کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزیر راه وشهرسازی:

تهران از طرح ملی مسکن حذف نشده است / احتمال افزایش کرایه اتوبوس‌های بین‌شهری در نوروز ۹۹

باشگاه خبرنگاران جوان , 16 آذر 1398 ساعت 9:33

حزب الله:اسلامی گفت: ۶۰ تا ۷۰ هزار واحد مسکونی در اطراف تهران در قالب طرح ملی مسکن ساخته خواهد شد.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی درباره توسعه ناوگان حمل و نقل جاده‌ای گفت: افزایش تعداد ناوگان‌های جاده‌ای را در دستور کار خود قرار داده‌ایم و به کارخانجات و تولید کنندگان این حوزه اعلام کرده‌ایم که تا آغاز سفرهای نوروزی میزان تولیدات خود را در حوزه جاده‌ای افزایش دهند.

او با اشاره به اینکه در ایام نوروز ۹۹همانند سال‌های گذشته به دلیل آنکه ناوگان‌های عمومی یکسر خالی هستند، گفت:کرایه‌ها را افزایش خواهیم داد؛ البته پیش از آن جلسات و بررسی‌های متعددی را با انجمن‌های شرکت‌های مسافری و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برگزار خواهیم کرد.

تهران از طرح اقدام ملی مسکن حذف نشده است
اسلامی با اشاره به اینکه در شهرهای جدید کشور ۲۰۰هزار سهمیه در قالب طرح اقدام ملی مسکن قرار داده‌ایم گفت: ۶۰ تا ۷۰هزار واحد مسکن از ۲۰۰ هزار واحد شهرهای جدید مربوط به استان تهران است.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: ثبت نام طرح اقدام ملی برای استان تهران به هیچ عنوان حذف نشده و به دلیل آنکه برنامه ریزی برای شهر تهران به عنوان کلانشهر با سایر استان‌های کشور متفاوت است بنابراین باید تمهیدات و برنامه ریزی‌های ویژه‌ای را برای آنان انجام دهیم.

او افزود: هیچ آمار و یا برنامه جدیدی برای طرح اقدام ملی مسکن وجود ندارد و ما سیاست‌های خود را در این بخش با قدرت ادامه خواهیم داد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ثبت نام همچنان در بافت‌های فرسوده ادامه دارد، گفت: نوسازی بافت‌های فرسوده بخشی از طرح اقدام ملی است و متقاضیان می‌توانند پس از تکمیلی مدارکشان ثبت نام را انجام دهند.

وزیر راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت ثبت نام در طرح اقدام ملی مسکن هم اظهار کرد: ثبت نام در استان تهران تا پایان آذر ماه آغاز می‌شود.

او در پاسخ به این سوال که برخی از متقاضیان از ۹۹ ساله بودن تعدادی از واحد‌های مسکن در طرح اقدام ملی گله‌مند هستند، گفت: ما در این طرح سه نوع شیوه برای واگذاری واحد‌ها در نظر گرفته‌ایم که طرح واگذاری زمین به صورت ۹۹ ساله یکی از این شیوه‌هاست که برخی از دهک‌ها بعد از تهیه زمین از آن استفاده می‌کنند.

اسلامی با اشاره به اینکه دولت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کل کشور برای دهک‌های مختلف کشور تا ۲ سال آ‌ینده خواهد ساخت، اظهار کرد: دهک‌های ۴ تا ۷ جامعه در قالب شیوه‌های مختلف از جمله پروژه‌های مشارکتی می‌توانند این واحد‌ها را دریافت و یا بسازند.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: طرح اقدام ملی مسکن به صورت سه روش به متقاضیان تحویل داده می‌شود که بخشی از آن‌ها در قالب پروژه‌های مشارکتی توسط سازندگان و انبوه سازان ساخته می‌شود و تعدادی از واحد‌ها هم با در اختیار گذاشتن زمین به صورت گروهی در شهر‌های مختلف می‌توانند واحد‌های خود را بسازند.

او افزود: بخش دیگری از این واحد‌ها هم از طریق ثبت نام و به صورت مرحله به مرحله و بر اساس واریز مبالغ تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

او با اشاره به اینکه در برخی از شهر‌ها با ارائه زمین به مردم و پشتیبانی از نقشه‌ها و ارائه تسهیلات می‌توانند متقاضیان واحد‌های خود را بسازند، گفت: برخی از پروژه‌ها هم در این طرح به شرکت‌ها ارائه می‌شود و با انعقاد قرارداد مردم می‌توانند واحد‌های خود را به صورت مشارکتی دریافت کنند.

ثبت نام ۲۰ هزار نفر در سامانه بافت فرسوده
اسلامی با اشاره به اینکه ۲۰ هزار نفر در بافت‌های فرسوده در قالب طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند، گفت: نوسازی واحدهای مسکونی در حال انجام است و بخشی از آنها به بانک‌ها معرفی شده است.
وزیر راه و شهرسازی گفت: متقاضیان باید با عضویت و ثبت‌نام در این سامانه طبق زمانبندی واحد‌های خود را تحویل بگیرند.

انتخاب رییس نظام مهندسی کشور توسط ریبس جمهور تا چند روز آینده
او در ادامه به انتخابات رئیس نظام مهندسی کشور و شورای مرکزی نظام مهندسی اشاره کرد و گفت: چند روز پیش انتخابات رئیس نظام مهندسی کشور در حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد و سه نفر به عنوان کاندیدای روسای نظام مهندسی انتخاب شدند.

اسلامی اظهار کرد: از این سه نفر باید یک نفر به رئیس جمهور معرفی شود و پس از تایید ایشان به عنوان رئیس نظام مهندسی کشور انتخاب شود.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: به ترتیب آرای سه نفر ۲۴،۲۱،۱۹  رای کسب کرد و البته یک زن هم آرای لازم را کسب کرده بود که من تنها باید سه نفر را انتخاب می‌کردم.

او با اشاره به اینکه ما هیچ نوع نفوذ سیاسی و مداخله‌ای در بحث شورای مرکزی نظام مهندسی نداریم، گفت: تمامی مراحل انتخابات در این بخش به خوبی طی شده و در این شورا از بین ۶۶ نفر باید ۳۲ نفر انتخاب می‌شدند که انتخاب تمامی آنها با هماهنگی و در یک فضای مناسب صورت گرفته است

گفتنی است وزیر راه و شهرسازی چندی پیش در مراسم تودیع و معارفه اعضای سازمان نظام مهندسی کشور گفته بود در این دوره از انتخابات شورای مرکزی سازمان های نظام مهندسی ساختمان، میزان مشارکت در حد مطلوبی نبوده  و باید سعی کنیم تا جامعه مهندسی نرخ مشارکت مطلوبی در تمامی تصمیم گیری های آن سازمان داشته باشد.

او همچنین بر استفاده از فرصت‌ها و تقویت سرمایه‌های انسانی عضو سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان تاکید کرد و یادآور شد: هیچکس فشاری بر اینجانب نیاورده است و انتخاب این عده به جهت ایجاد هماهنگی و یکپارچگی بین سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان انجام شده است.

اسلامی گفت: انتخاب اعضای منتخب که بعد از رای گیری سه نفر از آنها به عنوان منتخب به رییس جمهوری معرفی می شوند تا از بین آنها یک نفر ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور را برعهده بگیرد به صورت رعایت فرصت برابر و با توازن استانی انجام شده و دنبال می شود و شامل ملاحظات گوناگون تخصصی در حوزه ساخت و ساز است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: انتخاب اعضای شورای مرکزی دوره هشتم سازمان های نظام مهندسی ساختمان با نهایت دقت انجام شده و تلاش شده است تا افرادی منتخب شوند که به صورت تخصصی کار را دنبال کنند.

او با اشاره به اینکه ایران کشوری آسیب پذیر است و باید در مسیر پیشرفت در امر ساخت و ساز گام بردارد، افزود: باید کشور در زمینه ساخت و ساز در مسیر اعتلا قرار گیرد. زیرا منابع محدود است و باید از منابع به صورت بهینه در ساخت و ساز استفاده شود.

اسلامی تاکید کرد: نیاز است تا سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور به سازمان حرفه ای برای آحاد مردم تبدیل شود و بتواند نیازهای کشور را در امر ساخت و ساز در اقصی نقاط کشور برطرف کند.

وزیر راه و شهرسازی همچنین اعلام کرد: باید شرایطی را فراهم کرد تا در کشورمان مصون سازی در برابر آسیب های مخاطرات طبیعی در حوزه ساخت و ساز انجام شود و میزان آسیب ها به حداقل خود برسد.

او تاکید کرد: مهمترین فرصت جامعه مهندسی، ایجاد تحول در ساخت و ساز و تولید و عرضه مسکن است که جریان آن در کشور آغاز شده و باید از این فرصت برای ایجاد تحول در حوزه های مختلف معماری، شهرسازی، محیط زیستی و ایجاد استحکام، نهایت بهره مندی را داشته باشیم.

اسلامی یکی از ارکان اجرای طرح اقدام ملی را سازمان های نظام مهندسی ساختمان برشمرد و گفت: پیشگیری از تعرض به اراضی، تغییرکاربری هایی که موجب آزرده خاطری مردم می شود از جمله مواردی است که در تکالیف بخش مهندسی کشور قرار دارد و مورد تاکید وزارت راه و شهرسازی و دولت است.


کد مطلب: 213212

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/213212/تهران-طرح-ملی-مسکن-حذف-نشده-احتمال-افزایش-کرایه-اتوبوس-های-بین-شهری-نوروز-۹۹

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com