تاریخ انتشاردوشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱
plusresetminus
حزب الله : یکی از مراجع تقلید با تأکید بر اینکه باید علم الحدیث در حوزه تعقیب شود، گفت: البته آیت الله ری شهری فعالیت‌های مناسبی داشته‌اند اما کم است و باید بیشتر دنبال شود.
۰
کد مطلب : ۱۲۳۲۱۳
باید بر مشترکات شیعه و سنی تکیه کنیم

 

                        
                       

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،آیت الله العظمی جعفر سبحانی در دیدار حجت الاسلام مختاری، رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی که با موضوع موسوعه «السنه النبویه فی مصادر المذاهب الاسلامیه» انجام شد، فرارسیدن عید غدیر را تبریک گفت و اظهار داشت: ریشه این تفکر به مرحوم آیت الله سید صدرالدین صدر برگشته و ایشان شروع به تحریر آن نیز کرده بودند.

وی ابراز داشت: این موسوعه، اصالت شیعه را مشخص کرده و در مقابل نویسندگان مزدوری که اصالت شیعه را به بعد از سقیفه، صفین، دوران آل بویه و ... برمی‌گردانند، ایستادگی می‌کند.

این مرجع تقلید افزود: این موسوعه ثابت می‌کند که «ما یجمعنا اکثر مما یفرقنا»؛ اینکه طرفداران تکفیر بر طبل تفرقه می‌کوبند، کاری غلط است؛ چراکه مشترکات بسیاری داشته و چه اشکالی دارد که زندگی مسالمت آمیز داشته باشیم.

وی تصریح کرد: این موسوعه احاطه ما را بر کتاب فریقین ایجاد کرده و دو طرف می‌توانند کتب یکدیگر را مطالعه نمایند.

آیت الله العظمی سبحانی با تأکید بر اینکه باید علم الحدیث در حوزه تعقیب شود، بیان داشت: البته آیت الله ری شهری فعالیت‌های مناسبی داشته‌اند؛ اما کم است و باید بیشتر دنبال گردد.

تلویزیون مدار بسته نباشید

وی اظهار داشت: ما نباید تلویزیون مدار بسته باشیم؛ بلکه باید مدار باز بوده و این کتاب را به دست علمای اهل سنت برسانیم. جا دارد که یکصد نسخه از این موسوعه را به علمای الازهر داده و آنان بر خلاف وهابیت، از این اثر استقبال می‌کنند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: دیگران یک قِران خود را یک تومن خرج می‌کنند؛ اما ما یک تومان خود را نمی‌توانیم یک قِران خرج کنیم و باید این آثار گران‌بها را به جهانیان عرضه نماییم.

آیت الله العظمی  سبحانی در پایان تصریح کرد: رساندن این کتاب به شیخ کویت و قرضاوی از دیگر کارهایی است که باید داشته باشید.

گفتنی است: در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام مختاری توضیحاتی پیرامون موسوعه «السنه النبویه فی مصادر المذاهب الاسلامیه» ارائه کرد.

منبع : حوزه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین