تاریخ انتشاردوشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲
plusresetminus
حزب الله : عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه بازدید از مراکز نظامی جزء خطوط قرمز است و در اختیار تیم مذاکراتی ایران و احد دیگری غیر از رهبری نیست گفت: بازدید از مراکز نظامی یعنی قرار گرفتن ایران زیر سلطه غرب.
۰
کد مطلب : ۸۳۷۵۷
بازدید از مراکز نظامی یعنی قرار گرفتن ایران زیر سلطه غرب و مغایرت با اصول قانون اساسی
 
  •  
  •  

به گزارش شبکه خبری حزب الله ،محمدحسن آصفری عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ، درباره بازدید از مراکز نظامی گفت: موضوع بازدید از مراکز نظامی ایران جزو خطوط قرمز است و به هیچ وجه در اختیار تیم مذاکره‌کننده ایرانی و هیچ احد دیگری به جز مقام معظم رهبری قرار ندارد.

وی افزود: طبق اصل 110 قانون اساسی، نیرو‌های مسلح زیر نظر مقام معظم رهبری هستند و احدی نمی‌تواند به جز ایشان درباره بازدید خارجی‌ها از تأسیسات نظامی ایران تصمیم‌گیری و اعلام‌نظر کند.

آصفری تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه اجازه بازدید و بازرسی از پادگان‌ها و سایت‌های نظامی را به دیگران نخواهد داد و اگر غرب فکر می‌کند می‌تواند در ادامه مذاکرات مجوزی برای بازدید از مراکز نظامی بگیرد بهتر است به همان گزینه اول خود یعنی تحریم‌های جمهوری اسلامی ایران بپردازد، چراکه مطمئناً درمورد گزینه‌های دیگر هیچ عوایدی برای آمریکایی‌ها حاصل نخواهد داشت.

عضو کمسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به دنبال آن بوده است که ثابت کند به دنبال اعتمادسازی است اما طرف مقابل بر طبل زیاده‌خواهی می‌کوبد.

نماینده مردم اراک در مجلس اظهار داشت: غرب بهتر است وقت خود را بیشتر از این تلف نکند چراکه جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه اجازه بازدید از سایت‌های نظامی خود را به خارجی‌ها نخواهد داد.

آصفری در پایان با تأکید بر اینکه بازدید از مراکز و تأسیسات نظامی توسط غربی‌ها با استقلال و تمامیت ارضی کشورمان مغایرت دارد تصریح کرد:‌ بازدید آنها از این مراکز یعنی قرار دادن ایران زیر سلطه غرب که اصول قانون اساسی به هیچ وجه این اجازه را به ما نداده است.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین