تاریخ انتشاريکشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴
plusresetminus
حزب الله: پادشاه عربستان از رهبران شورای همکاری خلیج فارس و رهبران عربی خواست دو نشست فوق‌العاده در پایان ماه مه در مکه برگزار کنند.
۰
کد مطلب : ۱۹۷۳۰۱
ملک سلمان خواستار برگزاری ۲ نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب و شورای همکاری در مکه شد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، خبرگزاری رسمی عربستان (واس) به نقل از یک منبع در وزارت خارجه عربستان گزارش داد، این دعوت به برگزاری نشست سران شورای همکاری خلیج فارس و نشست سران عرب را ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان در چارچوب تاکید ریاض بر رایزنی و هماهنگی با کشورهای برادر در شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه عرب به منظور تقویت امنیت و ثبات منطقه مطرح کرده است.
 
این منبع افزود: این درخواست در سایه حادثه خرابکاری علیه کشتی‌های تجاری در نزدیکی آب‌های منطقه‌ای امارات و حمله شبه نظامیان حوثی به دو ایستگاه پمپاژ نفت عربستان مطرح شده است.
 
به گفته این منبع، با توجه به پیامدهای خطرناک این دو اتفاق بر امنیت و صلح منطقه‌ای و جهانی و تاثیر آن بر انتقال نفت به بازارهای جهانی، ملک سلمان از برادران در شورای همکاری و اتحادیه عرب خواست دو نشست فوق‌العاده سران را در ۳۰ ماه مه (۹ خرداد) برای بررسی پیامدهای این حملات و اتفاقات بر منطقه برگزار کنند.
 
این درخواست بلافاصله مورد استقبال امارات، بحرین و جیبوتی، حامیان سرسخت عربستان قرار گرفت.
 
وزارت خارجه امارات در بیانیه‌ای اعلام کرد، چنین ابتکار عملی از سوی رهبری عربستان عجیب نیست زیرا این کشور همواره در جهت تقویت صلح و امنیت منطقه عمل می‌کند!
 
وزارت خارجه امارات افزود: شرایط حساس منطقه موضع متحد شورای همکاری و اتحادیه عرب را در قبال چالش‌های منطقه می‌طلبد.
 
وزارت خارجه بحرین نیز ضمن استقبال از این دعوت تاکید کرد، از تمام گام‌های عربستان و رهبری آن حمایت کرده و همبستگی خود را با تلاش‌های به کار گرفته شده در جهت حفظ ثبات و امنیت منطقه و تقویت منافع کشورهای عربی اعلام می‌کند.
 
جیبوتی دیگر کشور حامی عربستان ضمن تایید برگزاری اجلاس سران کشورهای اسلامی در مکه از دعوت ملک سلمان برای بررسی تحولات منطقه در چارچوب یکپارچه عربی استقبال کرد.
 
در این راستا ملک سلمان روز شنبه دعوت‌نامه‌هایی را برای سران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و سران اتحادیه عرب برای برگزاری دو نشست فوق‌العاده فرستاد.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین