تاریخ انتشاريکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹
plusresetminus
حزب الله: رئیس پنتاگون با اعتراف به اینکه آمریکا در زمینه تولید و توسعه تسلیحات نظامی مافوق صوت از روسیه عقب مانده، تأکید کرد که وزارت دفاع تلاش می‌کند تا برتری ایالات متحده در این عرصه را هم تضمین کند.
۰
کد مطلب : ۲۱۳۳۴۶
تلاش آمریکا برای جبران عقب‌ماندگی از روسیه در تولید تسلیحات مافوق صوت
 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،چاپ مسکو، "مارک اسپر" رئیس پنتاگون معتقد است که آمریکا در زمینه توسعه تسلیحات نظامی مافوق صوت از روسیه عقب مانده است.
اسپر در سخنرانی در ایالت کالیفرنیا و در پاسخ به سئوالی درباره که آیا وی نگران تولید موشک‌های مافوق صوت در روسیه نیست، گفت: «چند سال قبل ما در رابطه با این نوع فناوری‌ها وقفه ایجاد کردیم و در حال حاضر در این زمینه از روسیه عقب افتاده‌ایم، برای اینکه وزارت دفاع آمریکا هر دلاری که می‌تواند را سرمایه گذاری می‌کند تا برتری ایالات متحده در عرصه نظامی را تضمین کند و ما در زمینه تسلیحات مافوق صوت نیز برتری خواهیم یافت.»
رئیس پنتاگون همچنین ابراز نگرانی کرد که برخی تسلیحات نظامی جدید روسیه در عرصه دفاعی، در پیمان مربوط به کاهش و محدودسازی تسلیحات راهبردی بین دو کشور در نظر گرفته نشده است. به گفته وی، موضوع بر سر انواع تسلیحات راهبردی است در چارچوب این توافقنامه به شکل کنونی آن، گنجانده نشده است.
وزیر دفاع آمریکا مدعی شد: « مسکو پیمان مربوط به نابودی موشک‌های دارای برد متوسط و کوتاه‌تر را نقض کرده و اکنون این امکان را پیدا کرده تا موشک‌هایی که ما نداریم را در اختیار داشته باشد. البته  با دقت زیاد اقدامات آنها را زیر نظر داشته و با این مسئله بسیار جدی برخورد می‌کنیم.»
ژنرال "آرنولد بانچ" فرمانده لجستیکی نیروی هوایی آمریکا در اواسط ماه نوامبر اعلام کرد که وزارت دفاع آمریکا در حال تولید هر دو نوع تسلیحات مافوق صوت است و این تسلیحات در سال 2022 به حالت آمادگی رزمی اولیه در خواهند آمد.
مقامات پنتاگون پیش از این اعلام کرده بودند که به خاطر توسعه فناوری‌های روسیه در زمینه تولید سلاح‌های مافوق صوت، آمریکا امکانات نظامی خود را از دست داده و واشنگتن باید این فقدان را جبران کند.

"ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه هفته گذشته در نشستی با مقامات نظامی تاکید کرد، ضروری است تا  فعالانه به روی افزایش امکانات نظامی ناوگان دریایی کشور کار شود و برای تقویت ترکیب ناوگان، تحویل کشتی‌ها و زیردریایی‌های جدید و تجهیز آنها به جدیدترین تسلیحات و فناروی‌های نظامی، از جمله موشک‌های مافوق صوت برنامه ریزی کرد.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین