تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱
plusresetminus
حزب الله: مشاور رئیس جمهوری روسیه از برگزاری نشست سه‌جانبه روسای جمهوری روسیه، ایران و ترکیه برای بررسی اوضاع سوریه در آینده نزدیک خبر داده و یادآور شد که تاریخ دقیق این دیدار در حال بررسی با مقامات تهران و آنکاراست.
۰
کد مطلب : ۱۸۸۱۹۵
نشست سران روسیه-ایران-ترکیه به زودی برگزار می‌شود
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، "یوری اوشاکوف" مشاور رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که که طرف روسی پیشنهاد برگزاری نشست سه جانبه روسای جمهوری روسیه، ایران و ترکیه برای بررسی اوضاع سوریه در خاک این کشور را داده است. به گفته این مقام کرملین، این نشست بزودی و بعد از سفر "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهوری ترکیه به مسکو انجام خواهد گرفت.
 
مشاور پوتین توضیح داد: «واضح است که پس از دیدار آتی ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان در روسیه، ما پیشنهاد برگزاری دور جدید نشست سران روسیه-ایران-ترکیه در خاک خود را می دهیم. البته تاریخ دقیق این دیدار هنوز مشخص نبوده و باید با شرکای خود در تهران و آنکارا، در این باره به توافق نهایی برسیم.»
 
اوشاکوف یادآور شد که دیدار دوجانبه روسای جمهوری روسیه و ترکیه در تاریخ 23 ژانویه (سوم بهمن ماه) در مسکو انجام می شود که در جریان آن اوضاع در سوریه، با توجه به تصمیم آمریکا برای خارج کردن نیروهای نظامی خود از این کشور،مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
 
    بیشتر بخوانید
 
        هیئت آمریکایی بدنبال محورهای دیدار پوتین و اردوغان بود
 
        اردوغان پایان ماه جاری به مسکو می‌رود
 
        دمشق اظهارات اردوغان درباره ایجاد منطقه امن در سوریه را محکوم کرد
 
به گفته وی، روسیه اهمیت زیادی برای هماهنگی اقدامات با ترکیه درباره حل و فصل اوضاع سوریه قائل است که از جمله دستاوردهای آن تحقق توافقات دوجانبه برای ایجاد منطقه غیرنظامی در استان ادلب سوریه (مربوط به ماه سپتامبر سال 2018) است که سهم بسزایی در حمایت از رژیم آتش بس و توقف درگیری‌های نظامی در این منطقه داشته است.
 
این مقام کرملین افزود، روسای جمهوری روسیه و ترکیه همچنین درباره ابعاد دیگر حل و فصل اوضاع سیاسی در سوریه، از جمله مسائل مربوط به آغاز به کار کمیته قانون اساسی این کشور در ژنو، گفت‌وگو خواهند کرد.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین