تاریخ انتشارسه شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۴
plusresetminus
حزب الله: با نزدیک شدن به روزهای پایانی تابستان مصرف بنزین از 69 میلیون لیتر به 80 میلیون لیتر رسیده اما با وجود این افزایش مصرف روند مصرف بنزین 400 تومانی کارت‌های سوخت همچنان نامحسوس است.
۰
کد مطلب : ۶۳۹۱۱
مصرف بنزین به 80 میلیون لیتر رسید

 

به گزارش شبکه خبری حزب الله ، با آغاز دور دوم سفرهای تابستانی مصرف بنزین از 65 میلیون لیتر در روز فراتر رفت به طوری که براساس اخرین آمار و اطلاعات شرکت ملی پخش فراورده های نفتی مصرف بنزین در اواخر هفته گذشته به بیش از 80 میلیون لیتر رسید.

براساس اظهارات مسئولان شرکت ملی پخش فرآورده نفتی ایران تا پایان مردادماه گذشته به طور میانگین ، روزانه 69 میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شده است که هرچه به روزهای پایانی تعطیلات تابستانی نزدیک می شویم بر حجم مصرف بنزین در کشور افزوده می شود.

مصطفی کشکولی مدیرعامل سابق شرکت ملی پخش فراورده های نفتی بارها اعلام کرده بود مصرف بنزین در سال جاری به 74 میلیون لیتر خواهد رسید اما روند کنونی چیز دیگری را نشان می‌دهد. به نحوی که در صورت تداوم، احتمالا تا پایان سال مصرف بنزین بیش از 74 میلیون لیتر خواهد شد.

براساس آمارهای مصرف بنزین و پیش بینی مسئولان شرکت ملی پخش به نظر می رسد مصرف بنزین با شروع فصل پاییز و بازگشایی مدارس نیز روند افزایشی به خود بگیرد اما جای نگرانی در خصوص افزایش آمار مصرف وجود ندارد زیرا منابع ذخیره سازی بنزین در کشور در شرایط خوبی به سر می برد.

همچنین با توجه به روند کنونی مصرف بنزین در کشور حجم بنزین 400 تومانی در کارتهای سوخت به حدود 700 میلیون لیتر رسیده است.

افزایش قیمت بنزین اگرچه منجر به کاهش مصرف بنزین در کشور نشده است بلکه براساس گفته های مسئولان شرکت پخش، مصرف بنزین 1000 تومانی نسبت به بنزین 400 تومانی رشد داشته است.

به عنوان مثال مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان تهران می گوید در این استان 15 درصد بنزین 400 تومانی، 40 درصد بنزین 700 تومانی، 45 درصد بنزین هزار تومانی مصرف شده است.

براین اساس به نظر می رسد مردم به دلیل آنکه هنوز هیچ زمانی برای ابطال بنزین 400 تومانی موجود در کارتهای سوخت تعیین نشده است اقدام به ذخیره سازی این بنزین می کنند و سعی دارند به جای ان بیشتر از بنزین با نرخ آزاد استفاده کنند.

همچنین نکته حائز اهمیت دیگر این است اگرچه مردم مصرف بنزین آزاد را به مصرف بنزین 400 تومانی و 700 تومانی ترجیح می دهند اما سعی می کنند یک باک بنزین را پر نکنند و معمولا به اندازه نیاز خود اقدام به سوخت گیری می کنند که این عامل موجب شده است روند مصرف بنزین 400 تومانی کند و نامحسوس شود.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین