا شده برای انتخاب ترکیب تیم شبها کابوس ببیند، تاکید کرد: کابوس نه ولی نگرانی های شیرینی برای انتخاب بازیکنان دارم. برخی بازیکنان که بازیکنان بهتری از آنها وجود داشته اند به اجبار کنار گذاشته شدند اما این به معنای خوب نبودن آنها نیست بلکه در رقابت یک نفر با یک طیف باریک بهتر از آنها توانسته خودش را تحمیل کند.
سرمربی تیم ملی والیبال که با برنامه «سلام، صبح بخیر» گفتگو می کرد، درباره رقابت های المپیک گفت: من ترجیح می دهم صحبت را به بخش بازی های مقدماتی محدود کنم و باید پله به پله جلو رفت و هنوز تا خود المپیک راه زیادی مانده است. اگرچه تیم هایی که باید با آنها به رقابت بپردازیم صاحب اسم و رسم و تجربه حضور در میادین بین المللی مثل ما نباشند اما این به معنای آن نیست که رقابت های سبکی را پیش رو داشته باشیم و بازی های مقدماتی به مراتب سخت تر از بازی های خود المپیک است.
کولاکوویچ تاکید کرد: به دلیل مصدومیت های غفور و قائمی که برایمان مهم بودند، بقیه هم به این اعتقاد رسیدند که باید با انگیزه کار کنند و ما عملا به اینکه به المپیک راه پیدا کنیم محکوم هستیم.
 
وی درباره کاپیتان سعید معروف که گاهی در تیم نفوذ زیادی دارد، توضیح داد: اولا درباره صحبت سرمربی لهستان که گفته بود هرکسی رویای داشتن بازیکنی مثل معروف دارد بگویم که رویایی که ایشان گفت برای من محقق شده و من این افتخار را دارم که سعید معروف را در تیم خود داشته باشم اما برایم جالب است از روز اولی که به ایران آمده ام سوال مشابه سوال شما را زیاد از من می پرسند که آیا ایشان برای کار تیمی مزاحمت ایجاد می کند؟ اما باید بگویم سعید معروف به عنوان ستاره بزرگ درست است که قدری شخصیت او دچار پیچیدگی است اما این به معنای بدی نیست و او مباحث خودش و آنچه را که مطرح می کند تلاش می کند در جهت موفقیت تیم بگذارد. ایشان یک رهبر است و اگر لحظاتی سخت باشد برای همه سخت است.  او همیشه خودش را در این چارچوب که فقط هدف نهایی او کسب موفقیت برای تیم است قرار داده و ما هرگز مسئله ای با او نداشته ایم. ویژگی های ایشان باید رعایت شود و به او احترام گذاشته شود نه در این راستا که کسی بر کسی تاثیر بگذارد بلکه ایشان تلاش می کند با انتقال تجربیات خود به دیگران آنها را دنبال خود بکشاند.
سرمربی تیم ملی والیبال درباره اینکه آیا با انتقادات کنار می آید، گفت: من از آن تیپ مربیانی هستم که اهل دموکراسی هستم و همه نفراتم محترم شمرده می شوند تا مادامی که تصمیمات ما را پیگیری کنند. من با آغوش باز پذیرای انتقادات هستم اما کسانی وجود دارند که می خواهند با عدم حسن نیت انتقاد کنند. من باید در مدت زمان کوتاه تصمیمات کلیدی اتخاذ کنم و زمانی برای مشاجره با دیگران ندارم و انتقادات سازنده و کمک کننده را با کمال میل می پذیرم.
کولاکوویچ در پاسخ به اینکه چقدر فوتبالی هستید، گفت: اگرچه من زمانی که جوان بودم، خیلی فوتبال را پیگیری می کردم اما اکنون نه. در سطح دنیا و اروپا هم می بینیم فوتبال از حالت ورزش خارج شده و به یک پدیده و جنبش تبدیل شده که در آن بیشتر مباحث اقتصادی و پول و بودجه هایی که به شکل هنگفت جابجا می شود، مطرح است. در اروپا هم گروه های هوادار که کلیدی هستند حالت نظامی پیدا کرده اند و نظم نظامی به خود گرفته اند. بنابراین من دیگر فوتبال را پیگیری نمی کنم اما پیگیر وقایع و رویدادهای بزرگ فوتبال هستم.
وی افزود: من طرفدار فوتبال شهر خودم در یوگسلاوی بودم که اسم آن آینده فوتبال بوده است اما اکنون آن تیم دیگر اهمیت سابق را ندارد و فقط پیگیر تیم ملی فوتبال کشورم هستم.
 
سرمربی تیم ملی والیبال در پاسخ به اینکه آیا در تهران رانندگی کرده اید، تصریح کرد: بله تقریبا از روز اول. می دانم چرا این سوال را از من می پرسید و تهران ترافیک زیادی دارد. در اروپا و کشور خود من هم ما فقط مقداری روی روال تر رانندگی می کنیم و شرایط شبیه ایران است. خود من هم همیشه خیلی آهسته رانندگی می کنم. فقط موتوری ها وقتی از طرف مقابل می آیند مشکل ایجاد می شود ولی آنها خیلی ماهر هستند. آماری از تصادف موتورسواران ندارم و به نظرم افراد ماهری هستند و مشکل فقط وقتی است که آنها در خیابان یک طرفه از روبروی شما می آیند.
کولاکوویچ درباره اینکه در کشورش از ایران چه می گوید، بیان کرد: من می دانم که شما به لحاظ ثروت طبیعی یکی از کشورهای زبانزد هستید اعم از کوهستان ها، رودخانه ها، جنگلها و... اما ایران به خاطر مردمی که دارد زبانزد است و مردم برای دیگران احترام قائل هستند. آنها به ویژه برای خارجی ها احترام قائلند و از سطح فرهنگی بالایی برخوردارند و حتی اطرافیان من همیشه به این موضوع اذعان دارند.
وی در پایان درباره آرزوی خود برای سال نو گفت: تنها آرزویم در حال حاضر این است که به المپیک برویم.
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین