تاریخ انتشارسه شنبه ۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴
plusresetminus
روحانی در مراسم تجدید میثاق هیأت دولت با آرمان‌های امام راحل:

توانستیم دیوارهای تحریم را فرو بریزیم

حزب الله : رئیس جمهور با تأکید بر اینکه امروز از همه قطعنامه‌ها عبور کرده و توانسته‌ایم دیوارهای تحریم را فرو بریزیم گفت: امیدواریم با تدبیر دولت بتوانیم در همه بخش‌هایی که به مردم وعده داده‌ایم امید بیافرینیم.
۰
کد مطلب : ۱۲۱۱۷۰
توانستیم دیوارهای تحریم را فرو بریزیم

 

 

   

 

 

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان صبح امروز (سه‌شنبه) همزمان با نخستین روز هفته دولت،  در مراسم تجدید میثاق اعضای دولت با آرمان‌های امام راحل گفت: امروز خوشحالیم که در محضر روح بلند امام راحل اعلام کنیم اقتصاد ما با وجود همه موانع و مشکلاتی که بویژه برای کشورهای صادرکننده نفت بوجود آمده، در مسیر درستی قرار گرفته است.

رئیس جمهور اظهارداشت: نرخ تورم در کشور تک‌رقمی و به زیر 9 درصد رسیده، رشد اقتصادی  در 3 ماهه اول سال جاری به 4.4 دهم درصد ارتقاء یافته و با وجود همه مشکلات در بخش صنعت، به رشد صنعتی 8.8 دهم درصد دست یافته‌ایم و پس از سالیان متمادی صادرات غیرنفتی با  3.3 دهم میلیارد دلار افزایش، از واردات پیشی گرفته است و این بدان معنا است که ما در مسیر اهداف بلندی که در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در پیش گرفته‌ایم، پیش می‌رویم.

روحانی با اشاره به خودکفایی کشور در تولید گندم و برخی محصولات غذایی، گفت: در سال گذشته تنها 10 درصد از مواد غذایی مورد نیاز کشور از خارج وارد شد و مابقی با تکیه بر خودکفایی داخلی تأمین شد.

وی با اشاره به توفیقات دولت در بخش نفت و گاز، سیاست خارجی و احقاق حقوق مردم، خاطر نشان کرد: امروز به جایگاهی رسیده‌ایم که برای اولین بار در تاریخ کشور، می‌توانیم مواد غنی شده هسته‌ای و آب سنگین را فروخته و کیک زرد خریداری کنیم.

رئیس جمهور افزود: ما امروز از همه قطعنامه‌ها عبور کرده و توانسته‌ایم، دیوارهای تحریم را فرو بریزیم تا شرایط و فضا بیش از هر زمان دیگری برای رسیدن به توسعه و پیشرفت آماده‌تر شود  و به این ترتیب دولت نیز بتواند به اهداف بلند خود دست یابد.

روحانی با تاکید بر اینکه هدف دولت، اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ، رشد و رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال است، اظهار امیدواری کرد «با تدبیر دولت و کارگزاران نظام بتوانیم در همه بخش‌های علمی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی که به مردم وعده داده‌ایم، امید بیافرینیم».

وی ادامه داد: آنهایی که به امید مردم لطمه می‌‌زنند خدمتی به مردم نکرده‌اند بلکه به دشمنان این نظام و آب و خاک امید بخشیده‌اند. دولت و ملت با هدایت های رهبر معظم انقلاب و انسجام بیشتر، به تلاش هایشان  در مسیر رشد و توسعه کشور که از جمله اهداف انقلاب اسلامی است، ادامه می دهند.

رئیس جمهور با تقدیر از خاندان بزرگ امام خمینی (ره) که پشتوانه بزرگ انقلاب و دولت هستند، بویژه یادگار ایشان حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی، گفت: دولت با حمایت مردم و هدایت‌های رهبری، تلاش می‌کند تا در سال پیش رو گام‌های بهتر و بلندتری را به سمت اهداف بلند نظام و تحقق خواسته‌های بحق مردم بردارد.

روحانی در ابتدای سخنان خود نیز با درود و سلام به روح امام عزیز و بزرگوار و همه شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی، گفت: شروع هفته دولت همواره از کنار مرقد امام راحل و بیعت مجدد با آرمان‌های آن بزرگوار است و امسال نیز خرسندیم که در آغاز سال چهارم خدمت دولت به مردم شریف و عزیز ایران، در کنار مرقد امام راحل برنامه‌های این هفته را آغاز می‌کنیم. هفته دولت فرصتی است که دولتمردان، خدمات سه ساله گذشته خود را برای مردم عزیز و بزرگوار تشریح کنند.

وی اظهار داشت: امام بزرگوار در روزهایی که یاران کمی در کنارش بودند و سال‌های زیادی را در تبعید گذراند، توانست با هدایت و بسیج مردم و تحول در افکار عمومی و فرهنگ جامعه،  انقلاب عظیم، بزرگ و بی‌نظیری را در برابر قدرت‌های استکباری و رژیم تا دندان مسلح با کمترین صدمات در مسیر صلح و انقلاب ملی به پیروزی برساند و لرزه‌ای بر اندام استکبار جهانی صهیونیسم و مزدوران آنها در منطقه و جهان بیفکند. این ضربه امروز پس از گذشت 38 سال هنوز برای آنها قابل فراموش شدن نیست و سخنان و لحن آنها همچنان انتقام‌جویانه است.

روحانی افزود: آنها می‌دانند، امام راهی را برای ملت‌های آزاده جهان گشود که توانست اهداف مستکبران را از دسترس آنها دور کند و برخی را برای همیشه از دست یافتن خارج نماید. امام در سایه تفکر نوین خود و تفسیری که از اسلام و قرآن داشت، که یکی از پایه‌های مهم آن آمیختگی دین و سیاست بود، انقلاب را به پیروزی رساند و سپس نظام مدرن و نوین اسلامی را پایه‌گذاری کرد که بر مبنای اسلام، قانون الهی و مبتنی بر آراء مردم بود.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه شیوه اداره نظامی که امام پایه‌گذار آن بود، بر تجربه جهانی، عقل و خرد جمعی و آراء مردم تکیه داشت، گفت: امام به صراحت اعلام کرد که میزان رأی ملت است و با تشکیل نظام اسلامی، همواره بزرگترین حامی ملت بود و از لحاظ فکری و عملی به الزاماتی که دولت موفق و کارا را در دنیای امروز می‌تواند به پیش ببرد، عمل کرد.

وی اظهار داشت: امام(ره)، قدرت دولت و شرایط مصلحت جامعه را به عنوان یک اصل مهم برای همه تبیین و پایه‌ریزی کرد. امام(ره) راه را گشود تا دولت اسلامی در شرایط پیچیده دنیای امروز، بتواند مدیریت نظام اسلامی را به اثبات برساند و بر اصل مدیریت دولت اسلامی در تمام شرایط پیچیده جهانی به عنوان مبنای فقه حکومتی تأکید داشت.

رئیس‌ جمهور تأکید کرد: امام راحل در کنار برپایی انقلاب و نظام اسلامی از کشور، تمامیت ارضی، عزت و حاکمیت ملی مردم به خوبی دفاع کرد و توانست در شرایطی سخت در دفاع 8 ساله کاری کند که حتی میلیمتری از خاک کشور در اشغال دشمن نباشد و ملتی بزرگ اما تنها، در سایه هدایت‌های او توانست در برابر دشمنان به پیروزی برسد.

حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی، تولیت آستان مقدس بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی نیز در این مراسم با تبریک و خیرمقدم به رئیس‌ جمهوری و اعضای هیأت دولت به مناسبت هفته دولت، گفت: هفته دولت ایامی مبارک است که دولتمردان بتوانند به مردم، زحمات و خدمات گسترده‌ای را که به دست و بازوی آنان تحقق یافته گزارش دهند.

یادگار امام با بیان خاطره‌ای از امام خمینی(ره) و هجمه‌هایی که در دوران انقلاب و پس از آن توسط برخی افراد نسبت به ایشان روا می‌شد، گفت: حرکت رو به جلو مطمئناً مخالفینی دارد گاهی نیز که این مخالفین از منطق و فضای انصاف خارج می‌شوند.

حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی عظمت امروز امام را بخاطر سکوت و بزرگ‌منشی ایشان در برابر مخالفین و دشنام‌دهندگان دانست و افزود: مقابله با تحجر و سکولاریسم و ایستادگی در اندیشه حتماً همراه با هزینه است. اما باید مرد میدان بود و با دادن هزینه، بر مبنای اندیشه ایستادگی کرد.

وی با تأکید بر اینکه امروز هجمه‌ها نسبت به دولت سنگین بوده و بی‌انصافی‌هایی وجود دارد، گفت: دولت با عزم و اراده و هدایت رئیس‌ جمهوری که ثابت کرده است برای ایستادگی بر اندیشه هزینه‌ها را می‌دهد، این مسیر را تاکنون پیموده و با قدرت ادامه خواهد داد.

منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین