تاریخ انتشاريکشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳
plusresetminus
حزب الله : رئیس مرکز مطالعات راهبردی ناجا گفت: مردم بدانند پلیس نگران آینده کشور و آنهاست و در تلاش است تا خودش را برای آینده آماده کند و از همین روست که دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و حوزه‌های اجتماعی نیز به میدان آمدند.
۰
کد مطلب : ۱۳۴۹۵۰
مردم بدانند پلیس نگران کشور است

 

 

 

 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، سردار احمدرضا رادان در نشست خبری صبح امروز خود در مرکز مطالعات راهبردی ناجا در خصوص اقدامات انجام شده در این مرکز اظهار داشت: مرکز مطالعات راهبردی ناجا از جوان‌ترین مراکز مطالعاتی نیروهای مسلح است که به فرمان حضرت آقا زمانی تشکیل شد که مرکز مطالعات سپاها، ارتش و وزارت دفاع راه‌اندازی شده بود و ما نسبت به این مراکز مطالعاتی جوان‌تر بودیم ولی خوشبختانه با حمایت‌های فرمانده نیروی انتظامی، امروز می‌توانیم مدعی شویم که گرچه از نظر سنی جوان هستیم، ولی وضعیت پژوهش‌ها در موارد انجام شده در این مرکز توانسته مرکز مطالعات راهبردی ناجا را جزء بهترین مراکز مطالعات در سطح نیروهای مسلح قرار دهد. 

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ناجا افزود: در اساسنامه مرکز 5 ماموریت اصلی ذکر شده که اندیشه‌های امنیتی و انتظامی و طراحی معماری ناجای آینده از مهم‌ترین ماموریت‌های آن است.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی اولین یگانی است که توانسته همایش معماری آینده این سازمان را برگزار کند، اظهار داشت: براساس تعریف معماری از نظر سازمان‌های مصلح، معماری نیروهای مسلح به معنای تصویر و ترسیم وضع مطلوب ممکن در افق پیش روست و این ترسیم وضعیت نیازمند تدوین وضع موجود، شناخت آینده، پیچیدگی‌های پیش رو، تغییرات ساختارهای قدرت و شناخت تهدیدهای آینده است و با توجه به شناخت‌ها، معماری آینده در تلاش است تا خواسته‌ها و نیازها مطلوب مردم را در تمام حوزه‌ها از جمله حوزه پلیس در افق آینده پیش‌بینی و برنامه‌ریزی کنیم .

رادان با اشاره به برگزاری نخستین همایش معماری ناجای آینده در روز چهارشنبه 4 اسفندماه افزود: این همایش در 7 محور اصلی مفهوم‌شناسی نظری سازمانی، آینده‌پژوهی و مفهوم شناسی ناجای آینده، خواستگاه معرفت‌شناختی ناجای آینده، معماری ناجای آینده در تراز تمدن اسلامی، ضرورت‌ها و اقدامات، فناوری اطلاعات و مطالعات تطبیقی در حوزه سازمانی برگزار می‌شود.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ناجا با تاکید بر ضرورت نگاه پلیس به عنوان پلیس اسلامی خاطرنشان کرد: پلیس مطلوب باید سازمانی اسلامی و دینی باشد و نیروهای آن مصداق عینی مجاهد فی‌سبی‌الله است؛ که این امر یکی از مهم‌ترین وجوه تمایز پلیس انقلاب اسلامی با سایر پلیس‌های دنیاست.

وی با اشاره به برگزاری این همایش با مشارکت مراکز علمی، پژوهشی و دانشگاهی گفت: 28 مرکز اعم از مراکز مطالعاتی، پژوهشی و دانشگاهی در برگزاری این همایش مشارکت دارد و بیش از 190 مقاله و چکیده به دبیرخانه همایش ارسال شده است که این امر نشان‌دهنده جذب شدن نگاه اندیشمندان به این امر است و ما به دنبال آن هستیم تا گفتمان‌سازی در این مهم را به گفتمان قالب در میان نخبگان و اندیشمندان تبدیل کنیم.

رادان در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم در خصوص بازه‌های زمانی در نظر گرفته برای این همایش و آینده ناجا گفت: افق در نظر گرفته شده برای معماری ناجای آینده در بازه‌های زمانی 1404، 1414، 1424 و ... طراحی شده است و این بدان معناست که ما تاکید داریم در آینده نیاز به ترمیم و اصلاح معماری ناجا وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: ما با شناخت وضعیت خود در حوزه‌های اجتماعی،  تهدیدها و همچنین ساختار قدرت در تلاش هستیم تا معماری ناجا را طراحی کنیم چرا که حضرت آقا زمانی که برای تشکیل این مرکز تدوین فرمودند، این مرکز را برای طراحی فردا و پس فردای جامعه لازم دانستند تا فرماندهان برای حل مشکلات مردم و تامین امنیت در جامعه با مشکلی مواجه نشوند. 

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ناجا در پاسخ به این سوال که آیا در طراحی معماری آینده ناجا قرار است تعاریف مرتبط با امنیت نیز متصور شود، گفت: از نظر ما تعریف امنیت یعنی زندگی مردم بدون کمترین مشکل و احساس ناامنی و این تعریف می‌تواند در هر زمان جوابگوی نیازهای ما باشد تا با شناخت تهدیدات احساس امنیت را در میان مردم تامین کنیم.

رادان گفت: ما قرار نداریم با دستکاری تعاریف کاری انجام دهیم بلکه می‌خواهیم با رودررو شدن با حقیقت تهدیدات و پیشگیری‌های جامعه مسئولیت خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آنچه مدنظر ما است این است که مردم بدانند پلیس نگران آینده کشور و آنهاست و در تلاش است تا خودش را برای آینده آماده کند و از همین روست که دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و حوزه‌های اجتماعی نیز به میدان آمدند.

منبع : خبرگزاری تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین