تاریخ انتشاريکشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳
plusresetminus
حزب الله : انتخابات ریاست جمهوری فرانسه صبح امروز آغاز شد و «فرانسوا اولاند» رئیس جمهوری این کشور رای خود را به صندوق انداخت
۰
کد مطلب : ۱۳۸۹۴۷
اولاند رای خود را به صندوق انداخت

 

                       
          

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،مردم فرانسه امروز یکشنبه ۲۳ آوریل (۳ اردیبهشت) با حضور در  ۷۰ هزار شعبه اخذ رای در سراسر کشور، از میان ۱۱ نامزد حاضر در گود رقابت ریاست جمهوری، ۲ نفر را راهی رقابت نهایی ۷ مِی (۱۷ اردیبهشت) می کنند تا به ایشان مجال آزمودن شانس خود را برای ورود به الیزه بدهند.

تقریبا ۴۷ میلیون نفر واجد شرایط شرکت در این انتخابات هستند که محورهای اصلی آن را توان پاسخگویی به مشکلات اقتصادی، کاستی های امنیتی و نرخ بیکاری ۱۰ درصدی تشکیل می دهد.

رای گیری از ساعت ۸ صبح به وقت محلی (حدود ۱۰:۳۰ به وقت ایران) آغاز شد و قرار است تا ساعت ۸ شب ادامه داشته باشد.

گفتنی است امنیت این انتخابات را ۵۰ هزار پلیس و ۷ هزار نیروی نظامی تامین می کنند تا مبادا شاهد تکرار یکی از آن حوادث تروریستی باشیم که در ۲ سال گذشته دامنگیر فرانسه بوده است.

این در حالی است که فرانسه از چند روز گذشته نیز با وقوع یک مورد تیراندازی به نیروهای پلیس و همچنین بازداشت فردی مسلح به چاقو، در تب و تاب احتمال وقوع حملات تروریستی بسر می برد.

در هر صورت جهان با دقت رقابت امروز فرانسه را دنبال می کند تا ببیند مردم کدام یک از ۴ گزینه اصلی را به دیگری ترجیح می دهند. در راس صف ۱۱ نفری نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری فرانسه «امانوئل ماکرون» ایستاده است که به هیچ حزب سیاسی تعلق ندارد و مدافع تداوم حضور در اتحادیه اروپا است. بعد از او «مارین لوپن» خودنمایی می کند که شعار فرگزیت (خروج از اتحادیه اروپا) و بستن مرزهای فرانسه را سر می دهد.

سپس شاهد حضور «ژان لوک ملانشون» هستیم که به تعبیر بعضی ها مدل اروپایی «فیدل کاسترو» رهبر سابق کوبا است و در نهایت «فرانسوا فیون» از حزب راست میانه را داریم که درگیر رفع اتهاماتی نظیر فساد مالی و خویشاوند سالاری است.

این انتخابات با توجه به پیشروی موج پوپولیسم که منجر به پدیده برگزیت در انگلستان و قدرت گرفتن دونالد ترامپ در آمریکا شد از اهمیت زیادی برخوردار است و علیرغم آنکه نظرسنجی ها شانس پیروزی لوپن در دور دوم را بسیار ناچیز ارزیابی می کنند، این فرضیه که در دنیای سیاست امروز، محال نیز مجال امکان را داد، ترس از پیروزی لوپن و یا حتی ملانشون را در چشم سیاستمدارن سنتی اروپا دو چندان می کند.

اولاند رای خود را به صندوق انداخت

فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه با حضور در یکی از شعبه های اخذ رای، رای خود در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه با به صندوق انداخت.

اولاند با توجه به کاهش محبوبیت خود، در انتخابات ریاست جمهوری نامزد نشد.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین