تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶
plusresetminus
سکه در قیمتی حدودا یک میلیون و ۷۲۰ هزار تومان در بازار نوسان دارد. کارشناسان معتقدند ۱۲۰ هزار تومان از این قیمت حباب است؛ با این اوصاف قیمت واقعی سکه در حال حاضر یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.
۰
کد مطلب : ۱۶۶۱۶۲
پیش خرید سکه به سودمان هست؟

 
بنابر این اگر کسی امروز سکه بخرد، فارغ از تغییرات قیمتی در آینده، ۱۲۰ هزار تومان ضرر کرده است.
 
البته اگر کسی سکه را برای استفاده فوری مانند هدیه دادن می خرد چاره ای جز این ندارد ولی اگر کسی سکه می خرد تا ارزش ریالی سرمایه شخصی اش را از افت و کاهش نجات دهد، منطقا نباید سکه حبابی بخرد.
 
پیشنهاد اقتصادی برای چنین فردی، پیش خرید سکه از نظام بانکی است؛ فرض کنید می خواهید پول خود را به مدت یک سال پس انداز کنید. در چنین شرایطی ممکن است سکه را به قیمت روز یعنی حدود یک میلیون و ۷۰۰ تومان بخرید تا سال آینده آن را بفروشید و سود کنید. 
 
اگر سود ۱۵ درصدی برای خود تعریف کنید، سکه باید در سال آینده بیش از یک میلیون و ۹۵۰ هزار تومان شود؛ در آن شرایط شما تقریبا ۲۵۰ هزار تومان سود کرده اید.
 
اما اگر به جای خرید سکه، آن را پیش خرید یک ساله کنید چه اتفاقی می افتد؟
 
پیش فروش یک ساله سکه، با قیمت یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان انجام می شود؛ یعنی ۲۵۰ هزار تومان کمتر از قیمت واقعی و بدون حباب آن. اگر یک سال بعد سکه به همان یک میلیون و ۹۵۰ هزار تومانی که گفتیم برسد، سود شما به جای ۲۵۵ هزار تومان (در صورت خرید سکه) ۶۰۰ هزار تومان خواهد بود ( در صورت پیش خرید).
 
حتی اگر به فرض قیمت سکه ثابت بماند، در پیش خرید سود می کنید ولی در خرید نه.
 
در فرض عجیب کاهش شدید قیمت سکه هم ، حاشیه امن پیش خرید بیشتر از خرید به قیمت رسیده روز است.
 
از این رو اگر به هر دلیل پول تان را در جاهای مولد و بورس - که به سود کشور و خودتان هم هست- سرمایه گذاری نمی کنید، بهترین گزینه پیش خرید سکه است و پیشنهاد ما پیش خرید یک تا دو ساله است تا بالاترین سود را با کمترین ریسک به دست آورید و ارزش پول و قدرت خریدتان را حفظ کنید.
 
 
منبع : پول نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین