تاریخ انتشارچهارشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹
plusresetminus
حزب الله : آیت الله العظمی مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه رسانه ملی و دیگر رسانه ها باید در مقابل هجوم همه جانبه تبلیغاتی دشمن که ایمان و اعتقادات جامعه بویژه نسل جوان را نشانه گرفته است، بایستند، خواستار مقابله جدی با هنجاری شکنی ها در جامعه شد.
۰
کد مطلب : ۱۱۴۴۵۶
اکثر شبکه‌های اجتماعی غربی دنیا را به لجن‌ زار تبدیل کرده است

 

 

 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید امروز چهارشنبه در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان، توصیه هایی به مردم، رسانه ها و مبلغان ارائه کرد.

 آیت االله العظمی مکارم شیرازی این ماه را ماه پاکی، تقوا، ماه آمرزش گناهان و رحمت و فضل الهی دانست و گفت: از این ماه باید نهایت استفاده را کرده و تمام وجود خود را پاکیزه کنیم.

این مرجع تقلید غبار روبی مساجد در آستانه ماه مبارک رمضان را سنتی نیک توصیف و تصریح کرد: همان طور که انسان ظاهر را گرد روبی می کند باید باطن را نیز گرد روبی کند.

 آیت الله العظمی  مکارم شیرازی یادآورشد: یکی از اعمال ماه مبارک شعبان استغفار است، باید از فرصت باقی مانده این ماه برای ورود خالصانه به ماه مبارک رمضان نهایت استفاده را ببریم.

 وی اضافه کرد: برنامه های تبلیغاتی باید قوی باشد، الان برنامه های شوم شبکه های فاسد و گمراه کننده غوغا می کند، اکثر شبکه های اجتماعی غربی لجن زار است و دنیا را آلوده کرده است، باید از فرصت ماه رمضان استفاده و جوانان را بیمه کرد.

 وی بیان داشت: افزون بر تبلیغ در مساجد، صدا و سیما و رسانه های دیگر باید در مقابل هجوم تبلیغاتی دشمن بایستند. آنها می گویند دنیا اگر فاسد شود تسخیرش آسان است و برای این مساله برنامه دارند و سرمایه گذاری می کنند. ما نیز باید برنامه ریزی کنیم و تبلیغات مان را هم در رسانه ها و هم در مساجد قوی تر کنیم؛ مبلغان عزیز نیز با مطالعه منبر بروند.

 آیت الله العظمی مکارم شیرازی با تاکید بر این که از تظاهر به هنجار شکنی در ماه رمضان جلوگیری شود، گفت: اگر فردی بیماری و مشکلی دارد نباید اقدام به روزه خواری علنی کند.

 آیت الله مکارم شیرازی افزود: از خدای متعال می خواهیم که به برکت این ماه مبارک، آتش هایی که به وسیله دشمنان بیرحم و پاره ای از مسلمانان نادان در کشورهای اسلامی افروخته شده، خاموش شود و دست ظالمان از ممالک اسلامی کوتاه شود؛‌ از خدا می خواهیم همه مخصوصا جوانان را از شر اشرار و هجمه تبلیغاتی دشمن حفظ کند.

این مرجع تقلید در ادامه درس خارج خود با بیان حدیثی از پیامبر گرامی اسلام، اطاعت خدا را نشانه عقل و معصیت خدای متعال را نشانه جهل دانست.

 وی احکام دین را تابع مصالح و مفاسدی دانست که به خود انسان برمی گردد و گفت: خدا از همه چیز بی نیاز است و به اعمال و عبادات انسان نیز نیازی ندارد، منتهی اگر انسان از خدای متعال اطاعت کند در دنیا و آخرت پاداش می بیند، عکس این مساله نیز صادق است. 
منبع : عصرایران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین