تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳
plusresetminus
دولت برای تنبیه مقصران حادثه تبریز با همه توان ایستادگی می‌کند

روحانی: در حال شکست‌دادن نهایی ایران‌هراسی در سطح دنیا هستیم

حزب الله : سخنرانی رئیس‌جمهور در اجتماع مردم آذربایجان شرقی آغاز شد.
۰
کد مطلب : ۸۳۹۱۹
روحانی: در حال شکست‌دادن نهایی ایران‌هراسی در سطح دنیا هستیم
 

رئیس‌جمهور در بخش ابتدایی سخنان خود اظهار داشت: دیگر تراکتور تعلق به شما مردم آذربایجان ندارد بلکه متعلق به ایران است. تیمی که آرزوی قهرمانی آن را در مسابقات آسیایی خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: هیچ کس نمی‌تواند با احساسات مردم بزرگ ایران آن‌هم مردم قهرمان آذربایجان و تبریز بزرگ بازی کند. اگر کسی در این حادثه مقصر باشد تردید نکنید که دولت با همه توان برای تنبیه او ایستادگی خواهد کرد. 

حجت‌الاسلام روحانی در ادامه سخنانش با بیان اینکه دولت در تمام زمینه‌ها و موفقیت‌ها مردم بزرگ ایران و‌ آذربایجان و سرزمین کشور پاک و قهرمان و ملت بزرگ ما همه جا پیروزی‌ها را آن‌ها آفریدند، خاطرنشان کرد: ما امروز در یک مقطع بسیار حساسی قرار گرفتیم. در روزگاری که همه اطراف و منطقه ما متاسفانه در آتش اختلاف و جنگ می‌سوزد، یمن و عراق و سوریه و فلسطین و افغانستان و پاکستان، ایران در این شرایط با دلاوری مردم و انسجام و وحدت ملت بزرگ ایران الحمدالله امنیت،‌ ثبات و آرامش در سراسر کشور ما نه تنها حاکم است، بلکه امید ملت‌های منطقه و چشم آن‌ها به نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم بزرگ ایران است. 

وی افزود: هرجا که لازم بوده و در توان دولت و نظام و کشور بوده است، ما ‌برای آرامش و امنیت و ثبات قدم برداشتیم. ما امروز در صحنه بین‌المللی به یک نقطه بسیار مهم رسیدیم. 

رئیس جمهور تاکید کرد: در حال شکست دادن نهایی ایران هراسی در سطح دنیا هستیم. ملت ما،‌ دولت ما و مقام معظم رهبری، نظام ما؛ همه و همه در یک تلاش منسجم و هماهنگ، چهره واقعی ملت بزرگ ایران را به جهانیان معرفی کرده و معرفی خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام روحانی با تاکید براینکه امروز در صحنه بین‌المللی سرداران مذاکرات و عرصه دیپلماسی برای ملت ایران غرور و افتخار آفریدند، ادامه داد:‌ مردم ما پشتیبان مذاکره کنندگان و به تعبیر رهبری، آن‌ها که فرزندان برومند انقلاب اسلامی هستند، شما بدانید پایان این مذاکرات به حول قوه الهی افتخار برای ملت بزرگ ایران به‌دنبال خواهد داشت. 

رئیس‌جمهور با بیان اینکه همه می‌توانند نظر خود را بگویند و بیان کنند، اظهار داشت: یادمان باشد این دولت و مردم، از 24 خرداد سال 92، با هم هم‌پیمان شدند و دست به دست هم دادند که وحدت،‌ انسجام ملی و آشتی ملی در سراسر ایران روز به روز قوی‌تر و مستحکم‌تر شود. 

حجت‌الاسلام روحانی خاطرنشان کرد: ما همه دست به دست هم دادیم تا ملت متحد باشیم، افکار مختلف اشکالی ندارد، احزاب و جناح‌های مختلف اشکالی ندارد اما وحدت ملی باید حفظ شود. ما یک دولت واحد داشته و یک ملت واحدیم و یک رهبری واحد داریم. ما صدای واحد و ندای واحد در برابر بدخواهان داریم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه در کنار حرکت فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای، حرکت سالم اقتصادی را هم می‌خواهیم، افزود: ما در این کشور، اشتغال برای جوانانمان و جامعه‌ای آزاد و راحت توام با ثبات و آرامش را می‌خواهیم؛ مادر این کشور نشاط را می‌خواهیم؛‌ فکر نمی‌کنم کسی در کشور باشد که از پیروزی ملت ایران در مذاکرات نگران باشد. فکر نمی‌کنم کسی در کشور باشد که برای خروج از رکود و رونق اقتصادی در کشور، نگران و ناراحت باشد، همه باید مسیر واحد را طی کنیم. 

حجت‌الاسلام روحانی ادامه داد: مردم ایران، یعنی صاحبان و ولی‌نعمتان این کشور؛ از شما می‌پرسم، آیا کسی اجازه دارد دست به جیب مردم کند؟ و اموال مردم را بردارد و زندگی مردم را به هم بپاشاند برای اینکه می‌خواهد سخن درشت و شعار تند بی‌خاصیت بزند. اگر کسی می‌خواهد شعار بدهد از جیب خودش بدهد نه از جیب مردم. حق نداریم از جیب مردم در جامعه شعار‌زدگی و افراط را در جامعه ایجاد کنیم؛ حق نداریم در جامعه کاری کنیم که مردم برای آینده کشور نگران شوند.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: اگر کسی بخواهد چشم طمع به کشور داشته باشند، با قدرت مقابل او خواهیم ایستاد.

وی ادامه داد:‌ به حول قوه الهی با حمایت و تلاش مردم، در صحنه بین‌المللی قادر خواهیم بود موفق و پیروزی برای این ملت به ارمغان بیاوریم. ما از آغاز این دولت مسیری را که انتخاب کرده‌ایم، مسیر پیشرفت اقتصادی است. ما از طول 21 ماه گذشته توانسته‌ایم آرامش اقتصادی را در سراسر کشور، به وجود آوریم. گرچه ما امسال در سالی قرار داریم که قیمت نفت ما، به نصف کاهش پیدا کرده است اما در عین حال دولت مصمم است با همه توان، مسیر پیشرفت اقتصادی و رونق اقتصادی را به پیش ببرد. 

حجت‌الاسلام روحانی افزود: علی‌رغم همه مشکلات، تحریم‌ها، کاهش قیمت نفت و مشکلات گذشته، توانستیم در سال گذشته و ماه های اولیه امسال، 9 میلیون نفر از مردم ایران اسلامی را زیر پوشش بیمه درمانی قرار دهیم؛ امروز هیچ کسی در ایران نیست که تحت پوشش بیمه درمانی نباشد. 

رئیس‌جمهور گفت: در زمینه سلامت مسیر راحتی مردم را ادامه خواهیم داد، ما به جای 37 درصدی که برای درمان در بیمارستان‌های دولتی پرداخت می‌کردند، امروز در روستا و شهرهای کوچک 3 درصد و در شهرها 6 درصد را پرداخت می‌کنند. همچنین امروز 11 میلیون نفر در ایران تحت پوشش حمایت و کمک غذایی دولت قرار دارند.

وی افزود: ما مسیر را برای رفاه عمومی و رونق اقتصادی و نیز برای پیروزی در مذاکرات هسته‌ای به شرط اینکه طرف مقابل زیاده‌خواه نباشد، ادامه می‌دهیم. 

حجت‌الاسلام روحانی با اشاره به طرح‌های دولت برای آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در این سفر 32 طرح و پروژه اعلام خواهد شد که همه این ها در سال 94 و 95 تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد که 965 میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شده است. 

منبع : خبرگزاری تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین