تاریخ انتشاردوشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵
plusresetminus
حزب الله : نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه مسئله غدیر از مباحث مهم و استراتژیک است، گفت: در حال حاضر خیلی از جریانات تاریخی به ویژه صدر اسلام مورد توجه است که هر چقدر در مورد آنها بیشتر دانسته شود در تصمیم‌گیری و فهم جریانات و مسائل کمک می‌کند.
۰
کد مطلب : ۱۲۳۲۷۷
مسئله غدیر از مباحث مهم و استراتژیک است/ جریانات تاریخی صدر اسلام مورد توجه قرار گیرد

 

 

 

 

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،  آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینیهمدانی در جشن بزرگ ولایت که شامگاه یکشنبه در تالار شهیدان نژادفلاح برگزار شد، با اشاره به اینکه عید غدیر، روز بزرگی است اظهار داشت: مسئله غدیر از مباحث مهم و استراتژیک است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه دشمنان اسلام و توحید مقدمات را برای به انحراف کشاندن این مسیر فراهم کردند، افزود: در حال حاضر خیلی از جریانات تاریخی به ویژه صدر اسلام مورد توجه است که هر چقدر در مورد آنها بیشتر دانسته شود در تصمیم‌گیری، موضع‌گیری و فهم جریانات و مسائل کمک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه رسول خدا (ص) در سال‌های آخر حیات به 2 مسئله مامور شده بود، گفت: یکی مسئله حج و دیگری مسئله ولایت و امامت 12 ائمه معصوم (ع) بود.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه در ایام حج 120 هزار نفر در مکه حاضر شدند، ادامه داد: در آن زمان هم امام علی (ع) با 12 هزار نفر از طرف یمن و نجران به سمت مکه آمدند.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه در همان سال رسول خدا(ع) تمام واجبات و مستحبات حج را به مردم آموزش داد، اظهار داشت: رسول خدا(ص) در برگشت از حج دستور حرکت به سمت غدیر خم را دادند و همه را به رفتن به آنجا موظف کرد.

وی با بیان اینکه پیامبر خدا در حضور 120 هزار نفر بر منبری که از جهاز شتر و سنگ ساخته شده بود، ایستادند و حضرت علی(ع) سمت راست ایشان ایستادند، افزود: در آن فضا حضرت رسول(ص) از مردم بیعت لسانی گرفتند و بعد به مدت 3 روز در محل ماندند و بیعت با دست گرفتند.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با اشاره به اینکه خطبه غدیر از سوی خداوند و در زمره خطبه معجزاتی قرار دارد، گفت: 3 آیه در صحنه غدیر نازل شد که سبب مورد توجه قرار دادن این مسئله شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه مسئله غدیر مسئله امامت و ولایت به معنای عام است، ادامه داد: تشیع معنای این کلمه را بحث حاکمیت و حکومت دینی می‌داند.

وی با اشاره به اینکه در 25 کتاب اهل سنت مسئله غدیر خم آمده است، گفت: رسول خدا (ص) 70 روز بعد از غدیر خم از دنیا رفتند و مردم با فرد دیگر بیعت کردند.

آیت‌الله حسینی همدانی با بیان اینکه بعد از رحلت پیامبر، انصار به سبب اینکه حاکمیت به دست قریش نیافتد، برای تعیین حاکمی به سقیفه رفتند، افزود: در سقیفه 2 الی 3 حرف برای حاکمیت مطرح شد که سرانجام قریش غلبه پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه در زمان ما جریان به گونه دیگر اتفاق می‌افتد، گفت: مسئله تحریف که رهبری بیان می‌کنند مسئله کمی نیست.

وی با اشاره به اینکه باید دشمن را شناخت، گفت: باید مواضع دشمن را شناخت و حرکت آنها را رصد کرد.

امام جمعه کرج با بیان اینکه حضرت علی (ع) از ابتدا در کنار پیامبر قرار داشتند و جان ایشان بودند، افزود: آنها کینه امام علی (ع) را در خود زنده نگه داشتند و به همین سبب امام حسین(ع) را کشتند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه در آن زمان ایمان سطحی بود و عمیق نبود، ادامه داد: شواهد تاریخی وجود دارد که مردم نسبت به مسائل اسلامی ساده‌انگار بودند.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با بیان اینکه بصیرت و عمق دینی را باید بالا برد، اظهار داشت: معنای وحدت بین شیعه و سنی، آشنا نبودن با عقاید شیعه نیست که سبب شود در مقام تعارض سکوت کنیم و در زمان لازم باید از حقانیت شیعه دفاع کرد.

وی با اشاره به اینکه فرزندان باید با معارف شیعه به خوبی آشنا شوند، ادامه داد: در آن زمان می‌گفتند پیامبر 2 گونه صحبت می‌کنند یکی از خودش و دیگری از سوی خدا و در حال حاضر رهبری که صحبت می‌کنند می‌گویند این صحبت‌ها ارشادی است یا مولوی که اگر ارشادی باشد ما در انجام عمل آزاد هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه مسئله نفاق در زمان پیامبر بسیار شدید بود، گفت: نفاق با رحلت پیامبر از بین رفت و همه یکدست در مقابل امام علی (ع) ایستادند.

وی با اشاره به اینکه خواص منحرف مهمترین عامل برای انحراف این مسیر از حقیقت خودش بوده است، ادامه داد: قرآن و کلام رسول خدا(ص) را عده‌ای می‌پذیرفتند اما عده‌ای برای خود حق اعتراض قائل بودند و عصمت پیامبر را زیر سوال می‌بردند تا بدین وسیله دیگری که فاقد عصمت است به جای پیامبر جایگزین شود.

منبع : خبرگزاری تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین