تاریخ انتشارشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹
plusresetminus
حزب الله: آیین بهره برداری از سه طرح درمانی و کلنگ‌زنی پنج طرح روز چهارشنبه با حضور دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور در دزفول برگزار شد.
۰
کد مطلب : ۲۱۳۸۷۶
سه طرح درمانی خیرساز در دزفول بهره‌برداری شد

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، نماینده ولی فقیه در خوزستان در آیین بهره‌برداری از این طرح‌ها در سالن شیخ مرتضی انصاری دانشگاه آزاد دزفول گفت: هیچ عملی بعد از عبادت خداوند بالاتر از خدمت به نیازمندان نیست.
حجت الاسلام سید عبدالنبی موسوی‌فرد با بیان اینکه رفع نیاز یک فرد ثواب ۱۰ طواف کعبه را دارد، افزود: مشکلات اقتصادی زیادی در کشور وجود دارد ولی نباید این موضوع را فراموش کرد که ایران هشت سال جنگ را متحمل شده و ۸۳ کشور در این مدت به طور مستقیم وارد جنگ با ایران شده بودند.
وی بهره‌مندی از نعمت ولایت را دلیل پیروزی ملت ایران در جنگ تحمیلی عنوان کرد و اظهارداشت: ایران در حوزه سلامت حرف اول را در منطقه می‌زند.
امام جمعه اهواز با بیان اینکه حوزه بهداشت و درمان در سایه نظام رشد قابل توجهی داشته است، افزود: ایران این پیشرفت را در دل تحریم‌ها به دست آورده و اکنون در ۵۰۰ موضوع رتبه‌های اول دنیا را داریم.
تحقق اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبری بسیاری از مشکلات را رفع می‌کند
حجت الاسلام موسوی‌فرد با تاکید بر لزوم اجرای اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری گفت: برخی از سیاست لزوم بستن شیر نفتی انتقاد می‌کنند و می‌گویند چگونه کشور را بدون نفت اداره کنیم حال آنکه منظور جلوگیری از خام فروشی نفت است.
وی با اشاره به مشکلات مناطق محروم بر لزوم رونق تولید برای افزایش ارزش پول ملی و اشتغالزایی تاکید کرد و افزود: نظام جمهوری اسلامی در سایه تلاش‌های خیران و مسوولان اکنون به اینجا رسیده است.
نماینده ولی فقیه در خوزستان در پاسخ به انتقاد یکی از حاضران در مراسم مبنی بر اینکه فرمانداری ویژه دزفول سال‌ها با سرپرستی اداره می‌شود، گفت: پیگیری لازم را در این زمینه انجام خواهم داد.
امام جمعه دزفول و رییس هیات امنای مجمع خیرین سلامت این شهرستان نیز در این آیین خیران را سرمایه‌ای بی‌بدیل برای جامعه دانست و اظهارداشت: مجمع خیران سلامت دزفول منسجم، با انگیزه و فعال است و توانسته جمعی از مومنان را دور هم جمع کندـ
حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی با بیان اینکه رونق تولید و اشتغال عمل صالح است، افزود: طلاب و محصلان علوم دینی از ضعیف‌ترین و محروم‌ترین قشرهای جامعه هستند لذا پیشنهاد می‌شود یک درمانگاه یا مرکز درمانی به نام طلاب در سطح شهرستان دزفول احداث شود.
سه بیمارستان تا پایان امسال در دزفول بهره برداری می‌شود
نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین خیران را پایه بخش سلامت این شهرستان دانست و گفت: تاکنون بیمارستان دولتی‌ساز در دزفول نداشته‌ایم.
عباس پاپی‌زاده با تقدیر از تلاش‌های مجمع خیرین سلامت افزود: برای اجرای طرح تحول سلامت از طریق مجلس و دولت پیگیری زیادی انجام دادیم و با وجود اینکه ابتدای کار این طرح در مجلس رای نیاورد ولی درنهایت پس از پیگیری زیاد در صحن علنی مجلس تصویب شد.
وی اظهارداشت: برای نخستین بار است که توانسته‌ایم در شرایط تحریم و مشکلات اقتصادی بیمارستان دولتی در دزفول احداث کنیم بطوریکه امسال سه بیمارستان در این شهرستان بهره‌برداری می‌شود.
نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیمارستان زنان در جنوب غرب کشور در دزفول بهره‌برداری می‌شود، افزود: بیمارستان تامین اجتماعی نیز در سال ۹۴ کلنگ‌زنی و اکنون تکمیل شد که امیدواریم تا پایان امسال بهره‌برداری شود.
وی با اشاره به احداث بیمارستان‌های درمان بستر در کنار این بیمارستان‌های بزرگ در مناطق دوردست گفت: بیمارستان‌های سردشت، شهیون و چغامیش نیز در حال احداث هستند.
پاپی زاده با بیان اینکه انقلاب بزرگی در حوزه بهداشت و درمان در دزفول رخ داده است، افزود: شهرستان دزفول در سال ۱۳۹۱ در هیچ شاخصی رتبه اول تا پنجم را نداشت و در بخش بهداشت و درمان نیز در جایگاه ۱۵ بود ولی با بهره‌برداری از بیمارستان‌های در حال ساخت دزفول به جایگاه دوم استان خوزستان می‌رسیم.
وی با اشاره به احداث کارخانه فولاد دزفول اظهارداشت: ۲ کارخانه چغندرقند نیز در شهرستان دزفول احداث خواهد شد که با این وجود این شهرستان به یکی از شهرستان‌های صنعتی استان تبدیل می‌شود.
نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی افزود: اقدامات خوبی نیز در حوزه راه در حال انجام است که می‌توان به جاده دزفول - اهواز و دزفول - اصفهان اشاره کرد.
وی با بیان اینکه کل اعتبار شهرستان دزفول در طول سال حدود ۴۰۰ میلیارد ریال است، گفت: بیش از هشت هزار میلیارد ریال اعتبار با ساخت یکهزار تخت بیمارستانی به شهرستان تزریق شده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز در این آیین گفت: ۸۰۰ هزار نفر جمعیت رسمی زیرپوشش خدمات این دانشگاه هستند که این جمعیت با جمعیت سر ریز اندیمشک، جنوب ایلام، بخش‌هایی از لرستان و شمال خوزستان به حدود یک و نیم میلیون نفر می‌رسد.
یوسف پریدار ادامه داد: گتوند با ۷۵ هزار نفر جمعیت و پنج شهر بیمارستان نداشت لذا نخستین اقدام راه اندازی بیمارستان کارون برای این شهر بود که البته بخش دیالیز نیز در این بیمارستاتن راه اندازی شده و به بیماران خدمات ارائه می‌کند.
وی با بیان اینکه بخش بهداشت و درمان شهرستان شوش نیز وضعیت نامناسبی داشت، افزود: بیمارستان نظام مافی این شهرستان بازسازی شد و اکنون تمام خدمات تخصصی در شوش ارائه می‌شوند.
بیمارستان دوم شوش احداث می‌شود
رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به احداث ۱۹ خانه بهداشت و ۱۰ مرکز بهداشتی در شوش گفت: ساخت بیمارستان دوم در شهرستان شوش در برنامه است.
وی درخصوص وضعیت تخت‌های بیمارستانی دزفول تا قبل از سال ۹۴ افزود: تعداد تخت‌های بیمارستانی دزفول با احتساب تخت‌های بیمارستانی نظامی ۹ دهم به ازای هر یکهزار نفر بود.
پریدار با اشاره به مشکلات بهداشت و درمان مناطق دوردست شهرستان دزفول اظهارداشت: بیماران این مناطق بعد از ۱۰ ساعت به دزفول می رسیدند لذا با برقراری اورژانس هوایی و احداث ۲۱ مرکز بهداشت در این مناطق اقدام فوری برای رفع این مشکلات صورت گرفت.
وی گفت: نیاز به بیمارستان دوم در شهرستان دزفول را مطرح کردیم و عملیات طراحی بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی یازهرا با ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز و فاز نخست آن تکمیل شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول افزود: وزارت بهداشت ۵۰ درصد و بنیادهای علوی و برکت هر کدام ۲۵ درصد برای تامین هزینه‌های ساخت این بیمارستان را متقبل شده‌اند.
وی با اشاره به تجهیز بیمارستان بزرگ دزفول گفت: ۲ دستگاه آنژیوگرافی در این بیمارستان شده است تا بیماری که با گرفتگی قلب وارد بیمارستاتن می‌شود به سرعت تحت درمان قرار گیرد.
پریدار درخصوص خدمات رایگان مرکز درمانی خیریه امام حسن مجتبی (ع) دزفول بیان کرد: این مرکز اکنون چهار هزار بیمار سرطانی را تحت درمان دارد که تعدادی از آنها از استان‌های تهران و قم هستند.
وی با اشاره به بیمارستان در حال ساخت سوختگی دزفول با ۲۰ تخت افزود: با توجه به اینکه مادران باردار در شرایط نامناسبی در دزفول زایمان می کردند، یک بیمارستان ویژه بانوان با ۲۷ اتاق در حال ساخت است و تا ۲ ماه آینده تکمیل می‌شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول در پایان از تلاش‌های مجمع خیرین سلامت دزفول در مناطق محروم گفت: نماینده دزفول در راستای انجام امور پیگیری‌های زیادی کرده‌اند که جای قدردانی دارد.
مجمع خیرین سلامت دزفول ۲۱ طرح درمانی احداث شده است
علیرضا مجدی نسب رییس هیات مدیره مجمع خیرین سلامت دزفول نیز در این آیین گفت: این مجمع از ۹ سال قبل تاکنون با کمک خیران ۲۱ طرح درمانی را با هفت هزار و ۳۴۶ مترمربع مساحت و اعتباری بالغ بر ۱۶۷ میلیارد ریال تکمیل و تحویل داده است.
وی با بیان اینکه پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تجهیزات توسط مجمع تامین شده است، افزود: مجمع خیرین سلامت دزفول سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال به بیماران خاص کمک کرده است.
رییس هیات مدیره مجمع خیرین سلامت دزفول با بیان اینکه پنج طرح درمانی دیگر در آینده کلید می‌خورد، اظهارداشت: شهرداری دزفول چهار قطعه زمین به مجمع اهدا کرده که مراکز درمانی در این زمین‌ها احداث شده‌اند.
حسینعلی شهریاری دبیرکل و سید عباس پورهاشمی قائم مقام مجمع خیرین سلامت کشور در این آیین حضور داشتند. 
به گزارش ایرنا مرکز خدمات جامع سلامت پیام‌نور با زیربنای ۸۰۰ مترمربع در ۲ طبقه و ۱۶ میلیارد ریال اعتبار توسط مرحومه صدیقه عطار و مرحوم محمدعلی خرمی و خانه بهداشت امام علی(ع) روستای بندبال با زیربنای ۲۵۰ مترمربع و چهار میلیارد ریال اعتبار توسط خانواده مرحوم عبدالرحیم صفاری‌زاده در روستای بندبال احداث شده‌اند.
همچنین پایگاه سلامت قلعه سید با زیربنای ۵۰۰ مترمربع توسط خیر مرحوم محمدعلی خرمی و مرحومه صدیقه عطار و فرزندان با اعتبار ۱۱ میلیارد ریال ساخته شده است.
منبع : روبط عمومی مجمع خیرین سلامت کشور
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین