تاریخ انتشاريکشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴
plusresetminus
مدیر کل پدافند غیر عامل استان کرمانشاه گفت: توصیه می‌کنیم برای پیشگیری در خصوص بیماری تب کریمه کنگو، شهروندان تا ۱۵ شهریور جگر نخورند.
۰
کد مطلب : ۱۴۶۲۱۸
تا ۱۵ شهریور جگر نخورید!
 کیومرث رشیدی امروز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: امروز ماهیت قدرت تغییر کرده و مختص به داشتن سلاح های زمینی، هوایی و دریایی نمی‌شود.

مدیر کل پدافند غیر عامل استان کرمانشاه افزود: متناسب با تغییر ماهیت قدرت، ماهیت و ابعاد و اهداف تهدیدات نیز تغییر پیدا کرده است و حوزه تهدید علاوه بر مراکز ثقل نظامی وارد عرصه سیاست، فرهنگ، اقتصاد علوم پایه و... شده است لذا راهبردهای دفاعی مناسب و جامع را برای دفاع از کشور پیگیری کنیم.

رشیدی بیان کرد: بعد از پایان جنگ، اولین هجمه دشمن در حوزه فرهنگی بود. مقام معظم رهبری از آن با عنوان شبیخون فرهنگی یاد کرد، و سپس وارد عرصه اقتصاد شدیم و جنگ اقتصادی علیه ما شروع شد و به دنبال آن جنگ علمی و دانشی بوجود آمد.

وی افزایش قدرت بازدارندگی را سبب کاهش آسیب پذیری دانست و گفت: ما به موشک احتیاج داریم و در عرصه نظامی باید قدرت لوجستیک خود را افزایش دهیم. البته افزایش قدرت بازدارندگی دارای ابعاد نظامی، اقتصادی و فرهنگی و... است.

رشیدی در ادامه با اشاره به آغاز به کار شروع به کار انجمن علمی پدافند غیر عامل در استان کرمانشاه افزود: این انجمن به عنوان اتاق فکر پدافند غیر عامل از طرح ها، برنامه ها و مأموریت پدافند حمایت می‌کند و فعالیت های خود را در قالب کمیته های علمی انجام می‌دهد.

رئیس انجمن علمی پدافند غیر عامل بیان کرد: کمیته سایبر، انرژی و صنعت، آمایش سرزمین، معماری شهرسازی، حقوق، قوانین و مقررات، عمران و حمل و نقل، گردشگری، کشاورزی، بیولوژی، بهداشت و درمان، دفاع امنیتی، اقتصاد و تجارت، فرهنگی و رسانه، مدیریت بحران و تهدیدات، شیمیایی کمیته های انجمن علمی پدافند غیر عامل هستند.

وی مأموریت پدافند غیر عامل را پیشگیری از تهدیدات دانست و افزود: موضوع پدافند غیر عامل متفاوت از مدیریت بحران است، ما در رصد و احصا تهدیدات از جمله، حاشیه نشینی و بیکاری کار کردیم.

رئیس انجمن علمی پدافند غیر عامل بیان کرد: ما تا سال ۹۵ دولت در برخی بخش‌ها به علت گرفتاریهای مالی قبلی، نتوانست حقوق کارمندانش را پرداخت کند و الان آرام آرام داریم نفس می‌کشیم.

رشیدی افزود: ما در سطح استان کرمانشاه رزمایش هایی برای احصا و ارزیابی قابلیتها و توانایی‌های دستگاههای مورد بحران برگزار می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه جامعه کرمانشاه سنتی است و در مقابل تغییر مقاومت می‌کند، گفت: در یک مورد ما توصیه می‌کنیم که مردم تا پانزده شهریور جگر نخورند زیرا تب کریمه کنگو بیشتر در این مدت وجود دارد و اگر میخواهید استفاده کنید یک شبانه روز در یخچال نگهداری شود.

رشیدی افزود: چند ماه پیش که آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شایع شد، ما اوضاع را کنترل کردیم، این بیماری از طریق پرندگان مهاجر وارد و منتقل شده بود.

مدیر کل پدافند غیر عامل استان کرمانشاه بااشاره به حادثه ۱۷ سپتامبر و موضوع بیوتروریسم گفت: بیوتروریسم امروز یکی از تهدیدات جدی است.

رشیدی آموزش را معجزه ای برای تعمیم موضوعات و مفاهیم ضروری دانست و گفت: هنوز برای ما روشن نیست که آیا موضوع محصولات تراریخته موجه است یا خیر.. 

وی افزود: در حوزه عمران مانند قطار شهری، فاضلاب شهری ورود کردیم و گفتیم که ملاحظات پدافندی باید لحاظ شود و ما هنوز تایید نکردیم.

رشیدی گفت: در حوزه برخی پروژه ها در استان، اصل پراکنده سازی در موضوع پدافند غیرعامل مغایر است. مثلا پالایشگاه آناهیتا را مقابل نیروگاه قرار دادند که قابل قبول نیست، ما از هر چیزی که زندگی جامعه بشری را به خطر بیاندازد ممانعت میکنیم.

وی بیان کرد: پدافند غیر عامل از نظر حقوقی زیرمجموعه وزارت کشور است اما با شورای عالی امنیت ملی نیز ارتباط داریم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین