تاریخ انتشارسه شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
plusresetminus
حزب الله: دیدار تیم‌های فوتبال ذوب آهن ایران و النصر عربستان در شرایطی به دلایل امنیتی در عراق لغو شد که AFC سه سال است به بهانه نبود امنیت و با فشار سعودی‌ها، حق میزبانی را از ایران سلب کرده است.
۰
کد مطلب : ۱۹۷۵۷۳
وقتی AFC از خودش رو دست می‌خورد/ بازهم ایران ناامن است؟
 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،عمر میزبانی تیم‌های ایرانی از تیم‌های عربستانی در لیگ قهرمانان فوتبال آسیا در زمین بی طرف به سه سال رسیده است. عربستانی‌ها از سه سال پیش به بهانه نبود امنیت در ایران، کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا را تحت فشار گذاشتند تا مسابقات لیگ قهرمانان آسیا بین نمایندگان ایران و عربستان در زمین بی طرف برگزار شود.
 
اعتراضات فدراسیون فوتبال ایران به AFC بابت این تصمیم هم در دو، سه سال اخیر نتیجه‌ای نداشت و باشگاه‌های ایرانی در کشورهای عمان، قطر و امارات مقابل تیم‌های عربستانی به میدان رفتند. نکته عجیب این بود که در این چند سال تیم‌های همسایه ایران از جمله عراق و افغانستان به خاطر نبود امنیت در کشورشان، بازی‌های خود را در ایران برگزار می‌کردند!
 
سال گذشته فدراسیون فوتبال عراق با کمک کشورهایی از جمله عربستان و قطر موفق شد فیفا را متقاعد کند که در این کشور امنیت کامل برقرار است و مجوز میزبانی در تورنمنت‌های بین المللی را بگیرد. فیفا در نهایت با این درخواست موافقت کرد و چند ورزشگاه و شهر برای میزبانی عراقی‌ها از حریفانشان در رقابت‌های مختلف از جمله لیگ قهرمانان آسیا معرفی شد. یکی از این ورزشگاه‌ها، استادیوم کربلا بود که امکانات استاندارد و خوبی دارد و در نوع خود در کشور عراق کم نظیر است.
 
همزمان با این اتفاق، باشگاه ذوب آهن ایران به فکر استفاده از حق میزبانی در عراق افتاد و برای اولین بار شهر کربلا را جهت میزبانی از تیم النصر عربستان پیشنهاد کرد. استدلال ذوبی ها این بود که مردم عراق به لحاظ فرهنگی و مذهبی به مردم ایران نزدیکتر هستند و می‌توانند حمایت‌های بیشتری در این کشور نسبت به قطر، امارات یا عمان داشته باشند.
 
با این حال اتفاقاتی که طی دو هفته اخیر رخ داد، نشان داد AFC باید در تصمیم خود برای اعطای میزبانی به عراق و سلب میزبانی از ایران تجدیدنظر کند.
 
ابتدا در جریان بازی ذوب آهن با الزورا عراق در این کشور، تعدادی از تماشاگران عراقی وارد زمین شدند و بازیکنان و اعضای تیم ذوب آهن را به باد کتک گرفتند. باشگاه ایرانی بعد از این اتفاقات در نامه‌ای رسمی به AFC، خواستار برگزاری بازی با النصر در امارات به جای عراق شد.
 
با این حال کنفدراسیون فوتبال آسیا با این تصمیم مخالفت کرد اما یک روز پیش از برگزاری بازی ذوب آهن و النصر عربستان، این مسابقه به دلیل «ناامنی و حفظ جان بازیکنان و اعضای تیم ها» لغو شد. AFC بدون آنکه به جزئیاتی از این ناامنی اشاره داشته باشد، اعلام کرده تاریخ و مکان جدید این بازی به زودی اعلام خواهد شد و احتمالاً این مسابقه در عمان یا قطر انجام می‌شود.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین