تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۱
plusresetminus
حزب الله:معاون برنامه ریزی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری گفت: ما در کشور با تنوع زیست محیطی روبرو هستیم و آمایش سرزمین می‌تواند بسیاری از بحران‌های زیست محیطی کشور را حل کند.
۰
کد مطلب : ۶۴۰۴۶
آمایش سرزمین عاملی برای حل بحران خشکسالی و کم آبی است
به گزارش شبکه خبری حزب الله سیدحمید پورمحمدی در آیین افتتاح همایش ملی رویکرد‌های نوین آمایش سرزمین در ایران که در دانشگاه سمنان در حال برگزاری است، افزود: توجه جدی به آمایش سرزمین می تواند در مدیریت بحران‌های زیست محیطی شامل بحران خشکسالی، کم آبی، تخریب جنگل و خشک شدن دریاچه‌ها کمک بسیاری زیادی کند.

وی بیان اینکه در سال‌های اخیر آمایش سرزمین مورد اهمیت ویژه قرار گرفته است، گفت: موقعیت ژئوپولیتیک کشور، موقعیت جغرافیایی مناطق، استان‌ها و شهرها و روستاها نیز ضرورت پرداختن به آمایش سرزمین را دوچندان می‌کند.

پورمحمدی ادامه داد: آمایش سرزمین در تدوین شاخص‌ها و توجه ویژه به مناطق مختلف کشور و همچنین در برنامه ششم توسعه از جایگاه بسیار مهم و اثرگذاری برخوردار است.

وی تأکید کرد: آمایش سرزمین از لحاظ افزایش اهمیت بُعد مکانی، توجه به تمرکز زدایی، توجه به اهمیت مناطق، شهرها، روستاها، تلاش و توجه به افزایش مشارکت‌ها در حوزه مدیران و برنامه ریزان و... در برنامه ششم توسعه مورد اهمیت قرار دارد.

رئیس پدافند غیرعامل کشور نیز در این همایش با بیان اینکه برنامه توسعه نیازمند امنیت و پایداری است، گفت: برنامه توسعه بدون امنیت و پایداری، یک برنامه بلورین و شکننده خواهد بود.

سرتیپ پاسدار غلامرضا جلالی افزود: جدایی مفهوم دفاع و امنیت از مقوله برنامه ریزی و آمایش، یک تهدید جدی به حساب می آید.

وی با اشاره به تهدیدات مؤثر بر آمایش سرزمین گفت: باید به این سوالات پاسخ دهیم که اقدامات آمایش سرزمین باید پاسخگوی چه تهدیداتی باشد، این تهدیدات چه هستند و تهدیدات ساختارمند علیه کشور چیست؟

دبیر علمی اولین همایش ملی رویکردهای نوین آمایش سرزمین در ایران نیز گفت: 260 مقاله به صورت چکیده به دبیرخانه اولین همایش ملی رویکردهای نوین آمایش سرزمین در ایران رسیده است که از این میان 130 مقاله انتخاب و 100 مقاله به صورت کامل پذیرفته شد.

مسعود تقوایی با اشاره به ارایه 69 مقاله در این همایش، افزود: 32 مقاله به صورت سخنرانی و 37 مقاله نیز به شکل پوستر ارایه می شود.

وی با اشاره به سطح علمی بالای ارایه کنندگان مقالات که از دانشگاه های مختلف کشور در این همایش حضور دارند، اظهار داشت: 11 استاد تمام دانشگاه، 24 دانشیار، 45 استادیار، 33 دانشجوی مقطع دکتری و 60 نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد در این همایش مقاله ارایه کرده اند.

دبیر علمی اولین همایش ملی رویکردهای نوین آمایش سرزمین در ایران خاطرنشان کرد: این همایش در 13 محور از جمله آسیب شناسی اجرای طرحهای آمایش سرزمین، الزامات و کاستی های جایگاه قانونی آمایش سرزمین در ایران، راهکارهای اجرا و سازماندهی طرحهای آمایش در ایران، هزاره سوم و افق های نوین در آمایش سرزمین و نقش تعاملات بخشی در رویکردهای نوین آمایش سرزمین برگزار می شود.

به گزارش ایسنا، اولین همایش ملی رویکردهای نوین آمایش سرزمین در ایران، امروز چهارشنبه در دانشگاه سمنان با حضور مسوولان کشوری و هفت استان منطقه البرز جنوبی و صاحبنظران و دانشگاهیان برگزار شد.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین