تاریخ انتشارشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶
plusresetminus
حزب الله:اصلانی گفت: ۲۵ تا ۶۵ درصد از ثبت‌نام کنندگان طرح اقدام ملی مسکن به دلیل نداشتن برخی شرایط لازم حذف شده‌اند.
۰
کد مطلب : ۲۱۳۸۸۰
حذف ۲۵ تا ۶۵ درصد از ثبت‌نام کنندگان طرح مسکن ملی/ ایجاد ظرفیت‌های جدید برای متقاضیان جامانده
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،پروانه اصلانی مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در گفت و گو با برنامه رادیویی با بیان اینکه شرایطی که برای ثبت‌نام متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در نظر گرفته‌ایم، همانند شرایط قانون ساماندهی، تولید و عرضه مسکن است، گفت: متقاضیان ثبت‌نام در این طرح باید فرم (ج) آن‌ها ثبت باشد و از سال ۵۷ تا کنون هیچ تسهیلات و یا امکاناتی از جمله ملک و یا زمین را دریافت نکرده باشد.
مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی افزود: متقاضیان باید حداقل۵ سال سابقه سکونت در شهر مورد نظر خود را داشته باشد و توانایی پرداخت حداقل ۳۰ درصد آورده و پرداخت اقساط را هم داشته باشند. همچنین متقاضیان باید متأهل باشند و بانوان هم برای ثبت نام در این طرح باید حداقل بالای ۳۵ سال سن داشته باشند.
او با اشاره به اینکه ثبت‌نام در این طرح مرحله به مرحله انجام می‌شود و ما از زمان آغاز ثبت نام این طرح سامانه را باز گذاشته‌ایم، گفت: طبق پالایشی که در این مدت انجام شده به طور متوسط از زمان ثبت‌نام این طرح در کشور ۲۵ درصد از ثبت‌نام کنندگان فرم (ج) شان قرمز بوده است.
مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی توضیح داد: با توجه به ظرفیت‌های کم این طرح و فشار تقاضا از سوی ثبت‌نام کنندگان متأسفانه برخی از افراد با وجود آنکه می‌دانند امکان ثبت‌نام آن‌ها وجود ندارد و در مراحل بعدی حذف خواهند شد مجددا ثبت‌نام می‌کنند و همین موضوع باعث جا ماندن متقاضیان واقعی خواهد شد.
بیشتر بخوانید:آغاز ثبت‌نام ۶ استان در طرح اقدام ملی مسکن / پایان مرحله اول طرح اقدام ملی تا ۷ روز دیگر
اصلانی افزود: در برخی از شهر‌ها فرم (ج) ۶۳ درصد از متقاضیان قرمز بوده و به طور قطع در مراحل ابتدایی این سامانه حذف خواهند شد.
 رصد مداوم متقاضیان در طرح اقدام ملی مسکن
مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی افزود: با توجه به رصد مداومی که انجام می‌شود به هیچ عنوان اجازه پارتی بازی در این طرح را نمی‌دهیم و با توجه به آنکه این طرح به سامانه‌های دیگر متصل است، متقاضیان مشمول بعد از تأییدیه نهایی پیامک تکمیل ثبت‌نام را دریافت خواهند کرد.
او افزود: تأییدیه فرم ج در اختیار وزارت راه و شهرسازی است و این وزارتخانه تشخیص می‌دهند که متقاضیان می‌توانند وارد مرحله بعدی شوند یا خیر، البته پالایش‌های بعدی توسط دستگاه‌های مختلف از جمله ثبت اسناد و یا بانک‌های مرتبط انجام می‌شود و در صورتی که متقاضی حذف شود ظرفیت در مرحله‌های بعدی برای متقاضیان باز خواهد شد.
اصلانی افزود: در این طرح تنها یک سامانه در اختیار ما است و مابقی در اختیار سامانه‌های بانکی قرار می‌گیرد و دستگاه‌های مختلف با دریافت اطلاعات تکمیلی مرحله به مرحله ثبت‌نام‌ها را تکمیل می‌کنند، اما متقاضیان بدانند در صورتی که فرم ج آن‌ها قرمز باشد، در هر صورت حذف خواهند شد.
او با اشاره به اینکه با توجه به شرایط کنونی اقتصاد کشور و همچنین وضعیت بانک‌ها تسهیلاتی که برای این طرح در نظر گرفته شده، ۱۸ درصد است، افزود: تأمین تسهیلات بانکی در اختیار وزارت راه و شهرسازی نیست و متولی آن بانک مرکزی است بنابراین این وزارتخانه نمی‌تواند نرخ‌های پایین‌تری را برای این طرح در نظر بگیرد.
اصلانی یادآور شد: آنچه که در شرایط موجود برای حوزه مسکن دیده شده تأمین تسهیلات بانکی و آورده آن‌ها در حوزه ساخت و خرید مسکن است، اما برای کاهش نرخ‌های تسهیلات باید بانک مرکزی تصمیم بگیرد و ما در شرایط کنونی برای این طرح تسهیلات با نرخ ۱۸ درصد در نظر گرفته‌ایم.
کاهش نرخ زمین در طرح اقدام ملی مسکن
مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی افزود: وزارت راه و شهرسازی تمام تلاش خود را به کار گرفته که سرنوشت طرح اقدام ملی مسکن به سرنوشت مسکن مهر دچار نشود و باید از اتفاقاتی که موجب تورم و طولانی شدن طرح می‌شود جلوگیری شود.
او یادآور شد: مهم‌ترین مؤلفه‌ای که در طرح اقدام ملی مسکن در نظر گرفته شده زمین است و ما سعی کرده‌ایم در این طرح سهم قیمت زمین را از قیمت تمام شده مسکن به نازل‌ترین حد ممکن برسانیم.
اصلانی افزود: امروز ثبت‌نام در استان‌های اصفهان، زنجان، گیلان، مازندران، لرستان، هرمزگان انجام می‌شود و شایعه‌هایی که اعلام شده در همان دقایق ابتدایی ظرفیت‌های ثبت نام تکمیل شده را به صورت کامل رد می‌کنم، چرا که ما سامانه را لحظه به لحظه رصد می‌کنیم و برای هر استان ۳ روز زمان ثبت‌نام در نظر گرفته‌ایم.
مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی توضیح داد: ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن در استان تهران از سی‌ام آذر ماه شروع می‌شود و بعد از پالایش متقاضیان در مرحله اول با ایجاد ظرفیت سازی‌های جدید در شهر‌های مختلف مراحل بعدی را آغاز خواهیم کرد.
او با اشاره به اینکه مردم به هیچ عنوان نگران تکمیل نشدن واحد‌های خود تا دو سال آینده نباشند، گفت: در طرح مسکن مهر علی‌رغم آنکه دولت مخالف این طرح بود، اما واحد‌هایی که در این دوره به متقاضیان تحویل داده شد بسیار بیشتر از واحد‌های تکمیل شده مسکن مهر در دوره‌های قبل بوده است.
اصلانی اظهار کرد: بیشترین آمار تحویل واحدهای مسکن مهر در  دولت‌های یازدهم و دوازدهم بوده و باتوجه به آنکه در طرح اقدام ملی مسکن متقاضیان خود آورده‌ها را پرداخت کرده و تسهیلات بانکی را دریافت کرده‌اند، نگران نیمه تمام ماندن واحد‌های خود نباشند.
مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی افزود: در تمامی شهر‌ها ظرفیت‌های موجود برای ثبت‌نام‌های جدید ایجاد خواهیم کرد و سعی خواهیم کرد پالایش‌ها را دقیق و بدون هیچ کم و کاستی انجام دهیم.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین