تاریخ انتشارسه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۹
plusresetminus
حزب الله: پایتخت ایران پس از چند روز کیفیت هوای ناسالم برای گروههای حساس، تهرانی ها اولین ساعت بامداد سه شنبه (امروز) را متفاوت با روز قبل و با آلودگی کمتر آغاز کردند.
۰
کد مطلب : ۷۱۴۰۷
آلودگی هوای تهران 24 واحد کمتر شد
به گزارش شبکه خبری حزب الله ، تهران که در سال 93 بیشترین روزهای هوای پاک را نسبت به سال های قبل که بنزین های پتروشیمی توزیع می شد را تجربه کرده است.

براساس گزارش کیفیت هوای تهران، شاخص هوای بامدادی هوای پایتخت دیروز بیانگر وجود شاخص 130 در ذرات کمتر از 5/2 میکرون بود در حالیکه امروز این شاخص با 24 واحد کاهش به 106 رسیده و هر چند آلودگی کمتر شده است اما با توجه به استاندارد تقسیم بندی ناسالم (101 تا 150) و افزایش تردد خودروها در طول روز همچنان گروههای حساس (سالمندان، بیماران و کودکان) مراقب باشند.

ثبات جریان های هوایی سبب تغییر سطح آلودگی در تهران و نواخته شدن زنگ هشدار برای حضور کمتر گروههای حساس در معابر شد که با اندک باران بامدادی امروز تهرانی ها صبح بهتر از چند روز گذشته داشتند.

از سال 90 موج بی سابقه و پایدار آلودگی هوا تهران را در نوردید و ممنوعیت تردد زوج و فرد خودروها از درب منازل تا تعطیلی چند روزه تمامی ادارات و مدارس نیز نتوانست بار آلودگی ها را کم کند که سبب شد رتبه تهران در فهرست بندی شهرهای آلوده جهان بالا و بالاتر برود.

کارشناسان دلایل مختلفی را برای این آلودگی گمانه زدند از پرشدن باک خودروها با بنزین تولید شده در پتروشیمی ها تا نبود وزش باد و ... که همگی می توانست در آن نقش داشته باشد.

اما ناگهان روند آلودگی های چند روزه و پیاپی از اسفند ماه 92 با توقف توزیع بنزین پتروشیمی ها براساس تصمیم وزارت نفت و سازمان محیط زیست در دولت یازدهم سبب قطع نوار تداوم آلودگی های نفسگیر پایتخت شد.

براساس آمارهای اعلام شده، تهرانی از ابتدای سالجاری تا دهم آذرماه 13روز هوای پاک، 171 روز هوای سالم و 65 روز هوای ناسالم تنفس کرده اند.

تهرانی ها امسال در حالی 13روز پاک را تجربه کردند که تا زمان اعلام شده شش روز آن فقط در پاییز بوده است.

براساس گزارش های انتشار یافته در حالیکه پاییز تهران در دو سال 90 و 91 فقط سه روز شاهد هوای پاک بود، سهم فصل خزان 93 این ابرشهر با وجود افزایش شمار خودروها و بالطبع تردد بیشتر، 6 روز بوده است.

همچنین مهر 93 پایتخت نشینان ریه های خود را نسبت به گذشته بیشتر از هوای پاک پر کردند که نسبت به سال های قبل بی سابقه بود.

آمارها نشان می دهد که در این مدت افزون بر دو روز پاکی هوا، 16روز نیز هوا سالم بوده و فقط 12روز برای گروه های حساس ناسالم اعلام شده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین