تاریخ انتشارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۷
plusresetminus
حزب الله:سخنگوی کمیسیون برنامه ،بودجه و محاسبات مجلس از برگزاری نشست مشترک اعضای کمیسیون برنامه و بودجه با وزیر نفت برای بررسی کاهش قیمت جهانی نفت خبر داد.
۰
کد مطلب : ۶۶۶۶۶
بررسی کاهش قیمت نفت در نشست مشترک اعضای کمیسیون برنامه با زنگنه

غلامرضا کاتب، گفت: به دلیل حساسیت و تبعاتی که با کاهش قیمت جهانی نفت در این روزها مواجه هستیم صبح امروز اعضای کمیسیون برنامه ،بودجه و محاسبات
مجلس شورای اسلامی،وزیر نفت و معاونین وزیر و معاونین معاونت نظارت راهبردی رییس جمهور در جلسه ای به بررسی این موضوع و راهکار های آن پرداختند.

 

وی افزود: با توجه به اینکه کاهش قیمت نفت بر بودجه سال 93 و 94 تاثیر گذار است، در این جلسه مقرر شد برای جلوگیری از کسری بودجه سال 93 معاونت نظارت راهبردی با هماهنگی وزارت نفت و با استفاده از ابزار های قانونی در اختیار بر اساس تخصیص اعتبارات،کسری بودجه را به گونه ای مدیریت نمایند که نیاز به اصلاح قانون بودجه نباشد.

 

وی با اشاره به پیش بینی اعتبارات بودجه سال 1394 کشور گفت:در این جلسه مقرر شد دولت بر اساس قیمت های واقعی نفت و پیش بینی از آینده معادلات جهانی لایحه بودجه سال آینده را بر اساس قیمت واقعی به مجلس ارایه دهند تا سال آینده با کسری بودجه مواجه نگردیم.

 

کاتب اظهار داشت:وضعیت نزولی قیمت نفت خام،بیش از هر عامل دیگری از وجود مازاد عرضه نفت در سال جاری و پیش بینی شکل گیری مازاد عرضه چشمگیر در سال آینده در بازار ناشی شده است لذا مدیریت بودجه برای سال جاری و نحوه صحیح و واقعی بودجه نویسی برای سال 1394 ضروری است.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین