تاریخ انتشارچهارشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۶
plusresetminus
حزب الله: معاون امور بانک، بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: با قاطعیت اعلام می کنم هیچ برنامه ای برای سرکشی به حسابهای افراد نداریم و مردم مطمئن باشند اساس کار کشور، دولت و وزارت اقتصاد مبتنی بر رازداری و رعایت حریم شخصی افراد است.
۰
کد مطلب : ۵۰۹۸۷
بنای سرک کشیدن به حساب مردم را نداریم
به گزارش شبکه خبری حزب الله ،محمد پاریزی با اشاره به برخی نگرانی ها مبنی بر بررسی حسابهای افراد در اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها، گفت: نظارت بر عملیات و شبکه بانکی که شامل سپرده های مردمی هم می شود از نظر حرفه ای در همه جای دنیا از جمله ایران تابع اصول حرفه ای و رازداری خاص خود است.

او گفت: این مسئولیت در کشور ما تحت نظارت بانک مرکزی است و وزارت اقتصاد هیچ برنامه و وظیفه قانونی برای سرکشی به حساب ها یا وارسی سپرده های مردم و ورود به حریم شخصی افراد در این حوزه ندارد.

معاون بانکی وزیر اقتصاد گفت: اجازه این امر حتما برای وزارت اقتصاد و مابقی دستگاه ها باید مبتنی بر قانون باشد.

پاریزی درباره راستی آزمایی از اطلاعات مردم در مرحله دوم ثبت نام هدفمندی یارانه ها هم، گفت: دولت اصل را بر صحت آنچه که مردم اعلام کرده اند، گذاشته است.

او گفت: اینکه گفته می شود از بانک های اطلاعاتی مختلف راستی آزمایی می شود، الزاما به معنای مفهوم سپرده و حساب های بانکی مردم نیست و اطلاعات گوناگونی هست که میزان توانایی مالی یک شهروند را نشان می دهد.

 معاون بانکی وزیر اقتصاد درباره اثبات اینکه یک هموطن استحقاق دریافت یارانه است یا خیر؟ گفت: دولت تابع مقررات قانونی است و هیچ برنامه ای برای اینکه از حسابهای بانکی مردم استفاده کند، ندارد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین