تاریخ انتشاريکشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۱
plusresetminus
حزب الله: هنوز از یادها نرفته است بعد از اجرای فاز دوم هدفمندی و ثبت‌نام جدید یارانه‌بگیران دولت یازدهم اعلام کرد که یارانه اردیبهشت‌ماه نیز طبق روال ماه‌های گذشته به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.روالی که تا پایان مرداد ماه نیز ادامه دار شد و یارانه نقدی همه کسانی که در سایت رفاهی ثبت نام مجدد کرده بودند پرداخت شد و از ان راستی آزمایی که دولتی ها قاطعانه از ان سخن می گفتند خبری نبود که نبود.
۰
کد مطلب : ۶۲۳۰۸
حذف یارانه بگیرها کلید خورده است؟
به گزارش شبکه خبری حزب الله ،در هر حال  ماجرا اینگونه رقم خورد که یارانه ای که دولتی ها انتظار داشتند حداقل 25 درصد از آن انصراف دهند ، با استقبال دوباره ثبت نام مردم مواجه شد  و  صرف‌نظر از ناکارآمدی طرح خوداظهاری، دولت یازدهم حالا مجبور است در پی تدبیری برای رهایی از این میراث تورم زای دولت دهم باشد.

در واقع زمزمه هایی به گوش می رسد که دولتی ها قصد دارند یارانه نقدی را حذف کنندو  این زمزمه ها هر روز جدی تر و جدی تر می شود.

اواسط مرداد ماه بود که محمد باقر نوبخت اعلام کرد: همه یارانه بگیرهای پردرآمد از طریق کسب اطلاعات از پایانه ها و مراکز مختلف شناسایی شده اند اما اکنون تاریخ حذف آنها از فهرست یارانه بگیرها را اعلام نمی کنیم.

وی توضیح داد: انتشار این قبیل اخبار باعث نگرانی افراد و اقشار ضعیف می شود و دغدغه پیدا می کنند که مبادا از لیست یارانه بگیرها حذف شوند.

سخنانی که به  این معنا بود که دولت توانسته به طریقی پر در آمدها را شناسایی کند.

بعد از آن هم همین دو روز پیش، معاون اجرایی رئیس جمهور ، محمد شریعتمداری با بیان اینکه طبق قانون دولت موظف است دهک‌های پردرآمد متقاضی دریافت یارانه را حذف کند، گفت: از ابتدای شروع این قانون این کار صورت گرفته و ما به تعدادی از افراد پردرآمد اطلاع داده‌ایم که یارانه آنان را حذف می کنیم. تا اخبار مربوط به حذف یارانه نقدی رنگ و بوی جدی تر ی به خود بگیرد و این در حالی است که تا کنون گزارشی مبنی بر این که به افرادی  اطلاع داده شده که یارانه آنها حذف خواهد شد، روی خط رسانه ها نرفته است.

حالا هم معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور از حذف قطعی یارانه خارج‌نشینان خبر داده است. این خبر را نوبخت در برنامه زنده تلویزیونی ثریا اعلام کرده و گفته به‌صورت قطعی این اقدام انجام خواهد شد. 

وی گفته کسانی که خارج از کشور هستند چرا باید یارانه بگیرند؟ کسانی یارانه می‌گیرند که در داخل کشور هزینه افزایش سوخت را پرداخت می‌کنند. به‌گفته وی اولین افراد نگران قطع یارانه، افراد کم‌درآمد هستند و ما قطعا یارانه افراد ساکن در خارج از کشور را قطع می‌کنیم.  

گفتنی است، بر اساس ‌آمارهای موجود، حدود سه‌میلیون‌نفر از خارج‌نشینان یارانه ماهانه 45هزارو500تومانی را دریافت می‌کنند که با حذف این افراد، ماهانه 135میلیاردتومان و سالانه هزارو620میلیاردتومان هزینه پرداخت یارانه کم می‌شود.

این در حالی است که درگاه سایت رفاهی برای آی پی های خارج از کشور در ثبت نام اخیر سایت رفاهی بسته بود اما به نظر می رسد برخی بستگان این افراد از داخل ایران برای آنها ثبت نام را انجام داده اند و همین مساله کار را برای دولتی ها مشکل تر کرده است.

باید منتظر ماند و دید بالاخره دولت یازدهم با چالش یارانه نقدی چه خواهد کرد و آیا بالاخره پرداخت یارانه نقدی اصلاح می شود یا خیر؟
منبع : شفاف
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین