تاریخ انتشارسه شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳
plusresetminus
وزیر راه و شهرسازی خبر داد

"دلّال" در دولت روحانی حذف شد

حزب الله : وزیر راه و شهرسازی با اعلام این‌که تمام قراردادهای خرید ۲۰۰ فروند هواپیما امضا شده از ورود تجهیزات آلمانی برای بندر چابهار خبر داد و گفت: هزینه مبادله در کشور کاهش یافته و دیگر نیازی به دلالان نداریم و می‌توانیم چهره به چهره مذاکره کنیم.
۰
کد مطلب : ۱۳۲۷۵۳
"دلّال" در دولت روحانی حذف شد

 

 

 

 

 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، عباس آخوندی با بیان اینکه تمایل داریم با سیاست برد-برد زمینه توسعه کشور و منطقه را فراهم کند، اظهار کرد: باور داریم امنیت منطقه وقتی تامین می‌شود که هم ایران توسعه پیدا کند و هم تمام کشورهای منطقه. به همین خاطر تمام مخاطرات مذاکرات برجام را پذیرفتیم و سرافرازیم که مذاکرات برجام با موفقیت به سرانجام رسید.

وی با بیان این‌که از ابتدا در پی تکمیل شبکه ریلی آسیا بودیم، افزود:‌ این چشم‌انداز دور از دسترس نیست، فکر می‌کنم فاصله بندر لاذقیه از مرز ما از آذربایجان کمتر از 500 کیلومتر است و امکان اتصال ریلی ما به این بندر، عراق و از آنجا به اردن کار بسیار ساده‌ای است.

وی ادامه داد:‌ یک ایستگاه ریلی در آستارای ایران ایجاد کرده‌ایم که طی چندماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد و همچنین راه‌آهن قزوین-رشت-آستارا به نیمه رسیده است.

وی بیان کرد: در حال اتصال ریلی به ترکیه هستیم و از اینچه برون به سرخس متصل شده‌ایم. همچنین در حال توسعه و اتصال شبکه بزگراهی و آزادراهی ایران به شبکه‌های اسیایی هستیم.

وزیر راه وشهرسازی گفت: وقتی درباره دریا صحبت می‌کنیم، شبکه‌های ریلی و جاده‌ای را می‌تواند دسترسی به دریا را برای کشورهای آسیای میانه هموار کند.

آخوندی با بیان این‌که علاوه بر زیرساخت‌های حمل و نقل به زیرساخت بانکی، تجار و... داریم تا بتوانیم از زیرساخت‌ها حداکثر بهره‌برداری را داشته باشیم، اظهار کرد: دو روز پیش اولین محموله‌های تجهیز بندر چابهار با ورود جعبه افزارهای بندری به صورت رسمی از آلمان خریداری شده وارد کشور شد.

وی با اشاره به این‌که تمام پول این خرید از مبادی قانونی پرداخت شده است، یادآور شد: هزینه مبادله در کشور کاهش یافته و دیگر نیازی به دلالان نداریم و می‌توانیم چهره به چهره مذاکره کنیم. این شاه کلید اصلی است که لازم است آنرا دوباره بیان کرد.

وی با بیان این‌که 17 خط کشتیرانی به صورت مستقیم برنامه روتین به بنادر کشور دارند، افزود: بیش از 60 خط هوایی بین المللی به فرودگاه امام پرواز مستقیم دارند.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این‌که شاهد ورود مشتاقانه سرمایه‌گذاران در حوزه ریلی و دریایی هستیم، تصریح کرد: به زودی فاز 3 سرمایه‌گذاری در بندر شهید رجایی اعلام می‌شود.

آخوندی با اعلام این‌که تمام قراردادهای خرید 200 فروند هواپیما امضا شده است، گفت: در حوزه جاده‌ای نیز قراردادهایی برای نوسازی ناوگان فرسوده امضا شده و خوشبختانه اتفاقات بسیار خوبی در زیرساخت‌های حمل‌ونقل و زیرساخت‌های مالی و قوانین و مقررات روی داده است.

وزیر راه و شهرسازی در ابتدای سخنانش با اعلام این‌که بهترین ارتباطات را چه با کشورهای آسیای میانه و چه با کشورهای جنوب خلیج‌فارس در دوران هاشمی داشتیم، گفت: او -هاشمی- پیشتاز گفت‌وگوهای صلح در منطقه بود.

منبع : خبرگزاری تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین