تاریخ انتشاردوشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۲
plusresetminus
کارشناس و تحلیلگر آلمانی مسائل خاورمیانه در خصوص مواضع ضد ایرانی مشاور امنیت ملی آمریکا اظهار داشت که از بولتون همانند رئیسش نمی‌توان انتظار اعتدال داشت.
۰
کد مطلب : ۱۹۶۱۱۳
نمی‌توان از بولتون انتظار اعتدال داشت مثل رئیسش!
مواضع ضد ایرانی اخیر «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا به وضوح نشان می‌دهد که دستگاه دیپلماسی در واشنگتن از همسویی و اتفاق نظر لازم در خصوص مسائل بین المللی برخوردار نیست.
 
از جمله سیاستمداران نزدیک به «دونالد ترامپ» که مواضع ضد ایرانی قوی دارد «جان بولتون» مشاور امنیت ملی وی است. وی به تازگی و برای چندمین بار از لزوم اقدام نظامی علیه ایران سخن به میان آورده است.
 
این موضوع در کنار مواضع کنونی اروپا در قبال توافق هسته‌ای ایران دستمایه گفتگوی خبرنگار مهر با «پیتر فیلیپ» کارشناس و تحلیلگر آلمانی مسائل ایران و خاورمیانه شده است.
 
«پیتر فیلیپ» ۲۳ سال به عنوان خبرنگار اعزامی از سوی رادیو آلمان، روزنامه‌های تاگس آنسایگر، زود دویچه و شمار دیگری از مطبوعات و رسانه‌های آلمان فعالیت داشته است. فیلیپ از سال ۱۹۹۱ بار دیگر به رادیو آلمان بازگشت و علاوه بر عهده داشتن مسئولیت بخش خاورمیانه، مقالات و تحلیل‌های بسیاری در حوزه خاورمیانه به رشته تحریر در آورد. وی از سال ۲۰۰۹ میلادی خود را در ظاهر بازنشسته کرد، اما همچنان علاوه بر مطالعه درباره خاورمیانه تحلیل‌های دقیق و تأثیرگذاری در خصوص خاورمیانه می‌نویسد.
 
فیلیپ در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه به رغم علاقمندی دولت آلمان و اروپا برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران چه حمایت‌هایی را در این خصوص انجام خواهند داد، اظهار داشت: مکانیسمی طراحی و تدوین شد تا بر اساس آن تحریم‌های آمریکا علیه ایران از تأثیر کمتری برخوردار شده و مبادلات تجاری میان ایران و اروپا رونق پیدا کند.
 
وی در ادامه یادآور شد: اما تاکنون این مهم محقق نشده و بهتر است بگوییم این مکانیسم بی تأثیر بوده است.
 
کارشناس آلمانی مسائل خاورمیانه در خصوص ادعاهای مشاور امنیت ملی آمریکا مبنی بر لزوم اقدام نظامی علیه ایران گفت: از بولتون نمی‌توان انتظار پیشنهادهای معتدل داشت، درست مثل رئیسش!
 
این تحلیلگر آلمانی همچنین در خصوص احتمال گفتگوهای آلمان با دیپلمات‌های آمریکایی در خصوص توافق هسته‌ای ایران و موضوع تحریم‌های واشنگتن علیه تهران خاطر نشان کرد: تا جایی که می دانم گفتگویی صورت نگرفته است. ضمن اینکه انتقاد زیادی به عملکرد «ریچارد گرنل» سفیر آمریکا در برلین و اقدامات مداخله‌جویانه وی وارد است؛ مسائلی که هیچکدام از سوی دولت آلمان درباره آنها تصمیم گیری نشده است.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین