تاریخ انتشارسه شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱
plusresetminus
حزب الله: سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت: جوایز نقدی فدراسیون جهانی والیبال است که در ۶ سال گذشته به دلیل تحریم‌های آمریکا برای کشور خوبی مثل ایران در دسترس نبوده است.
۰
کد مطلب : ۱۹۳۲۱۵
تحریم‌های آمریکا، ایران را از جوایز فدراسیون جهانی والیبال محروم کرده است
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، اروین انگاپت، ستاره فرانسوی تیم زنیت کازان روسیه در اظهار نظری در مورد بازی کردن ویلفردو لئون کوبایی برای تیم ملی والییال لهستان گفت: منصفانه نیست که لئون برای تیم ملی لهستان بازی کند. او متولد کوباست و برای تیم ملی کوبا هم در تورتمنت‌های مهمی بازی کرده است. حالا چطور ممکن است که برای تیم ملی دیگر بازی کند؟! من این موضوع را متوجه نمی‌شوم و مطمئن هستم که دیگران هم مثل من فکر می‌کنند.
 
ایگور کولاکوویچ، سرمربی تیم ملی والیبال ایران نیز یکی از مخالفان حضور لئون در تیم ملی لهستان است. او می‌گوید: هیچکس مخالفتی با مهاجرت افراد از زادگاه خود به کشوری دیگری گه در آن شرایط بهتری داشته باشند، ندارد. همچنین این شخص اگر ورزشکار باشد، می‌تواند برای تیم ملی کشور دوم بازی کند به شرطی که برای تیم ملی کشورش بازی نکرده باشد. لئون در سال 2010 به عنوان نایب قهرمانی جهان با تیم ملی کوبا رسیده، در المپیک 2020 برای لهستان بازی خواهد کرد و می‌تواند در مسابقات قهرمانی جهان بعدی برای روسیه، برزیل یا آمریکا به میدان برود. او هنوز جوان است و توانایی بازی برای تیم ملی ایتالیا، آلمان یا صربستان را در المپیک 2024 هم دارد. با این شرایط،‌ تیم ملی چه معنایی خواهد داشت؟
 
    بیشتر بخوانید
 
        کولاکوویچ پس از بازی فینال ایران را ترک می‌کند
 
کولاکوویچ ادامه داد: اگر کشورهای ثروتمندی مثل قطر یا عربستان بخواهند در مسابقات قهرمانی جهان بعدی از بازیکنانی مثل برونو رزنده، موزرسکی، مت اندرسون، اروین انگاپت و اوروس کواچویچ در تیم ملی والیبال خود استفاده کنند،‌ چی پیش خواهد آمد؟ فوتبال در این زمنیه قانون بهتر و محکم‌تری دارد به طوری که اگر یک بازیکن در یک مسابقه رسمی برای تیم ملی کشوری به میدان رفته باشد، دیگر قادر نخواهد بود برای تیم ملی دیگری بازی کند.
 
وی گفت: به نظر من، قوانین فدراسیون جهانی برای جلوگیری از آزادی بازیکنانی نیست و می‌خواهد به نوعی به آنها اجازه دهد تا شانس خود را کشورهای دیگر امتحان کنند ولی این قانون خواه نا خواه به سود کشورهای قدرتمند قدرتمند و ثروتمند است.
 
سرمربی تیم ملی والیبال ایران در پایان گفت: موضوع دیگری که دوست دارم به آن اشاره کنم، جوایز نقدی فدراسیون جهانی والیبال است که در 6 سال گذشته به دلیل تحریم‌های آمریکا برای کشور خوبی مثل ایران در دسترس نبوده است.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین