تاریخ انتشاردوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷
plusresetminus
مدیر توسعه صنعتی و فناوری سازمان صنایع کوچک گفت: در مجموعه سازمان صنایع کوچک در راستای اجرای برنامه در نواحی صنعتی، ۲۴۷ نیاز فناورانه در حوزه صنایع کوچک مستندسازی شده است.
۰
کد مطلب : ۱۸۳۳۲۵
۲۴۷ نیاز فناورانه در حوزه صنایع کوچک در کشور مستندسازی شده است
طهمورث لاهوتی امروز در یازدهمین نشست فن‌بازارهای کشور که در سالن جلسات مجتمع فرهنگی دشت بهشت برگزار شد، اظهار داشت: تلاش می‌کنیم تا بتوانیم  مسئولیت خود را در حوزه صنعت و فناوری انجام دهیم و نشست‌های مستمری  که موجب هم فکری و ارتقا تعاملات می‌شود را  برگزار کنیم.
 
وی افزود: در مجموعه سازمان صنایع کوچک در راستای اجرای برنامه در نواحی صنعتی 247 نیاز فناورانه در حوزه صنایع کوچک مستندسازی شده است.
 
مدیر توسعه صنعتی و فناوری سازمان صنایع کوچک با اشاره به اینکه بر اساس آخرین آمارهایی که از استانها گرفته‌ایم در فن بازار ملی ایران در نیمه اول سال در چند حوزه درصد قابل قبولی که بالای 80 درصد است تحقق یافته است، گفت: 7 نشست فناوری برگزار کرده ایم که از این تعداد توانسته‌ایم قرارداد  3 تفاهم‌نامه را ببندیم. 
 
لاهوتی با اشاره به اینکه دوره‌های آموزش مفاهیم توسط مربی کره‌ای و طبق تفاهم نامه وزارت صنعت ایران و کره انجام شده است، تصریح کرد:  38 مشاور و کارگزار از سراسر کشور در آن حضور داشتند و در این راستا تفاهم‌نامه با کره جنوبی داشته‌ایم.
 
وی با بیان اینکه مشکلات تامین منابع مالی و مبادلات ارز داشته‌ایم، بیان کرد:  در تعاملات که با وزارت امور اقتصادی داشتیم دوره‌هایی با هزینه خود وزارت مذکور در آلمان برگزار کردیم که طی یک سال و نیم  112 مدیر واحد صنعتی به آلمان اعزام شدند که حدود 10 میلیون یورو هزینه در بر داشته است.
 
مجموعه‌های استانی و مدیران در استان‌ها باید کمک زیادی به فن‌بازارها کنند
 
همچنین علیرضا دلیری در یازدهمین نشست سراسری فن‌بازارهای منطقه‌ای و تخصصی که در مجتمع تفریحی دشت بهشت برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه فناوری در کشور و ایجاد انرژی‌های  لازم در حال تکمیل است و  بسیاری از مشکلات ما در این حوزه مرتفع شده است.
 
وی افزود: طی 5 سال گذشته حوزه‌های مختلف این اکوسیستم کامل شده و فن بازارها به آرامش رسیده‌اند و تولید محصول صورت گرفته است.
 
معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه بانک‌ها کمک چندانی به فناوری نداشته اند، گفت:  امروز بانک مرکزی فضایی ایجاد کرده که  بانک‌ها پیشتاز برای کمک به تولید و صنایع شده‌اند.
 
دلیری با بیان اینکه بانکها ماهانه تا سقف 600 میلیارد تومان خدمات به صنایع ارائه می‌دهند، تصریح کرد: این اقدامات نشان‌دهنده تغییرات اکوسیستمی در نهادهای اقتصادی است. 
 
معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاون علمی و فناوری ریاست جمهوی با اشاره به اینکه فن‌بازارها موتور متحرک و اصلی نوآوری در کشور هستند، عنوان کرد: افرادی که سوار بر قطار نوآوری و فناوری شوند به توسعه و موفقیت دست پیدا می‌کنند همچنین باید در کشور فضایی فراهم شود  تا اقتصاد دانش بنیان رونق پیدا کند.
 
دلیری با اشاره به اینکه در بخش سرمایه اولویت با شرکت‌های نوپا و استارتاپ‌ها است و لازم باشد برای آنها تسهیلات پرداخت می‌شود، گفت: مجموعه‌های استانی و مدیران در استان‌ها باید کمک زیادی به فن‌بازارها کنند.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین