تاریخ انتشارشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۳
plusresetminus
حزب الله: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز گفت: علی‌رغم وجود ظرفیت‌های غنی در هنر البرز، کمبودهای زیاد سبب شده که هنرمندان به دلیل ضعف زیرساختی برای ادامه فعالیت در زمینه تئاتر به تهران کوچ کنند.
۰
کد مطلب : ۶۲۱۲۹
زیرساخت‌های لازم برای هنر تئاتر در البرز وجود ندارد

به گزارش شبکه خبری حزب الله ،
سید موسی حسینی‌کاشانی در آئین اختتامیه چهارمین جشنواره تئاتر استانی البرز که شامگاه جمعه در سالن سیروس صابر اداره کل ارشاد اسلامی البرز با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار البرز برگزار شد، با بیان حرکت رو به رشد مجموعه هنری در البرز اظهار کرد: این جشنواره برای چهارمین سال پیاپی پس از شکل‌گیری استان با مشارکت اهالی فرهنگ و هنر برگزار شد.

وی تصریح کرد: 85 اثر به دبیرخانه ارسال و 40 اثر به مرحله بازبینی رسید و در پایان 9 اثر برای رقابت انتخاب شدند که تا شب گذشته ادامه داشت و داوران به بررسی نتایج پرداختند.

دبیر جشنواره تئاتر استان البرز اشاره کرد: امروز در بخش بازیگری زن و مرد، طراحی لباس، بروشور، نمایشنامه‌خوانی و دیگر بخش‌های مختلف از هنرمندان تقدیر و تجلیل می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه البرز ظرفیت غنی در هنر به ویژه تئاتر دارد، افزود: کمبودهای زیادی وجود دارد که هنرمندان به دلیل ضعف زیرساختی در البرز برای ادامه فعالیت در زمینه تئاتر مجبور هستند به تهران کوچ کنند.

مدیرکل ارشاد البرز با اشاره به اینکه ظرفیت‌های بیشتری برای سال آینده ارائه می‌شود، گفت: باید زیر ساخت‌ها برای زمینه فعالیت بیشتر تقویت شود.

وی خاطرنشان کرد: هزار و 500 نفر در استان در زمینه تئاتر فعالیت می‌کنند که در این جشنواره 360 نفر حضور یافته و به رقابت پرداختند.

کاشانی بیان کرد: در صورت امکانات بیشتر، این جشنواره و فعالیت هنرمندان در سطح بسیار بالاتری ارائه می‌شد.

وی با تاکید بر اینکه این جشنواره‌ها فرصتی برای رشد و شکوفایی بیشتراست و نباید به نتایج این جشنواره اکتفا کرد، گفت: اگر راهبرد و هدف نهایی حضور در عرصه کشوری و بین المللی باشد، نباید به برنده‌شدن در جشنواره‌های استانی غره شد.

دبیر جشنواره تئاتر البرز اظهار کرد: باید زمینه مشارکت بیشتر با آموزش فراهم شود و اطلاعات را ارتقا دهیم تا در سطح کشوری رقابت کنیم.

وی افزود: همانطور که ساوجبلاغ و هشتگرد سالیان طولانی درحال فعالیت هستند امیدواریم به زودی شاهد حضور مجموعه تئاتر استان البرز در تئاتر فجر باشیم.

وی با اشاره به اینکه استان از نظر زیرساختی مشکل دارد، گفت: البرز به دلیل وجود دانشگاه‌های فراوان به استان علمی معروف است که با هماهنگی‌های لازم می‌توانیم میزبان برنامه‌های مختلف در استان باشیم.

کاشانی خاطرنشان کرد: در سال آینده حمایت ویژه از نمایشنامه‌نویسان در بحث کتاب و موضوع نمایشنامه داریم تا متون قوی‌تر، جدیدتر و با موضوعات بکرتر در جشنواره حضور یابند.

وی تصریح کرد: اشکالات و نقص‌ها باید با همکاری یکدیگر برطرف شود تا البرز در مجموعه کشوری حضور بهتری داشته باشد.

مدیرکل ارشاد البرز با گرامیداشت یاد هنرمندان فتحعلی بیگی، ناصربخت و چینی فروشان بیان کرد: باید کمک برای ایجاد زمینه رشد بیشتر فراهم و مشکلات موجود هرچه زودتر برطرف شود.

منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین