تاریخ انتشارسه شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱
plusresetminus
حزب الله : سخنگوی دولت گفت: تغییر استانداران و وزرا در دستور کار دولت نیست و این موضوع بی‌اساس است.
۰
کد مطلب : ۸۳۸۲۸
تغییر وزرا و استانداران در دستور کار دولت نیست/حذف ۴ میلیون یارانه‌بگیر صحت ندارد
 
  •  
  •  

به گزارش شبکه خبری حزب الله ،محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهارداشت: با ابلاغ رئیس‌جمهور 6 هزار میلیارد تومان از اعتبارات جاری صرفه‌جویی شده و به بودجه عمرانی افزوده می‌شود و بودجه عمرانی در سال جاری به بیش از 40 هزار میلیارد تومان رسید.

سخنگوی دولت در ادامه سخنان خود با اشاره به تاثیرگذاری تعیین نرخ سود بانکی و فعالیت بانک‌ها در بورس و تاثیرات ناشی از آن اظهارداشت: نرخ‌های جدیدی که برای سود تسهیلات و سود سپرده تعیین شده تاثیر منفی در بازار بورس نخواهد داشت.

وی افزود: اینکه انتظار داشته باشیم بانک‌ها بورس را متعادل کنند، انتظار درستی نیست و بانک‌ها باید از بنگاه‌داری فاصله بگیرند.

سخنگوی دولت درباره فعالیت انتخاباتی ستادهای روحانی در زمان انتخابات در سال 92 در شرایط کنونی، گفت: ستادهای انتخاباتی رئیس‌جمهور در انتخابات 92 ستادهای مردمی بوده‌اند که در مقطع زمانی مشخصی شکل گرفته‌ بودند که بعد از انتخابات نیز ما تنها از نظرات کسانی که در این ستادها فعال بودند استفاده کردیم و بهره‌مند شدیم. 

نوبخت تاکید کرد: ستادی تحت عنوان ستاد انتخابات رئیس‌جمهور مطرح نیست، اینکه آنها می‌خواهند در زمان انتخابات در سال جدید فعالیت داشته باشند به دولت ربطی ندارد و می‌توانند آزادانه فعالیت کنند، نوبخت گفت: هیچ ماموریتی به هیچ ستادی برای ورود به انتخابات داده نشده است.

سخنگوی دولت در بخش دیگری از سخنان خود درباره موضوع هدفمندی یارانه‌ها افزود: طبق قانون دولت باید در سال جاری 6 هزار و 300 میلیارد تومان برای پرداخت یارانه به مردم از خزانه برداشت کنند همچنین طبق اعلام قانونگذار مقدار پرداختی یارانه به مردم در سال جاری به 39 هزار میلیارد تومان تقلیل یافت در حالیکه ما در سال گذشته حدود 42 هزار میلیارد تومان باید یارانه پرداخت می‌کردیم بنابراین این قانون الان دست دولت است و هم‌اکنون در حال فراهم کردن مقدمات کار به منظور اجرایی ساختن آن هستیم.

نوبخت با بیان اینکه طبق فراخوانی که دولت در گذشته اعلام کرد حدود دو میلیون نفر از دریافت یارانه‌ها انصراف داده‌اند، افزود: آیین‌نامه اجرایی تبصره 20 قانون بودجه به دولت ارسال شده و در حال بررسی است که مسئول اجرای این آیین‌نامه هم وزیر کار و رفاه اجتماعی است.

نوبخت ادامه داد: سازوکار حذف افراد پردرآمد در سال جاری همانند سال گذشته ادامه یافته و تصمیم جدیدی در این باره اتخاذ نکردیم که ان‌شاءالله با تصویب آیین‌نامه اجرایی تبصره 20 این موضوع یعنی نحوه شناسایی افراد پردرآمد و حذف آنها مشخص خواهد شد.

سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که میزان موفقیت دولت در مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاکنون چقدر بوده است،‌ گفت: دولت با شدت و قدرت با هر گونه قاچاق مقابله می‌کند که امیدواریم این اقدام دولت تاکنون نتایج مطلوبی را در بر داشته باشد.

نوبخت در پاسخ به این سوال که برنامه جدی دولت در حمایت از سرمایه‌گذاری چیست، اظهارداشت: دولت با متمرکز شدن بر روی سرمایه‌گذاری سعی دارد در این بخش رونق جدی ایجاد کند در حالیکه در سال جاری و در طرح‌های عمرانی حدود 161 هزار میلیارد تومان از سوی دولت سرمایه‌گذاری می‌شود و در این زمینه نیز بخش خصوصی فعالیت چشمگیری را خواهد داشت.

وی در ادامه تاکید کرد: ما در همین رابطه شاهد رشد مثبت اقتصادی کشور پس از دو سال بودیم و امسال نیز مصمم هستیم رشد معقولی در عرصه اقتصاد داشته باشیم اما مطمئنا این رشد‌ها با توجه به اهدافی که سند چشم‌انداز تعیین کرده فاصله دارد بنابراین باید تلاش خود را بیشتر کنیم.

نوبخت با تاکید بر توجه ویژه دولت به فضای کسب و کار بخش خصوصی و بها دادن به آنها تصریح کرد: دولت به منظور رونق کسب و کار در 17 شهریور 92 دستورالعمل 35 ماده‌ای را به تصویب رساند و تکالیفی را در راستای رونق کسب و کار بیان کرد که خوشبختانه شاهد نتایج مطلوبی دراین زمینه بودیم که البته باید این روند با شتاب بیشتری افزایش یابد.

وی همچنین تاکید کرد: تمام بدنه اجرایی دولت باید با اهدافی که مسئولان عالی کشور و دولت تعیین کنند همسو باشد به خصوص در حوزه سرمایه‌گذاری نیز ما باید اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم تا بتوان توفیقات افزون‌تری را کسب کنیم.

نوبخت در ادامه در پاسخ به این سوال که واکنش دولت به تحلیل‌های اخیر آمریکا و دبه کردن آنها در مذاکرات چیست؟ گفت: آخرین مذاکرات در حال انجام است و طرفین تلاش می‌کنند بیشترین منافع را کسب کنند به خصوص تیم مذاکره‌کننده ایرانی با اتکا به مبانی حقوقی و قانونی تلاش مضاعف‌تری دارد.

سخنگوی دولت افزود: طبیعی است که در این میان طرف مقابل یک حرف‌هایی را مطرح کند که شاید بر اثر جو زده شدن و یا استفاده داخلی باشد بنابراین نباید به این سخن‌ها اعتنا کنیم.

نوبخت با تاکید براینکه در موافقتنامه نهایی هیچ یک از حقوق مردم ضایع نخواهد شد، تصریح کرد: دولت و رئیس‌جمهور با توجه به چارچوب‌هایی که مقام معظم رهبری تعیین کرده‌اند که عقلانی هم است مبنای عمل خودشان در مذاکرات قرار دادند.

نوبخت در پاسخ به این سوال که آیا تعدادی از موسسات مالی غیرمجاز در مرحله ورشکستگی قرار دارند یا خیر؟ اظهار داشت: برخورد با موسسات مالی غیرمجاز اراده بانک مرکزی است و گزارش این موضوع هم در شورای عالی امنیت ملی ارائه شده و همچنین تاکید شد دستگاه‌های قضایی و انتظامی در ارتباط با مقابله با موسسات غیرمجاز با دولت هماهنگ باشند.

وی تاکید کرد: اینکه گفته شده تعدادی از موسسات مالی غیرمجاز ورشکسته شده‌اند حرف نادرستی است.

سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که برخی از مردم گلایه‌هایی را پیرامون آزادسازی نرخ نان داشته‌اند و خواستار نظارت بیشتری به این موضوع هستند تدابیر دولت در این زمینه و برای کاهش نگرانی مردم چیست؟ اظهار داشت: طبق مصوبه‌ای که در دولت وجود داشت باید حداکثر 20 درصد از نانوایی‌ها آزادپز می‌شدند که تاکنون کمتر از 20 درصد از نانوایی‌ها آزادپز شدند.

وی همچنین تصریح کرد: وزارت صنعت و معدن و تجارت نیز باید در این راستا نظارت بیشتری داشته باشد و مردم نیز می‌توانند گلایه‌ها و انتقادات خود را به مسئولان امر در این رابطه انتقال دهند البته دولت همچنان پرداخت یارانه آرد را ادامه می‌دهد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در جریان بازی تیم‌های فوتبال تراکتورسازی تبریز و نفت تهران شورای تامین دستور قطع اینترنت یا موبایل را داده بود گفت: بنده این موضوع را تایید نمی‌کنم.

نوبخت در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به این سوال که آیا آقای روحانی برای ممنوع‌التصویری رئیس‌جمهور اسبق نامه‌ای نوشته است یا خیر؟ گفت: درباره اینکه مجمع روحانیون نامه‌ای به آقای رئیس‌جمهور داده‌اند و درخواستی را مطرح کرده‌اند، طبیعی است مجامع و جمعیت‌ها به رئیس‌جمهور به عنوان مجری قانون اساسی نتایج را منعکس می‌کنند و آقای رئیس‌جمهور با توجه به اختیارات قانونی خود آنچه را که لازم است  انجام می‌دهد.

نوبخت در ادامه در خصوص تغییر وزرا و استانداران در دولت تأکید کرد: تغییر استانداران و وزرا در دستور کار دولت نیست و این موضوع بی‌اساس است.

وی همچنین درباره حذف یارانه‌بگیران نیز گفت که حذف 4 میلیون یارانه‌بگیر صحت ندارد و این کار را نکرده‌ایم.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین