تاریخ انتشارجمعه ۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۹
plusresetminus
حزب الله: با حضور معاون رئیس جمهور تأسیسات آب شیرین کن نیروگاه اتمی بوشهر که با سرمایه گذاری ۸۰ میلیارد ریال راه اندازی شده است به بهره برداری رسید.
۰
کد مطلب : ۶۲۰۹۳
تأسیسات آب شیرین‌کن نیروگاه اتمی بوشهر به بهره‌برداری رسید
به گزارش شبکه خبری حزب الله، تأسیسات آب شیرین کن نیروگاه اتمی بوشهر با سرمایه گذاری 80 میلیارد ریال و با حضور علی‌اکبر صالحی، معاون رئیس جمهور افتتاح شد.



مجری طرح نیروگاه اتمی بوشهر در حاشیه این برنامه اظهار کرد : این تأسیسات که ظرفیت تولید 10 هزار مگاوات را دارد اکنون فاز اول آن با ظرفیت 5 هزار مترمکعب به بهره برداری رسیده است.



محمود جعفری با اشاره به اینکه اب شرب این تأسیسات به مجتمع‌های مسکونی نیروگاه اتمی بوشهر منتقل می‌کند گفت: تأسیسات آب شیرین کن نیروگاه اتمی بوشهر قادر است در هر ساعت 140 کیلومتر آب شرب و 75 مترمکعب آب صنعتی به شبکه آبرسانی منتقل کند.



وی با اشاره به اینکه آب تولیدی از تأسیسات آب شیرین کن از طریق فیلترهای شیرین سازی تولید می‌شود گفت: این تأسیسات آب خلیج فارس را که از شوری بالایی برخوردار است با عبور از شش فیلتر شیرین می‌کند و به شبکه آبرسانی منتقل می‌کند.



وی افزود: اندازه تأسیسات آب شیرین کن 200 هزار مترمکعبی در نیروگاه اتمی بوشهر خبر داد و گفت: برای تولید روزانه 200 هزار مگاوات آب شرب و صنعتی در نیروگاه اتمی بوشهر طراحی‌های لازم انجام شده است که در صورت تأمین اعتبار عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.
منبع : خبرگزاری تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین