تاریخ انتشارچهارشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
plusresetminus
حزب الله : رئیس‌جمهور ترکیه از آغاز عملیات نظامی این کشور علیه داعش و نیروهای اتحاد دموکراتیک کُرد در شمال سوریه را آغاز کرد.
۰
کد مطلب : ۱۲۱۲۸۷
عملیاتی را علیه داعش و کُردها در شمال سوریه آغاز کردیم

 

 

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه گفت که عملیات درع الفرات در شمال سوریه به دنبال از بین بردن خطرات ناشی از داعش و حزب اتحاد دموکراتیک کُرد در سوریه آغاز شده است.

وی طی سخنانی در آنکارا گفت: ساعت 4 بامداد امروز عملیاتی نظامی در شمال سوریه به منظور از بین بردن خطرهای ناشی از داعش و شبه نظامیان کُرد آغاز کردیم.

وی افزود: دولت ترکیه قصد دارد از حملات به خاک خود از مناطق مرزی جلوگیری کند و به محض رفع شدن خطر، عملیات را پایان دهیم.

اردوغان در ادامه گفت: آماده انجام اقدامات مشترک با ائتلاف بین‌المللی و روسیه در زمینه مبارزه با تروریسم هستیم.

پیش از این یک منبع رسمی در ارتش ترکیه به خبرگزاری رویترز اعلام کرد که تانک‌های ارتش این کشور برای مقابله با داعش وارد خاک سوریه شده‌اند.

این خبر درحالی منتشر شده که شبکه سی ان ان ترک امروز چهارشنبه به نقل از مقام‌های ارتش ترکیه اعلام کرد: تانک‌های ترکیه با اجرای عملیات تهاجمی گسترده‌ای در شهر جرابلس سوریه، مواضع تروریست‌های داعش را منهدم کردند.

این گزارش افزود: تانک‌های ترکیه با شلیک بیش از 200 گلوله حدود 70 هدف گروه تروریستی داعش را نابود کردند. در عین حال، جنگنده‌های اف 16 نیروی هوایی ترکیه نیز 11 هدف گروه تروریستی داعش را در این منطقه بمباران کرده است.

منبع : خبرگزاری تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین