تاریخ انتشاردوشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷
plusresetminus
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: طبق آموزش‌هایی به برخی از کادر پلیس راهور داده‌ایم این آمادگی دارد که این افراد آموزش دیده در نزدیکی مدارس مستقر و دانش‌آموزان را از اولیا تحویل و به مدرسه برسانند.
۰
کد مطلب : ۱۷۸۳۸۵
خدمت ویژه پلیس راهور به دانش‌آموزان در دو هفته ابتدایی مهر

 صبح امروز با حضور عیسی فرهادی فرماندار تهران، سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، علیرضا قنادان مدیر عامل مدیریت و نظارت تاکسیرانی شهر تهران، عباسعلی باقری مدیر کل آموزش و پرورش تهران و پیمان سنندجی مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه آیین رونمایی و الصاق نمادین برچسب سرویس مدارس شهر تهران برگزار شد.

سردار مهماندار رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به بازگشایی مدارس اظهار کرد: موضوعات جدیدی با بازگشایی مدارس در حوزه حمل و نقل مورد توجه قرار خواهد گرفت و در این راستا اقداماتی از سوی دستگاه‌ها انجام می‌پذیرد.

وی تصریح کرد: امسال برنامه‌های خوبی در آستانه سال تحصیلی جدید از سوی دستگاه‌ها پیش‌بینی شده و پلیس راهور با تمام توان در کنار فرمانده انتظامی و عامل پلیس پیشگیری و کلانتری و همچنین عوامل ستادی به کمک خواهند‌ آمد و کار تسهیل ترافیک را انجام خواهند داد.

مهماندار  ادامه داد: بحث اول مهر ماه موضوعی است که باید مورد توجه همه آحاد جامعه و مسئولان قرار بگیرد و اگر همکاری نزدیک شهروندان، اولیای دانش‌آموزان و دستگاه‌های دولتی وجود نداشته باشد ما با مشکلات عدیده‌ای روبرو خواهیم بود که عوارضی در اثر افزایش میزان ترافیک بوجود خواهد آمد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: انتظاری که از شهروندان و اولیاء دانش‌آموزان داریم این است که از همان ابتدای مهر ماه از سرویس مدارس و سرویس‌های عمومی برای جابجایی فرزندان خود به مدارس استفاده کنند ضمن اینکه از توقفهای دوبله در کنار مدارس برای کمترین زمان ممکن نیز ممانعت کنند.

وی تصریح کرد: ایمن‌سازی مدارس، بازسازی خط‌کشی مدارس، نصب تابلو و علائم از مواردی است که طی هفته‌های گذشته با همکاری شهرداری تهران انجام گرفته است.

مهماندار همچنین از برنامه‌ریزی پلیس راهور در مدارس حاشیه‌ای در شهر تهران اشاره کرد و گفت: در این زمینه برخی از پرسنل کادر آموزش‌های لازم را دیده‌اند تا همکاران ما بتوانند با همکاری اولیاء دانش‌آموزان فرزندان‌ آنها را تحویل و وارد مدرسه کنند که این خدمتی است که در دو هفته مهر ماه توسط نیروهای آموزش دیده پلیس راهور انجام خواهد گرفت.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: طی سال‌های گذشته در بحث سرویس مدارس زحمات بسیاری از سوی فرمانداری، تاکسیرانی و  سایر دستگاه‌ها انجام شده است و در واقع هیچ کدام از این اقدامات بدون هماهنگی و همکاری میسر نمی‌شود.

وی ادامه داد: در بحث سرویس مدارس باید به دو موضوع مهم از جمله ظرفیت و کاهش ترافیک و آلودگی هوا و همچنین ایمنی دانش‌آموزان توجه شود. ضمن اینکه سرویس مدارس در دنیا بالاترین استانداردها و کمترین خطر را برای دانش‌آموزان دارند.

مهماندار افزود: امیدواریم در سال‌های بعد نیز خودروهای ما استانداردهای لازم را برای حمل و جابجایی دانش‌آموزان داشته باشند. علاوه بر اینکه علائم سرویس‌ مدارس با سایر سرویس‌ها متفاوت است که این موضوع باید مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ضمن درخواست از شهروندان برای استفاده از سرویس مدارس برای جابجایی فرزندانشان در آستانه سال تحصیلی گفت: انتظار می‌رود که اولیاء دانش‌آموزان فرزندانشان را به سرویس‌هایی بسپارند که دارای برچسب سرویس مدارس باشند و در واقع دارندگان این برچسب‌ها آموزش‌های لازم را دیده‌اند و کنترل‌های لازم بر روی راننده‌ها صورت گرفته است و در واقع ایمنی دانش‌آموزان را تایید می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه رانندگان سرویس‌های مدارس موظف به رعایت قوانین و مقررات ویژه‌تری در سرویس مدارس هستند گفت: تاکید داریم که رانندگان پس از نشستن دانش‌آموزان در خودروها از کمربند ایمنی استفاده کرده و حتی کمربند ایمنی دانش‌آموزان صندلی عقب خودروها را نیز ببندند ضمن اینکه تاکید ویژه‌ای بر استفاده ظرفیت خودروها داریم که امیدواریم همه این موارد مورد توجه قرار بگیرد.

منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین