تاریخ انتشارسه شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۸
plusresetminus
حزب الله : رئیس‌جمهور آمریکا در نخستین سخنرانی خود پس از پیروزی «دونالد ترامپ»‌ در انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر در این کشور تأکید کرد که برجام توافقی چند جانبه است و بر هم زدن آن بدون لطمه به منافع آمریکا ممکن نیست.
۰
کد مطلب : ۱۲۷۳۹۰
ایران به مفاد برجام پایبند بوده است/ برای برهم زدن این توافق باید دلیلی قانع‌کننده وجود داشته باشد

 

   

 

 

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،«باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا امروز دوشنبه به وقت واشنگتن در نخستین سخنرانی مطبوعاتی خود پس از پیروزی «دونالد ترامپ» در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تأکید کرد، به ترامپ گفته است که تیم وی در کاخ سفید آمادگی دارد تا انتقال قدرت را تسریع بخشد.

بنا بر این گزارش، رئیس‌جمهوری آمریکا با اشاره ضمنی به شکست «هیلاری کلینتون» کاندیدای حزب دموکرات در برابر رقیب جمهوریخواهش در انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر گفت: ما باید زمان بگذاریم و به این بیاندیشیم که چطور ما در حزب دموکرات باید به لحاظ سیاسی سازماندهی شویم».

اوباما در ادامه به برخی موضع‌گیری‌های ترامپ پیش از انتخابات اشاره کرد و گفت: «روابط اصلی آمریکا شامل ناتو در دوره ریاست‌جمهوری رئیس‌جمهور منتخب آمریکا همچنان حفظ خواهد شد».

وی در پاسخ به سوالی درباره انتصاب‌های احتمالی ترامپ در دولت آینده آمریکا اعلام کرد: «تصور نمی‌کنم که مناسب باشد من درباره این انتصاب‌ها اظهار نظری داشته باشم».

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین گفت: «البته من نگرانی‌هایی درباره ریاست‌جمهوری ترامپ دارم. ترامپ در شرایطی به کاخ سفید می‌آید که دستورالعمل‌های سیاسی مشخص شده او بسیار کمتر از روسای جمهور پیشین وی است».

اوباما گفت در نشست چند روز پیش با دونالد ترامپ، اهمیت تعامل با گروه های اقلیت، زنان یا گروه های دیگری که کارزار انتخاباتی امسال موجب نگران آنها شده را به وی گوشزد کرده است.

باراک اوباما با بیان اینکه ایران به مفاد توافق هسته ای موسوم به برجام پایبند بوده گفت کسانی که خواستار بر هم زدن این توافق هستند، باید دلیلی قانع کننده برای این کار داشته باشند.

وی ادامه داد: «ما اکنون یک سال شواهد درباره پایبندی ایران به توافق هسته ای داریم و این چیزی است که افسران نظامی اسرائیل هم به آن باور دارند.»

رئیس جمهور آمریکا افزود: «توجیه ابطال توافقی که کارساز است و مانع پیگیری سلاح های هسته ای توسط ایران شده، کار دشواری است.»

اوباما همچنین گفت تصور می کند دونالد ترامپ بعد از ورود به کاخ سفید و متوجه شدن اینکه برجام، توافقی موثر است، نظرش درباره این توافق را تغییر خواهد داد.

رئیس جمهور آمریکا تأکید کرد که برجام توافقی چند جانبه است و بر هم زدن آن بدون لطمه به منافع آمریکا ممکن نیست.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین